Rolls-Royce Wraith

6.6 Benzina 624CP Aut8

Interior

5.0

Portiera masivă de aproape doi metri îți deschide calea către o altă lume. E ca un tezaur pe care îl dezgropi o dată la 1000 de ani. O grămadă imensă de galbeni în care îți vine să înoți ca unchiul Scrooge în celebrele desenele animate.

Nimic nu seamănă cu o mașină convențională. De obicei găsești indicii care te trimit cu gândul la eficientizarea costurilor și folosirea unor elemente comune, cum sunt butoanele de Audi Q7 pe volanul lui Bentley Bentayga.

Aici însă, Hansel și Gretel ar umbla buimaci după semnele care leagă Rolls Royce de părintele lor ceva mai accesibil, BMW. Poate doar suportul pentru conectarea telefonului, ascuns în cotieră, plafoniera care semăna cu cea a Mini-ului Automarket, afișajul navigației și al sistemului Head-Up Display.

Apoi, de la Hansel și Gretel ne așezăm ușor pe covorul fermecat al lui Aladin. Sunt patru covorașe din lână fină în care te afunzi. Abia reziști tentației de a te descălța pentru a fi mângâiat în talpă. Să zicem că reziști, însă pielea care îmbracă scaunele și bordul te va convinge să pipăi obsesiv tot habitaclul. Potrivit Rolls Royce, este cea mai fină piele oferită vreodată pe o mașină. Iar momentul în care o simți, înțelegi că tot ceea ce ai întâlnit până atunci nu a fost decât un surogat artificial, fără vreo legătură cu pielea adevărată.

Tot la capitolul materiale rare, ar mai fi și bucata de cristal șlefuită manual, dincolo de care stă logo-ul Rolls Royce gravat pe butonul iDrive. Deci încă o urmă subtilă de înrudire cu BMW.

Dincolo de volan găsești un instrumentar de bord clasic și un indicator al puterii folosite. Te vei reîndrăgosti de lucrurile simple și îi vei urî pe cei care au inventat computerele de bord color sau Virtual Cockpit-ul Grupului Volkswagen.

Ergonomia va fi greu de descifrat la început. Ai nevoie de timp pentru ca ochii tăi să se obișnuiască cu abundența cromului, a lemnului și a multitudinii de butoane. Până și rotițele climatizării sunt clasice și nu există urmă de grade sau afișaj digital.

Spațiul interior este suficient. Nici nu ar avea cum să fie altfel, având în vedere că vorbim despre o mașină care măsoară 5.3 metri lungime. Chiar și pe locurile din spate există suficient spațiu la nivelul picioarelor. Poate doar acoperișul plonjat să le facă probleme celor mai înalți. Portbagajul este generos, are 470 de litri, însă gura de încărcare nu este atât de mare. Comparat cu portbagajul lui Continental GT Speed, în Wraith vor intra cu siguranță mai multe valize Louis Vuitton.

  • Scorpionul.negru, vineri, 24.06.2016 13:31

    Ceva deosebit. Imi place dar daca ar fi sa imi cumpar un Rolls, acela ar fi Phantom EWB cu partitie ! Dar toata gama Rolls e speciala....pacat ca le distrugi pe drumurile din Romania in maxim 3 ani. Astea sunt masini de tari civilizate.....

  • :|, vineri, 24.06.2016 13:32

    Asta-i cel mai homosexual review pe care l-am citit in viata mea.

  • Kirotractor, vineri, 24.06.2016 13:50

    Pacat de proportiile dizgratioase (din cauza consolei spate prea lungi cu 20-25 cm), ca altfel ar fi fost un "fastback" reusit. ...Si, evident, mi-as fi cumparat 3-4 bucati de BMW d-asta balenoid - ca sa mi le asortez la costume, clar. :-))) (Serios acu', la noi ar fi cel mai potrivit unu-n dungi, asortat la zeghe, ca nu stiu cati dintre viitorii proprietari vor fi MUNCIT aia 300.000 euro azvirliti tot p-o cutie din tabla-n definitiv.).)

  • mishazaitev, vineri, 24.06.2016 14:27

    O fi el linistit Rolls -ul, insa, pentru piata auto europeana, Brexistul nu se anunta absolut deloc un eveniment aducator de liniste. Daca pentru un doritor de Bentley, de Jaguar, de Aston Martin sau de Rolls, cateva mii de euro adaugate la pretul masinilor cu titlul de taxe vamale, s-ar putea sa nu cantareasca prea mult in ceea ce priveste eventuala optiune pentru unul dintre modelele respective, daca ne referim la Mini, la Honda sau la Toyota, o crestere de pret datorata acestor taxe ar putea determina potentialul cumparator sa opteze pentru o masina produsa in UE, scutita de taxe. Prin urmare, radem noi, radem, dar purcica-i moarta-n cotet....

