Consum
Dar de unde atâta energie pentru baterie pentru a putea pleca de pe loc electric de fiecare dată? Ei bine, fiind un HEV (Hybrid Electric Vehicle), Clio E-Tech e maestru la recuperarea energiei, mai ales pe frânare. Adaugă faptul că motorul termic poate funcționa ca un generator în toată această ecuație și obții răspunsul. Răspuns care se poate dovedi esențial pentru a înțelege cum ar trebui să obții consumurile raportate de Renault.
Conform acestora, Renault Clio E-Tech Hybrid ar trebui să aibă un consum mixt de 4.3 litri/100 km. Ușor de atins? Depinde cum conduci. Eu am reușit un mixt de 5.5 litri/100 km, dar cu mai mult de 50% din timp petrecut în oraș. Pe autostradă am atins un vârf de 7 litri/100 km, dar trebuie să recunosc că acolo s-a simțit cel mai inconfortabil modelul francez.
Mult, puțin? Un răspuns putem primi prin comparația cu rivalii cei mai apropiați. Aceștia sunt Honda Jazz și Toyota Yaris, dacă ne luăm după caracteristicile propulsorului de sub capotă.
Ei bine, Toyota anunță un consum de 3.9 litri/100 km oficial pentru Yaris hibrid, în timp ce Honda Jazz urcă până la 4.5 litri/100 km. Evident, lucrurile stau puțin altfel în realitate.
decizia de a elimina pe Mk 5.2 motorizarea 1.3 Tce. ( 130 CP/EDC - 140 CP/MT6 ) Practic, Renault nu doar ca a vulnerabilizat acest reper al clasei mici, ci practic s-a autosabotat.