Motor / Transmisie

4.5

Așa cum spuneam, colegul meu Alex a testat deja Rafale, dar în versiunea full hybrid. De această dată am avut de-a face cu versiunea PHEV (Plug-in Hybrid), nelansată la acea vreme. Soluția E-Tech de pe Rafale este chiar mai complexă decât celelalte versiuni E-Tech întâlnite pe restul modelelor Renault.

Spun asta deoarece pe lângă motorul cu combustie internă (mai puternic decât în cazul hibridului obișnuit, datorită unui turbo mai mare) și un motor electric pe puntea din spate, pentru tracțiune integrală, există și un motor electric suplimentar pe puntea din față. În plus, ai și un generator de pornire integrat.

Așadar, Rafale dispune de 4 surse de putere, iar faptul că toate funcționează atât de coerent este lăudabil. Motorul de 1.2 litri, cu 3 cilindri, turbo oferă 150 CP, motorul din față 70 CP, cel din spate 136 CP, iar generatorul de pornire 34 CP, pentru un total de 300 CP. Cuplul maxim este de 435 Nm dacă aduni valorile maxime, deși Renault menționează că cifra reală nu este suma cumulată.

Rafale dă senzația unui PHEV obișnuit, adică răspunde prompt la apăsarea pedalei de accelerație și realizează o tranziție lină între sursele de putere. Chiar și atunci când bateria este descărcată, mașina păstrează mereu o mică sursă de putere electrică pentru a te ajuta în momentele de accelerație.

Rafale este cu siguranță rapid și energic în utilizarea cotidiană din oraș, dar nu îți face griji, pentru că și în mediul extra urban Rafale se mișcă foarte bine. Niciodată nu vei simți că rămâi în urma traficului.

De menționat că pe această mașină ai aceeași transmisie multimodală inspirată din tehnologia de Formula 1, pe care am văzut-o și la celelalte modele hibride Renault. Această transmisie vine cu 4 trepte de viteză pentru motorul termic și cu două trepte pentru cel electric.

În spatele volanului, Renault Rafale vine cu padele prin care poți regla frânarea regenerativă. Pentru acest lucru, ai 4 moduri, iar în cel mai avansat, frânarea este destul de agresivă.

Totuși, acest mod nu va opri mașina, dar chiar și așa, mașina este foarte ușor de condus prin oraș. Apreciez faptul că pedala de frână se simte ca la orice mașină non-hibrid. Spun asta deoarece, la multe modele asemănătoare, atunci când apeși pedala de frână, trecerea de la frânarea regenerativă la cea mecanică nu este foarte lină.

Pe lângă modurile de rulare (Sport, Comfort, Eco și Individual), ai și 3 moduri pentru baterie. Asta înseamnă că șoferul poate rula în mod exclusiv electric, în mod hibrid sau în modul de salvare a bateriei. În ultimul mod, mașina va merge în mod pur termic și va încărca bateria sistemului PHEV.

Desigur, în funcție de modurile de rulare, pedala de accelerație are un răspuns diferit, dar diferențele nu sunt atât de sesizabile, în mare parte datorită cuplului instant al propulsorului electric. Astfel, vei observa că în cea mai mare parte a timpului, vei rula în modul Comfort.

  • M, vineri, 30.05.2025 11:55

    Complicaciunea dracului: trei motoare si un generator. Trei pistoane pe 1,2 l. Ce castigi in oras pierzi pe autostrada (auzi 8,8l la 130 km la ora). Si vreo 56 500 euro. O merita oare?

  • Jian de la Calafat, vineri, 30.05.2025 12:02

    Jos palaria, d-le Irimia ! Adevarul n-are temperatura, tocmai de aceea merita rostit cu brutalitate. PLANOR. (dex) Aeronavă fără grup motor propulsor, a cărei deplasare este determinată de factori meteorologici (curenți de aer) sau de relief (zbor de pantă). Practic, pacostea de mai sus, prevazuta cu PATRU pseudomotoare, devine utila individului care-a achitat 60 000 Euro numai atunci cand mai bate vantul sau cand itinerariul are o abordare descendenta. In toate celelalte cazuri, proprietarul face cunostinta cu colapsul. Adica in majoritatea situatiilor. De Meo nu doar ca a avut neobrazarea să semene vânt in cadrul Renault Group, dar, cu adevarat iremisibil, broscarul are si insolenta de a obliga potentialii cumparatori sa venereze furtuna pentru ca acestia sa poata face uz de actualele produse Renault.