  • Albastru, vineri, 24.06.2016 17:13

    No Comment ,nu e o masina pentru cei rupti in cu...r

  • zarnesteanu, sâmbătă, 25.06.2016 02:55

    Nu conteaza ca nu mi-a placut niciodata un interior de Rolls Royce. Nu conteaza ca le vezi la fel de rar pe strazi ca si raritatea de a intalni vreodata un gentleman adevarat, cu sange albastru din tata in fiu. Nu conteaza ca unele modele de-a lungul istoriei au fost chiar ciudate ca design exterior. Ceea ce pentru mine masina asta reuseste intotdeauna este sa se impuna si sa impuna respect. Indiferent ca e vorba de familia regala, sau de un bivol care ordona din spate soferului sa intre in plin in muncitorii care fac greva la poarta fabricii, Rolls a fost si va fi mereu un automobil pe care nu-l poti ignora. Din 2000 incoace, au reusit un design exterior deosebit, cu toate ca interioarele m-au lasat rece. La Wraith interiorul s-a modernizat, desi isi pastreaza amprenta speciala, dar spatele masinii a dupa parerea mea e disproportionat. Oricum, un automobil special, pentru oameni cu adevarat speciali. In orice scoala, exista elevi galagiosi sau linistiti, mai destepti sau mai putin destepti, mai frumosi sau mai putin, etc care formeaza grosul populatiei. Intre ei o sa gasesti mereu cativa care provin din familii instarite sau educate si copii lor poarta firesc amprenta genetica a parintilor, Foarte rar insa poti sa dai de un copil care e linistit, invata bine, este manierat dar ... care nu se amesteca decat foarte rar cu plebea. Adesea poate sa-ti para un copil banal, dar cu care atunci cand incepi sa vorbesti, are acel ceva intangibil, acea maturitate si siguranta de sine care nu se lauda si nu face zgomot inutil. Apoi intr-o zi vezi ca de fapt copilul ala exceleaza la un sport anume, ca invata brici si are cunostinte mult peste nivelul varstei lui. Apoi afli ca dadaca mexicana care il ingrijeste de cand era in fasa are un doctorat si un salariu de 6 cifre. Iar taica-su, bineinteles are yaht, avion privat si Rolls Royce. Cu sofer :)

  • Kirotractor, duminică, 26.06.2016 21:28

    P.S.; pe computerul de biord se citeste o medie de 24,6 l/100 km... si nu doar 14,3.

  • r, luni, 27.06.2016 08:58

    Are scris AIRBAG și goarna pe volan la fel ca la mașinuța mea ceea ce m-a făcut să mă simt foarte foarte bine.

  • arhitect, luni, 27.06.2016 14:44

    pt pasionatii marcii, un film comedie dedicat farmecului discret al burgheziei :"rolls royce ul galben" http://m.cinemagia.ro/filme/the-yellow-rolls-royce-rolls-royce-ul-galben-4719/

  • Sandu, luni, 27.06.2016 23:00

    Cine mai cumpara acum masini englezesti sau facite in anglia?? Faliment sa scrie pe ei!

  • Calingura, marţi, 28.06.2016 10:09

    Si dacă ar fi un review homosexual, care ar fi problema? Automarket este printre putinele publicații unde conținutul poate fi citit ca beletristica, de plăcere. Păcat doar ca cei mai nou veniți in redacție au un stil mai scandalos si le lipsește finetea. Sunt însă convins ca vor învață si ei sa compună texte "homosexuale". (Mașina este urâta cu draci in interior. Dar impun un respect greu de egalat. In plus cred ca te obliga sa fii si tu mai gentleman, mai spalat, mai tolerant)

  • Scorpionul.negru, joi, 30.06.2016 14:30

    @Sandu Tu plange te de mila ta ca in faliment o sa fii tu. Ei o vor duce bine doar daca vand numai in Emirate....nu mai pun ca nu fac fata vanzarilor peste tot in lume mai ales in Olanda, Germania si alte tari unde oamenii vor masini de calitate !

  • Stefan, luni, 04.07.2016 16:39

    Nu mi se pare normal Automarket sa dati 5 stele pe consum, ca de lumea nu cumpara asa ceva uitandu-se la consum. La fel cum poate avea 5 stele la lux, poate avea si 2 stele la consum, pentru ca adevrul e ca sa fim corecti consuma mult. Fiecare masina are bubele ei. Daca cumva va aparea o masina care sa indeplineasca toate criteriile lui Rolls Royce si va avea cu adevarat si un consum mic, ce rating ii veti da ? Maxim, de 5 stele presupun, dar cum va iesi el in evidenta fata de cel cu consum slab. Nu-mi place cum a fost punctat acest review, un pic prea ridicat in slavi. Ar trebui sa aiba punctaj mic la Cost si la Consum, sa fim sinceri asta e adevarul, astea sunt bubele sale, in rest nimic de comentat o adevarata opera de arta !

  • Scorpionul.negru, joi, 07.07.2016 13:12

    @Stefan Aici nu e vb de punctaj maxim pt. ca ai un consum de 4 % si restu masinilor mai mare. E vb ca pt. o masina cu un motor asa de mare si o greutate enorma consuma 15 % ceea ce e ok. Se da punctaj maxim in raport cu cilindreea si greutatea masinii. Poate primi doua stele si o masina cu motor de 1 litru care consuma 8 dar si o masina ca asta care consuma 15. Intelegi ?

  • Kirotractor, joi, 21.07.2016 11:12

    Replay pt. @Scorpionul.negru: Pe computerul de bord se citeste o medie de 24,6 l/100 km... si nu doar 14,3 !!!