Renault Megane

1.6 Diesel Turbo (dCi) 165CP Aut6 GT

Tinuta de drum

4.5

Renault Megane GT diesel vine cu aceleași caracteristici pe care le știm de pe versiunea GT pe benzină. Poziția la volan este joasă, dar în același timp îți permite să privești cu ușurință ce se întâmplă în jurul tău, proporțiile mașinii putând fi simțite rapid.

Direcția integrală 4Control face minuni. Și nu, nu francezii sunt cei care au oferit pentru prima dată acest lucru, dar se pare că ei au de gând să îl promoveze în continuare, ținând cont că și Megane RS va integra această tehnologie. Până la 80 km/h în modul Sport, respectiv până la 60 km/h în celelalte moduri, puntea spate virează în direcția opusă punții față cu un unghi maxim de 2.7 grade. Dacă treci de cele două valori de viteză, puntea spate virează în aceeași direcție cu cea față cu până la 1 grad. Iar asta spune multe despre dinamica lui Megane. Răspunsul direcției este unul sănătos, dar pentru o mașină cu veleități sportive îmi doream ceva poate și mai ferm.

Pentru că vorbim despre un Megane GT, fie el și diesel, suspensia a fost întârită consistent. Nu, nu vei face vizite regulate la doctor pentru probleme de coloană, dar nici nu vei putea lăsa descoperit paharul cu cafea.

Renault Megane GT diesel este un pseudo-sportiv capabil de performanțe bune, dar care mai are puțin de învățat până să ajungă la nivelul lui Focus ST, liderul segmentului în materie de ținută de drum.

  • dany, joi, 13.07.2017 11:34

    asadar feeling-ul directiei ramane in mare parte prost, timic Renault nu inteleg ceva: ca puntea spate sa vireze in directie opusa e cat se poate de logic... insa a vira in aceasi directie ca puntea fata la viteze mai mari depaseste capacitatea mea de intelegere... la ce bun asta? pt a contracara eventuala supravirare? pai si senzatia soferului nu este de subvirare, de ruliu? (vad acelasi lucri la Audi A8)

  • someone, joi, 13.07.2017 12:06

    @ dany...cauta pe iutub directia integrala de la porsche, explicatiile lor sant cat se poate de pe intelesul tuturor. la inceput si eu am gandit ca si tine, acum insa stiu de beneficiile acestui sistem.

  • GT, joi, 13.07.2017 13:36

    GT cu motor diesel. Hai Renaut, plimba ursul!

  • doncarlo, joi, 13.07.2017 13:46

    De ce sa dai 2000 in plus pt performante mult sub GT benzina? La revanzare o sa iei cel putin 1000 euro mai putin asta asa in mod optimist. Porcarie. Este sub tdi 150 cai. Masina asta nu are nici un rost.

  • Andy, joi, 13.07.2017 13:55

    Da, ciudat ca are performante mai slabe vs. concurenta tinand cont ca la capitolul greutate e tot pe acolo. Probabil ca tine mult de cutia de viteze, care din cate am mai citit pe net nu e grozava, desi e cu dublu ambreiaj (valabil si la cea de 7 viteze de pe benzinara). As alege oricand GT-ul benzinar vs concurenta, mai ales ca are si niste preturi excelente. GT-ul diesel din articol nu merita insa...

  • xxx, joi, 13.07.2017 15:47

    Poate îmi explica si mie cineva de ce îți trebuie GT in Romania mai ales mașini ale constructorilor generaliști?

  • eee, joi, 13.07.2017 16:07

    cam mare pretul, si mi-ar fi picat bine sa apara o data si combi. daca era combi si la un pret cu 4000 mai putin, era super, dar asa este la acelasi pret cu FR, si FR e de ales din cauza cailor mai multi. Probabil Renault va aplica ceva discounturi, dar parca nu ajunge sa fie suficienta distanta de pret fata de FR...

  • Vlad, joi, 13.07.2017 18:29

    28k euro?

  • Stefi, vineri, 14.07.2017 06:58

    Propulsat??