Renault Talisman

Renault Talisman 1.8 TCe 225 CP Intens

Interior

4.0

Este destul de dificil să găsești o soluție optimă atunci când proiectezi interiorul unei mașini moderne. În această perioadă, marea majoritate a constructorilor mizează pe digital, iar Renault nu a făcut rabat de la această regulă. Dar în segmentul sedanurilor medii, accentul trebuie pus și pe confort și materiale plăcute la atingere.

Motorul de 1.8 litri pe benzină este disponibil exclusiv cu versiunea de top Intens. Astfel, clienții care aleg acest propulsor vor primi și cele mai bune dotări pe care francezii le au în acest moment în ofertă.

Imediat ce vei urca la volanul lui Talisman vei simți că lucrurile stau puțin diferit comparativ cu Megane. Materialele sunt mai atent lucrate și finisate, iar scaunele oferă un confort sporit și un suport lateral bun. Pe versiunea testată, alături de reglajele electrice a apărut și o funcție de masaj care putea fi controlată inclusiv cu ajutorul funcțiilor integrate la nivelul ecranului tactil central. De asemenea, francezii oferă scaune față încălzite și ventilate.

În plus, francezii vin cu materiale moi și plăcute la atingere, singura zonă în care nu-ți vei dori să pui mâna aflându-se în partea inferioară a fețelor de uși. Interiorul a fost garnisit și cu o serie de inserții care imită lemnul, dar și cu accesorii cromate.

Ceasurile de bord disponibile în versiune digitală pot fi personalizate și sunt disponibile în mai multe teme prestabilite de producător.

Pentru că avem în față un model de clasă medie, spațiile de depozitare de la interior sunt și ele generoase. Sticlele cu apă pot fi depozitate ușor pe fețele ușilor, cotiera centrală este adâncă și include și un spațiu dedicat sticlelor, iar torpedoul este și el foarte generos. Telefonul mobil poate sta fără probleme în tăvița amplasată în zona inferioară a consolei centrale.

Portbagajul lui Talisman are o capacitate de 515 litri, o valoare mai bună decât cea oferită de restul rivalilor analizați în dreptul celorlalte capitole. Deschiderea portbagajului este electrică și dispune și de un sistem de tip "mâini libere". Din păcate, închiderea trebuie făcută în mod manual. 

  • Kirotractor, joi, 30.05.2019 13:03

    ...Care succes, când Talisman nu se vinde aproape deloc?! (cca. 1.500 exemplare / lună-n toată Europa) OK, segmentul sedanurilor D e pe copcă (cu excepția tripletei nemțești cu pretenții) și pare să nu-și mai revină în fața suvo-pandemiei. Păcat zic eu, fiindcă Talismanu-i o ofertă onestă la banii ceruți, inclusiv în versiunea asta haut-de-gamme. Care nu știu dacă va reprezenta însă mai mult de 5-6% din cererea oricum debilă. Zic asta fiindcă am mers cu unul nu demult (ca pasager ce-i drept), dar suficient ca să mă surprindă unele calități ale lui, chiar dacă era diesel. (n.b.: Normal, apropitarul fiind român :-P - nu vreau să intru-n polemici, dar cred că se minte la greu cu statisticile renunțării la diesel pe plaiurile noastre vale-deal, inclusiv în Ar_deal -- până și @Costel poate confirma.... scuze, cauționa indubitabila-mi revelație precognitivo-funambulescă. :-) --îs pe frecvența ta, ni? tulai doamne...) Ceva mai serios: nici măcar noul 508 -- ceva mai mic / dinamic -- nu are succesul așteptat, așa că *amenințarea* tartorului Peugeot Imparato (*Nu obligăm pe nimeni să cumpere 508-ul, așa că nu vom face discounturi*) se concretizează fără vreun efort. ...Chiar dacă discounturile au început deja să apară și la... scumpetea de 508.

