
Tehnologie
În spatele volanului ai un instrumentar de bord complet digital, cu ecran de 12 inch. Acesta este foarte configurabil, iar grafica se schimbă în funcție de modul de rulare selectat. De exemplu, poți schimba ușor vederea centrală, în timp ce în partea dreaptă a ecranului poți să ai afișate tot felul de informații. Acestea pot fi citite cu ușurință și, ca să nu îți iei ochii prea mult de la drum, ai la dispoziție și un Head-up Display de 9.3 inch.
Piesa centrală a bordului este, fără îndoială, ecranul de 12.3 inch al sistemului multimedia OpenR Link bazat pe Android Automotive. Se mișcă foarte bine, grafica este bună și vine în standard cu o conexiune Apple CarPlay și Android Auto wireless.
Pentru că este bazat pe Android Automotive, serviciile Google sunt integrate, astfel că toate aplicațiile cunoscute sunt la degetul tău: Waze, Spotify, Google Maps, Youtube etc. Normal, ai și o zonă pentru încărcat telefonul wireless. Din fericire, sistemul de climatizare rămâne cu butoane fizice, așezate sub ecranul sistemului multimedia.
Așa cum spuneam, șoferul are și funcție de masaj, dar și funcție de memorie pentru scaun. Mă rog, mult spus masaj, deoarece funcția în sine se traduce ca „activarea zonei lombare”, deci practic doar vei simți niște umflături în zona respectivă. Totodată, scaunele și volanul au funcție de încălzire. Rafale are și un sistem cu lumini ambientale inteligent. Practic, lumina se poate schimba singură, în funcție de momentul zilei.
Trebuie să mai menționăm plafonul din sticlă SolarBay, o premieră în acest segment. Are o suprafață de aproape 1.5 metri și, pe scurt, cristalele lichide dispersate în polimeri reacționează la un curent electric și îl pot face opac. Plafonul SolarBay este împărțit în 9 segmente care devin transparente sau opace la cerere.
Poate fi controlat, fie printr-un buton montat în plafon, fie prin intermediul asistentului vocal Google. Ca o trimitere la ce a însemnat Rafale, pe plafonul SolarBay este desenată silueta unui avion.
Ai la dispoziție 4 poziții ale plafonului: complet transparent, complet opac, transparent față și opac în partea din spate sau invers. Sticla este laminată, astfel că razele soarelui nu pătrund nici atunci când plafonul este complet transparent. Când ieși din mașină, acoperișul panoramic se opacizează automat pentru a proteja habitaclul de căldură și raze UV. Când intri în mașină, plafonul SolarBay revine la ultima setare.
Complicaciunea dracului: trei motoare si un generator. Trei pistoane pe 1,2 l. Ce castigi in oras pierzi pe autostrada (auzi 8,8l la 130 km la ora). Si vreo 56 500 euro. O merita oare?