
Tinuta de drum
În versiunea PHEV, merită menționat că Renault Rafale vine cu tracțiune integrală. Totodată, mașina mea de test a mai venit cu suspensie activă predictivă, cu camere video, dar și cu un sistem numit 4Control. Asta înseamnă că mașina are roți viratoare și pe puntea spate, care la viteze mici virează în sens opus față de roțile față pentru a îmbunătăți raza de virare. La viteze mari, acestea vor vira în același sens cu roțile față pentru o stabilitate mai bună.
Suspensia activă predictivă ajustează continuu amortizarea, în funcție de ce indică o cameră video despre terenul care urmează. Aceasta stabilizează ferm modelul Rafale astfel încât să se simtă întotdeauna agil și energic, fără a sacrifica confortul în timpul deplasării.
Deși afirmația că 10 ingineri au petrecut 3 ani pentru a-l dezvolta poate suna exagerat, devine evident, chiar de la prima imperfecțiune din drum, că acesta nu este doar un alt SUV PHEV. Modul în care amortizează și se comportă pe drum denotă o atenție aparte la detalii, deoarece, în mare parte, estompează bine imperfecțiunile cele mai evidente ale șoselei. Totuși, zonele cu denivelări dese deranjează mașina. Și pe cei din interior.
Lucrurile se schimbă și în funcție de modurile de rulare. De exemplu, în modul Sport vei simți cum direcția opune ceva mai multă rezistență, într-un mod nu atât de artificial precum am văzut la alte SUV-uri din acest segment. Mai mult, Renault Rafale este surprinzător de precis atunci când ataci virajele ceva mai agresiv.
Complicaciunea dracului: trei motoare si un generator. Trei pistoane pe 1,2 l. Ce castigi in oras pierzi pe autostrada (auzi 8,8l la 130 km la ora). Si vreo 56 500 euro. O merita oare?