  • 9146435, joi, 30.05.2019 13:13

    Segmentul, tipul de caroserie, motorul ....cam totul la aceasta masina are aerul anilor '90, cu exceptia cutiei automate, care este la zi. Cei de peste 60 ani, clientela predilecta a acestui tip de masina, vor alege oricum cutia manuala, pt ca asa au fost obisnuiti. Singurul lucru ok e pretul bun comparativ cu concurenta, ca de altfel la orice Renault, dar daca obiectul in sine (Talismanul, la el ma refer) nu starneste niciun interes, atunci nici pretul nu mai conteaza, ca doar nu cumperi pretul. Ce nu inteleg eu este incapatanarea Renault de a oferi in continuare genul asta de masini. De la generatie la generatie, toate la rand au fost esecuri comerciale, dar ei batman-batman nu renunta. Nu e nicio rusine sa nu oferi ceva in batraniciosul segment D, ba chiar ar fi o dovada de alocare eficienta a resurselor si orientare catre alte segmente cerute de piata, care aduc si bani la pusculita. Altii si-au invatat lectia (Fiat, Citroen), Renault din pacate nu. Aproape ca as paria ca va renunta VW la Passat, singurul care mai misca cat de cat in segment, dar Renault va merge inainte ca , calul cu ochelari.

  • dan_grc, joi, 30.05.2019 13:28

    VW nu va renunța la Passat prea curând, de altfel acest grup domină segmentul pentru că au și Skoda Superb . Renault nu vinde mare lucru nici cu Megane, darămite cu Talisman, posibil să renunțe la segmentul mediu, după ce acum câțiva ani aveau pretenții de clasa mare, cu-n posibil succesor pentru Vel Satis, fanii Renault își amintesc acele discuții aprinse chiar aici, pe AM.

  • Mecanicu', joi, 30.05.2019 13:37

    Salutare! Faceti si voi o sectiune speciala de electrice in site? Full electric cars only !!! Pe mine chiar nu ma mai intereseaza masinile convetionale :)) Multumim!

  • @Mecanicu, joi, 30.05.2019 13:41

    Cine te opreste sa-ti cumperi ? Ai fost asaltat de un milion de stiri despre electrice, de asta te intereseaza, ca din punct de vedere financiar inca nu sunt convenabile. Daca nu-ti permiti, exista trotinete electrice.

  • Kirotractor, joi, 30.05.2019 13:43

    P.S. (nostalgic): Nu credeam să trăiesc ziua în care o mașină cu exact performanțele unui Lamborghini Espada, doar că la sfert de preț - actualizat cu inflația -... să NU se vândă. :-P OK, vorbim de un idol al copilăriei mele (Espada S1 4.0 V12 din 1969 de 330 CP), dar paradoxul rămâne valabil. Inclusiv apropo de aparenta inutilitate a unor asemenea viteze/accelerații în condițiile restricțiilor actuale. Ce-i drept, merită constatat și progresul tehnic evident (ex.: consumul la jumate al Talibanului. :-))

  • @ Cine te opreste sa-ti cumper, joi, 30.05.2019 13:51

    am comandat deja

  • Kirotractor, joi, 30.05.2019 14:02

    @Mecanicu: AM are deja o secțiune (de știri) rezervată electricelor. Ba și EV-autonomelor parcă. Pentru un plus de credibilitate și eventul o secțiune de teste BEV-dedicată, cred c-ar trebui totuși să-ți schimbi nick-name-ul în *Electricu*. :-) @@Mecanicu: Bine țintit ce zici despre efectul subliminal garantat (pt unii) al BEV-reclamelor VW ID.3-conexe mega-repetate. ...Chiar dacă par concepute de agramați oligofreni. :-P (v. *Automobil? - Adică se încarcă la fel ca telefonul?*) - în care, evident, cuvințelul *adică* avea sens doar înlocuit cu *deși*. În fine, nu AM e vinovat de aberațiile din reclame și oricum nimeni nu le observă-n distopia vremurilor noastre.

  • 9146435, joi, 30.05.2019 15:59

    @dan_grc: stiu, stiu, ziceam doar asa ipotetic, ca sa scot in evidenta incapatanarea Renault de a continua in segmentul mediu, cu succesul urias pe care bine-l stim. Meganu, de bine de rau, se mai vinde pe ici pe colo, dar Talismanu...praful de pe toba. Apropo, am un Reno, daca conteaza...