  • Adrian, vineri, 30.05.2025 13:35

    Vad ca noua cutie multimodala DB49 este ceva mai reactiva. Daca Renault crede ca va rupe vanzarile cu acest sistem f complex, se inseala.

  • aha, vineri, 30.05.2025 13:44

    Si daca tot a fost adus DEX-ul in discutie: Cuvântul practicalitate nu este în dicționar. Iată câteva sugestii: practicabilitate practicitate

  • Banditos, vineri, 30.05.2025 20:23

    @Jian Cu tot respectu'....tine-te decat de auto. PS Sa iti spun un secret: planorul zboara si in sus dar si cand "nu bate vantu". PS2 asocierea, din articol, automobil-planor e absolut nefericita. Din orice unghi ai privi lucrurile.

  • Limba noastra-i o comoara..., vineri, 30.05.2025 20:42

    ...de automarket înfundată! Numai ziariști calitativi, cu articole mai calitative decât cele necalitative de la... Va doboară practicalitatea bai calitativilor! Știu că este tot mai greu să găsești jurnaliști care au cunoștințe "calitative" de limba romana, dar luați unul mai în vârstă, care a trecut cu folos prin școală, sa prevină violul repetat al limbii romane!

  • Matei_cel_nou, vineri, 30.05.2025 23:47

    Diferența dintre inexorabil și jenică e ca inexo a citit ceva la viata lui. Jenică aberează despre planoare deși habar nu are ce sunt alea.

  • @Matei, luni, 02.06.2025 10:44

    abereaza si despre masini desi habar nu are de ele

  • Jian de la Calafat, luni, 02.06.2025 11:01

    @Banditos, Cu toata consideratia, Rafale PHEV300 certifica pe zi ce trece faptul ca-i un produs beteag. Tolerez viciul ascuns de fabricatie, dar n-am cum sa ofer vreun gram de compasiune atunci cand carentele unui produs sunt facil identifcabile (si) de pe Luna.... Silvian Irimia: "Rafale este nava amiral a celor de la Renault" In situatia asta, Rafale avand nobila datorie sa reprezinte varful de lance al Renault, n-ai cum sa recurgi la lupinguri la adresa consumatorului, fiindca acrobatia este ancorata in incompatibilitate deplina pentru un astfel de produs. ...Si atunci, ce mai ramane ? Doar lipsa crasa a deferentei minimale, asta ca sa ma feresc s-o cataloghezez calomnie la adresa potentialului client.

  • Banditos, luni, 02.06.2025 12:52

    Si legatura cu planorul care e? Ca dupa tine planorul ar fi un avion beteag? :))) Daca asta e concluzia ta inseamna ca ce am zis io mai sus se confirma si sfatul ramane in picioare: ramai la auto. Inca o data spun, in afara de nume (acum Rafale e un avion de lupta cu reactie) nu exista nicio legatura intre masina si domeniul aviatic. Iar daca vrei sa spui ca SUV-ul din articol nu e masina, nu poti sa ii asociezi starea inferioara cu un planor.

  • Jian de la Calafat, luni, 02.06.2025 14:05

    Renault tre' sa apara cu explicatiile, nu eu. De ce ? Tocmai d-asta.... Renault s-a aventurat acolo unde nici reveria nu trebuia sa-i fie permisa, realii parametri ai produsului (+ 1900 kg. urniti de un tricilindru rahitic de 1.2L) impuneau sa poarte denumirea de Escargot, nicidecum Rafale. ....Iar aceasta cutezanta in persiflare, Renault cu siguranta ca o resimte, cifrele de vanzari vorbesc de la sine. P.S. Oare defazatul acela de De Meo cunoaste faptul ca BMW Motorrad ofera si-n prezent motoare de 1.6L cu SASE cilindri ? Mai elocvent n-am cum sa fiu, toata buna mea intentie am oferit-o neconditionat, tragand un binemeritat semnal de alarma.

  • OVIDIU, vineri, 13.06.2025 12:43

    Ciudat Credeam ca aici se discuta despre mașini tehnic vorbind. Dar stimabili și mult prea inteligenți scribi a-ti greșit locul. Pentru cearta injurii și mistocareala mergeți în parlamentul României sau pe unde vreți. Masina arata superb și are tehnologia folosita de Renault pentru hibride și care a tot fost îmbunătățită. Dar din păcate prețul este fff mare și acest lucru v-a genera vânzări mici.