Tinuta de drum
Ne-am lămurit deja că Renault Rafale nu este un model care să îți taie respirația cu reprize de accelerație efervescente. Dar cum se descurcă SUV-ul francez la celelalte capitole? Chiar foarte bine, aș putea spune.
Compensează prin prezența sistemului 4Control, adică o punte viratoare spate, echipament standard pentru nivelul de echipare Esprit Alpine. Pe scurt, la viteze mici, roțile spate virează în direcția opusă roților din față (cu până la 5 grade), iar la viteze de autostradă virează în aceeași direcție (până la 1 grad) pentru un plus de manevrabilitate.
Și trebuie să îți spun că acest sistem chiar se achită perfect de datorie. Adică, el ne-a ajutat să ne croim drum prin orașele cu străduțe foarte înguste din apropierea Sevillei. Raza de bracaj este de 10.4 metri, adică asemănătoare cu o mașină de oraș.
Renault Rafale este o mașină perfectă pentru drumuri lungi. Dacă ai și câteva viraje, este și mai bine. Pentru că SUV-ul francez este impecabil pe viraje, mai ales dacă setezi sistemul 4Control într-un mod corespunzător (are 13 niveluri).
Acest lucru îți permite să negociezi virajele chiar și cu viteze la care, cu o mașină fără acest sistem, ai fi tentat să apeși pedala de frână.
Suspensia este bine calibrată, astfel încât să îți ofere toată încrederea de care ai nevoie în această situație. La fel și direcția, mai ales că în modul Sport devine puțin mai precisă.
Planor da ! Avion, cu siguranta, niciodata ! Renault chiar a intrat in vrie, și-a pierdut identitatea.