  • Costel, joi, 30.05.2019 19:46

    Monsieur Kirro , Talisman reprezinta cu certitudine una dintre realizarile notabile ale segmentului D alaturi de prima generatie Laguna si poate singura chef d'oeuvre a clasei medii actuale , parere pur personala iar van der Acker merita indiscutabil toata consideratia pentru creatia sa cu toate ca designul plansei de bord nu reuseste sa onoreze decat intr-o proportie minimala sublimul exteriorului Tce 225 , mai mult decat util in situatia in care cei 260 Nm ai motorului pe care-l inlocuieste nu inlesneau relansari nonsalante generate tocmai de cilindreea relativ redusa , potrivita mai ales clasei mici si compacte conform autoplus.fr chiar daca cifrele tind oarecum sa-i contrazica , diferentele fiind derizorii pentru cei mai multi dintre putinii de altfel care se incumeta sa-l achizitioneze in varianta Otto 225 eu continui sa cred ca noul dCi 200 reprezinta alegerea optima pentru nava amiral a Renault , cei 400 Nm generand atatea satisfactii incat sa concluzionez : une vrais merveille

  • PMC, vineri, 31.05.2019 00:18

    @AM: nu vreti sa faceti o secitiune despre noile Diesel-uri? Sunt mult mai interesante si mai de viitor decat masinile cu baterii. Ceva de genu automarket-diesel.ro :)

  • Kirotractor, vineri, 31.05.2019 09:46

    @Costel: Mă bucur că micile ironii amicale nu-ți trezesc reacții războinice, ca altora. Înțeleg oricum propensiunea ta - și-a stimabilului @PMC - pt diesel, deși personal am alergie gravă la: - motorină (da-da, mirosul ei îmi provoacă efectiv greață) - abureala -- satanică parcă -- emisă de dieseluri chiar mai noi - de fumegările cotoarbelor obosite ce să mai zic?! - zgomotul râșnițelor D-rudolfiene:-) -- țaca-paca-groh-groh-prrrr etc. Explicabil deci faptul că-n (prea) lunga-mi viață n-am posedat nici măcar un diesel. Chiar dacă am condus / testat destule și unele avantaje ale lor nu pot fi contrazise nici de adversarii acerbi ai tractorașelor (cuplu, consum). Strict ontopic, Renault rămâne un motorist reputat și pe felia diesel, chiar dacă unii consideră HDI-urile PSA mai fiabile (chestie valabilă doar pentru generațiile vechi după mine.) Cum ziceam mai sus, mi-a plăcut confortul, silențiozitatea și zvăcul *micului* dCi 160 cu care un amic mi-a transportat fizicul :-) pe destui kilometri, așa că versiunea 200 n-are cum să fie mai rea. ...Deși se pare că reprizele TCe-ului 225 rămân mai rapide (timpii sprintului 0-100 km/h fiind mai puțin relevanți.). N-aș fi totuși prea entuziast apropo de stilul interiorului, ba chiar și al exteriorului -- nu c-ar fi urât, ci doar fiindcă-i prea ușor confundabil cu Megane Sedan. ...Care nu fără motiv se vinde -- la noi cel puțin -- în proporție de 10:1 vs. Talisman.

  • @Costel, vineri, 31.05.2019 11:46

    Costel=SIMPLE MINDS banuiam mai demult, dar mi s-a confirmat acum... nu ca ar fi ceva rau sa ai 2 stiluri si 2 username-uri diferite sub care postezi, te apreciez, ti-am mai spus-o, dar acus nu ai nimerit match-uiala stil verbal cu username-ul :))

  • @AM, vineri, 31.05.2019 13:24

    Deci Peugeot 508 benzina, 225 CP obtine 5 stele la consum dupa ce a inregistrat 10.7l urban si 7.5 extraurban, folosind modul normal. Talismanul testat de voi obtine 3 stele cu un consum de 11l urban si 6.3 extraurban, folosind ECO si Sport. Nu stim daca exista diferente intre traseu, stilul de condus, consumatori porniti, dar am impresia ca notele voastre sunt date din burta... PS. Voi nu stiti ca toti constructorii au reglat modul Normal=ECO in conditiile in care nu calci prea mult pedala?

  • hercule, duminică, 02.06.2019 18:20

    @AM adaugati va rog cca 80 mm la inaltimea Talismanului in caseta tehnica deoarece avand la dispozitie datele actuale sedanul francez se apropie de Brera (1.37m) iar acest privilegiu parca nu-l merita totusi :D

  • cornel.socariciu, luni, 03.06.2019 09:35

    @hercule Am rezolvat :)