Renault Megane

1.6 Diesel Turbo (dCi) 165CP Aut6 GT

Consum

3.5

Revenim iar la partea aceea cu compromisul. Deși în limba română acest cuvânt poartă deseori o încărcătură negativă, Megane GT diesel nu trebuie privit prin această prismă. Pe piață există concurenți cu motoare diesel de 150 de cai și cu setări "civile", dar totodată există și sportive cu unități pe motorină care ajung chiar și la 185 de cai, așa cum este cazul lui Focus ST.

Iar Megane GT diesel se încadrează undeva între cele două categorii. Francezul are veleități sportive mulțumită expertizei RenaultSport, dar motorizarea diesel nu se ridică la cel nivelul înalt dictat de liderii diesel din segment. Din acest motiv, compacta din Hexagon trebuie privită ca un mixaj între cele două categorii descrise anterior.

Consumul mediu mixt anunțat de producător este de 4.6 litri la suta de kilometri. Dacă facem distribuția, Renault spune că Megane GT 1.6 dCi va consuma 5.1 litri/100 de kilometri parcurși în oraș și 4.3 litri/100 de kilometri parcurși extraurban.

Deși 4.6 litri este o valoarea excelentă dacă ne raportăm la putere, reperele concurenților din segment stau ceva mai bine. Dar diferențele sunt minore, la nivel de virgule. Focus ST diesel se laudă cu un consum mixt de 4.2 litri/100 km, în timp ce campionul în acest segment este Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDI de 180 CP, cu 4.0 litri/100 km.

Lăsând valorile de pe hârtie la o parte, vă pot spune că într-un București sufocat și cu un ritm de mers aproape temperat, francezul a "păpat" 8.6 litri/100 km. 

  • dany, joi, 13.07.2017 11:34

    asadar feeling-ul directiei ramane in mare parte prost, timic Renault nu inteleg ceva: ca puntea spate sa vireze in directie opusa e cat se poate de logic... insa a vira in aceasi directie ca puntea fata la viteze mai mari depaseste capacitatea mea de intelegere... la ce bun asta? pt a contracara eventuala supravirare? pai si senzatia soferului nu este de subvirare, de ruliu? (vad acelasi lucri la Audi A8)

  • someone, joi, 13.07.2017 12:06

    @ dany...cauta pe iutub directia integrala de la porsche, explicatiile lor sant cat se poate de pe intelesul tuturor. la inceput si eu am gandit ca si tine, acum insa stiu de beneficiile acestui sistem.

  • GT, joi, 13.07.2017 13:36

    GT cu motor diesel. Hai Renaut, plimba ursul!

  • doncarlo, joi, 13.07.2017 13:46

    De ce sa dai 2000 in plus pt performante mult sub GT benzina? La revanzare o sa iei cel putin 1000 euro mai putin asta asa in mod optimist. Porcarie. Este sub tdi 150 cai. Masina asta nu are nici un rost.

  • Andy, joi, 13.07.2017 13:55

    Da, ciudat ca are performante mai slabe vs. concurenta tinand cont ca la capitolul greutate e tot pe acolo. Probabil ca tine mult de cutia de viteze, care din cate am mai citit pe net nu e grozava, desi e cu dublu ambreiaj (valabil si la cea de 7 viteze de pe benzinara). As alege oricand GT-ul benzinar vs concurenta, mai ales ca are si niste preturi excelente. GT-ul diesel din articol nu merita insa...

  • xxx, joi, 13.07.2017 15:47

    Poate îmi explica si mie cineva de ce îți trebuie GT in Romania mai ales mașini ale constructorilor generaliști?

  • eee, joi, 13.07.2017 16:07

    cam mare pretul, si mi-ar fi picat bine sa apara o data si combi. daca era combi si la un pret cu 4000 mai putin, era super, dar asa este la acelasi pret cu FR, si FR e de ales din cauza cailor mai multi. Probabil Renault va aplica ceva discounturi, dar parca nu ajunge sa fie suficienta distanta de pret fata de FR...

  • Vlad, joi, 13.07.2017 18:29

    28k euro?

  • Stefi, vineri, 14.07.2017 06:58

    Propulsat??