Renault Kadjar facelift

Kadjar 1.7 Blue dCi 150 CP Man6 4x4 Intens

Motor / Transmisie

4.0

Dacă partea estetică nu a reprezentat punctul principal atunci când francezii au deschis dosarul pe care scria Kadjar facelift, capitolul dedicat motorizărilor a fost unul stufos.

Așa se face că SUV-ul compact a "scăpat" de aproape toate motorizările vechi (mai puțin de longevivul 1.5 dCi) și a trecut la unități noi (benzină și diesel) care sunt aliniate la normele de poluare și la cerințele publicului.

Deși cota de piață a mașinilor echipate cu motoare diesel a scăzut considerabil în ultimul an, producătorii nu vor renunța prea curând la acest tip de propulsor. Ba mai mult, există constructori care se încăpățânează și luptă împotriva curentului pregătind unități diesel.

În cazul de față, Renault a renunțat la vechiul 1.6 dCi și a trecut la un propulsor de 1.7 litri Blue dCi. Francezii spun că motorul este gândit ca o evoluție a vechiului propulsor de 1.6 litri și promite atât performanțe mai bune, cât și un consum de carburant și emisii reduse.

În gama Renault, motorul va putea fi întâlnit în versiuni de 130 CP și 150 CP, însă pentru Kadjar facelift, producătorul francez propune doar varianta de top.

Motorul are o cilindree de 1.747 cmc și oferă 150 de cai putere la 4.000 rpm și 340 Nm începând cu 1.750 rpm. Unitatea pregătită de francezi este una cât se poate de agilă și rapidă în reacții și chiar are suflul necesar să-ți apropie serios capul de tetieră atunci când pedala de accelerație este apăsată până la podea. Așa cum era de așteptat, propulsorul "reușește" să livreze la nivelul habitaclului zumzăitul specific motoarelor diesel după ce acul turometrului indică 3.000 rpm.

Motorul diesel se achită cu brio de sarcini atât în oraș, cât și pe drumuri naționale sau autostrăzi. Resursele oferite de acesta vor fi suficiente pentru a te bucura de reprize decente livrate începând cu 80 km/h. Dacă vrei un comportament temperat, atunci poți apăsa cu încredere butonul Eco, iar motorul devine unul ușor anesteziat în reacții.

Pentru moment, unitatea de 1.7 litri poate fi comandată doar cu o cutie de viteze manuală. Aceasta oferă trepte foarte lungi, iar timoneria nu este cea mai precisă din câte am întâlnit până acum. Ba mai mult, în momentul schimbării treptelor de viteză apare și un "click cu iz metalic" care nu-și are rostul, în contextul în care Kadjar nu este vreun sportiv. 

  • yeru, luni, 09.12.2019 11:12

    o masina per total buna, dar MARE pacat ca motorul asta se ofera doar cu manuala

  • PMC, luni, 09.12.2019 12:05

    Excelent! Bravo Renault! Acelasi motor poate fi luat cu automata pe Qashkai (sau cum dreq se scrie). Am vazut testul facut de Robert Adam, si se pare ca SI noul motor Diesel de la Renault va fi un succes, la fel cum a fost si ramane 1.5 dCi, vestitul si celebrul deja 1.5 dCi, un motor apreciat si iubit de clientii din Romania si de aiurea. In continuare tehnologia Diesel se dovedeste zi de zi una de succes. In continuare nu mor caii cand vor cainii. :)

  • Anonim, luni, 09.12.2019 12:46

    Renault face masini dragute la pret decent dar ramane cu probleme la calitatea materialelor si modul lor de asamblare . Plus revizii dese si scumpe .

  • adi_10, luni, 09.12.2019 13:16

    Mie imi place masina, inclusiv motorizarea. Desi as prefera benzina, sa fiu si eu eco-friendly.

  • MarDark, luni, 09.12.2019 13:24

    @Anonim Cum adica revizii dese? Una pe an e des?

  • CONCURS, luni, 09.12.2019 15:02

    autorul e generos cu utilizarea cuvantului GENEROS ex. consum mai generos, feerbak negeneros. Cine numara mai multe?

  • M, luni, 09.12.2019 15:35

    Si pretul este generos- configurat full 32.150 Euro- fara 4X4, vreo 35 K cu4X4, cand va fi disponibil.

