Tinuta de drum

4.0

Așa cum am spus deja, în cazul lui Renault Koleos nu s-a dorit creionarea unui SUV sportiv ci a unui model pe care te poți baza, confortabil și spațios. Iar în aceste domenii, Koleos livrează.

Suspensia reușește să absoarbă cu ușurință denivelările din asfalt, chiar și cele de dimensiuni mari. Jantele și dimensiunea anvelopelor, cu o înălțime destul de mare, fac față majorității situațiilor pe care le vei întâlni pe drum. Mai mult decât atât, chiar și în momentul în care dai de o secțiune ceva mai problematică, articulațiile mașinii rămân silențioase în mare parte a timpului. O excepție o reprezintă, ocazional, puntea spate, de unde mai ajung uneori anumite vibrații și sunete în cabină. Dar numai pe suprafețe cu denivelări scurte.

Altfel, dacă vrei să faci pe sportivul de la volanul lui Koleos ar fi bine să îți revizuiești atitudinea. Ruliul, subvirarea, dar mai ales cutia de viteze CVT care nu vrea să se grăbească în niciul fel te vor readuce cu picioarele pe pământ.

Direcția, deși este foarte ușoară (caracteristică modelelelor Renault), nu oferă feedback. În schimb, va face navigarea pe străduțele înguste ale orașelor destul de facilă. Garda la sol de 19 centimetri va ajuta, de asemenea, în jungla urbană.

Koleos vine echipat în standard și cu un sistem de tracțiune integrală. Acesta permite rularea în modurile 2WD, Auto (4x4 cu transmiterea cuplului în funcție de aderența roților de pe fiecare punte) și 4WD Lock. Ultimul mod distribuie egal puterea și cuplul mașinii între puntea față și cea din spate, la viteze de până la 40 km/h.

  • ds, vineri, 29.10.2021 10:39

    O fi el depășit ca design dar l-aș prefera struțo-cămilelor suv coupe. Este unul dintre ultimii mohicani ai genulu suv clasic. Și ma refer inclusiv la motor, adică un diesel de 2.0 l (după părerea mea suficient) pentru că mașina asta se adresează unei anumite categorii de cumpărători. Iar aceștia nu cred că o cumpără pentru liniuțe. De remarcat poziția ecranului multimedia care cred că se încadrează la fix, adică fără a-l atașa de parcă ar fi after market.

  • Seriff, vineri, 29.10.2021 12:04

    Da, arata bine masina, motorul e ce trebuie.

  • Moldovean, vineri, 29.10.2021 12:58

    Dacă aș avea bani, cred că mi-aș lua așa ceva. Bun de familie, discret, elegant.

  • LUCCI LUCIANO, vineri, 29.10.2021 17:30

    Sa iei azi o masina full , si ditamai ,,gipul'' , la 45.000....cand un Focus mai dotat costa 25.000....chiar e afcere. Echivalentul de la VW cred ca sare de 70.000

  • adi_10, sâmbătă, 30.10.2021 13:26

    Desi masina asta pare din multe puncte de vedere depasita, mie mi se pare o masina ideala pentru o familie linistita. Nu este o masina cu care sa rupi asfaltul dar cui ii trebuie asa ceva?!...Masina la interior in schimb iti ofera cam tot ce ai nevoie. este eleganta, spatioasa, dotata cu de toate inclusiv scaune incalzite, cutie automata, 4x4 si multe altele. Daca i-ar face un facelift la sistemul multimedia ar fi o masina foarte buna din punctul meu de vedere. Poate un sistem mild hybrid pentru aceasta motorizare ar fi de bun augur pt a mai reduce un pic noxele dar si consumul dar chiar si asa motorul respecta toate normele pentru EURO 6 D-temp asa ca este ok.

  • GabiA, miercuri, 10.11.2021 12:39

    Ziceti voi ca ati cumpara asa ceva, dar, in realitate, nu ati da 40k pe un Renault, care are si tehnologie depasita. Din acest motiv, strazile sunt pline de Kodiaq-uri, pe cand Koleos-urile is la fel de pretioase la vedere ca Ferrari-urile.