  • DLP, luni, 09.12.2019 20:27

    Mai nou facelift-urile se concentreaza pe folosirea, in mod exagerat, a pieselor cromate. Mai nou si la BMW (am vauzut pe strada noul X5, de X7 nu mai vorbesc),. Din marcile din EU doar Peugeot pare ca a ajuns in 2019/2020, sau poate s-a schimbat moda si nu sunt eu la curent cu noul "curent".

  • Anonim, marţi, 10.12.2019 08:17

    @Mark Dark da o revizie pe an este mult in 2020 . Am avut Renault luat de nou tinut 7 ani si 135 de mii de km . Din 10 in 10 mii aveam revizie la 60 de mii si la 120 de mii am schimbat distributia cost 2700 de lei fiecare tura . Din 20 in 20 de mii filtrul de motorina . Intretinere fff scumpa . Acuma am o masina la care revizia se face din 2 in 2 ani sau 30 de mii de km . Masina are 100 de mii de km si am facut doar 3 revizii la 30, 60 ,90 de mii . Filtru de motorina schimbat la 90 de mii de km la Renault pana la km astia avea 4 filtre schimbate . Distributia se verifica la 240 de mii de km adica nu o schimb eu ca nu tin atata masina . Da Renault a fost mai ieftina dar au scos banii pe revizii . Nu mai pun timpul meu pierdut in service . Si calitatea la asamblare a fost slaba rau aveam greieri la greu in interior . Aicia dupa 100 de mii de km nu scartie nimica . Concluzie pa Renault nu mai cumpar inca o data .

  • pai da, marţi, 10.12.2019 09:53

    @Anonim -> astazi pana si la Dacia reviziile se fac din 2 in 2 ani sau 30 de mii de km.... Toata lumea s-a aliniat la acelasi interval....

  • Anonim, marţi, 10.12.2019 10:42

    @oai da nu stiu la Dacia cum este dar la Renault Megan 4 revizia este la 20 de mii de km sau un an care termen este atins primul . Sincer ma indoiesc ca la Dacia este altfel .

  • ironR, marţi, 10.12.2019 11:47

    Nu inteleg de ce e notat acest motor ca 1.7, eu il vad ca 1.8 pt ca depaseste 1700cc, desi am vazut ca toate motoarele sunt "identificate" in felul asta. On topic Oribil locul pt butoanele scanelor incalzite. Cotiera culiseaza? nu de alta dar imi da senzatia ca distanta de la cotiera pana la schimbator nu este chiar mica, iar antebratul nu cred ca se va incadra la toata lumea intre cele doua, sau cel putin nu relaxant. De "admirat" ca renault se mai straduieste sa dezvolte motoare diesel, desi nu exista nici o garantie in privinta viitorului acestora. In plus nu inteleg ce nevoie mai aveau de motorul asta cand au 1.6 diesel de 160 cp. - sau sunt probleme cu el? doar intreb Navigatia e tot aia de pe logan? Cruise controlul ala (+ fratele lui) pus fix ca naiba, tot de pe logan luate si butoanele alea? Bricheta aia sta acolo zici ca a uitat-o cineva, in loc sa iti "intinzi" telefonul in locul ala, e ocupat de tamburusul brichetei....fara cuvinte! La altii, acolo, iti incarci wireless telefonul. Dar bine ca are card pt pornire in loc de cheie...cate dezavantaje creaza chestia aia, doar posesorii o stiu! Mai sunt si altele, dar nu mai am timp... @Anonim Nu era revizia scumpa, ci calitatea pe care o primeai nu merita banii aia pe revizie!

  • PMC, marţi, 10.12.2019 12:29

    @Anonim: inteligentii de la service-urile din Romania insista cu revizia la un an chiar si la VW sub amenintarea ca pierzi garantia altfel, desi masiina e una care e construita sa aiba revizii la 2 ani.

  • olteanu, joi, 12.12.2019 10:06

    @DLP Nu esti singurul prietene, si eu consider o prostie abundenta aceasta de elemente cromate.

  • Cici e la bucatarie, miercuri, 18.12.2019 02:15

    Motorul 1,6 dci e unul cu probleme , e interzis in coreea de sud ... da pt norme ....