Renault Clio facelift

1.5 Diesel Turbo (Energy dCi) 110CP Man6 Intens

Consum

4.0

Renault Clio facelift echipat cu motorul diesel de 110 cai putere promite un consum în mediul urban de 3.8 litri/100 km. Atunci când rulezi în afara orașului, te poți baza, conform fișei tehnice a lui Clio facelift, pe 3.3 litri/100 km.

Consumul mediu anunțat de francezi pentru modelul de segment B este de 3.5 litri/100 km. În testul nostru am folosit modelul în proporție de 80% în oraș, iar traficul haotic din București și-a spus clar cuvântul: 6.2 litri/100 km. Trebuie menționat și faptul că sistemul de climatizare a fost pornit tot timpul, iar în anumite cazuri am încercat să profităm la maximum de resursele de sub capotă.

În segmentul B, Ford Fiesta este cel care oferă un diesel mai potent comparativ cu Clio facelift. Ovalul Albastru a pus pe modelul de clasă mică un diesel de 120 de cai putere și 270 Nm. În rest, toți ceilalți concurenți din segment vin cu puteri mai mici față de Clio.

Cel mai frugal diesel din segment este "vărul" Nissan Micra. Cu al său motor de 90 de cai, japonezul se laudă cu un consum mediu de 3.2 litri/100 km. Opel Corsa cu dieselul de 95 de cai promite 3.3 litri/100 km, în timp ce restul concurenților vin cu valori cuprinse între 3.5 - 3.6 litri/100 km. Iar Clio facelift este acolo și are și resurse mai multe.

  • Mihai, marţi, 26.09.2017 17:26

    Poate vedem si pe Logan/MCV/Sandero motorul de 1.5-110cp. Eu il am in versiunea de 105 cp pe Megane 2 si sunt foarte multumit.

  • Catalin, marţi, 26.09.2017 22:56

    Un film pe care unii poate deja l-ati vizionat, dupa ce ati citit comentariile de la testul cu noul Fiesta... care spune cate ceva despre Clio, poate chiar surprinzator pentru cei care inteleg spaniola: https://www.youtube.com/watch?v=9aWcqRgDjR8

  • Edikkk, miercuri, 27.09.2017 09:55

    desi motoarele termice sunt uzate moral, depreciate deja chiar daca este noua.... totusi 110 CP pentru clasa compacta, este un vis ! acum multe generatii la clasa compacta multe, foarte multe nu treceau nici de 80 CP , decat versiuni GT, S, etc Sa spunem si faptul ca chiar daca cutia de viteza manuala si ea, impreuna cu masinile pe ICE sunt uzate moral, este de APRECIAT faptul ca are 6 trepte ! ceea ce inseamna un consum foarte bun nu numai in oras pentru un diesel, dar cel mai bun consum extraurban !! Repet, ca o masina care nu este hibrida / semi-electrica este o masina foarte reusita. PS: acum imaginati-va ca ar avea acest Clio, exact acelasi motor diesel de 110 CP in relatie cu un motor electric pe sistemul e-power de la Nissan !!!! O ASTFEL DE MASINA SEMI-electrica ar fi masina perfecta de trecere de la masinile full-termice la masinile full-electrice si ar domina pur si simplu piata auto (cele 80% procente din piata - non full-electric) ! Ar fi avut recuperare regenerativa la franare si ar duce un consum MAI BUN cel consumul EXCELENT DE BUN al Nissan Note e-power pe benzina (care bate Toyota hibrid cu usurinta), si apoi un confort de condus auto fara egal (condusul cu un singur picior ---- cu o singura pedala, exact gen e-pedal de la new Nissan Leaf - o bijuterie de masina electrica, un exemplu clar de urmat, pe langa Tesla) (condusul cu o singura mana --- nu ai schimbator de viteza, nimic, tot rulajul este full-electric) !!!! Din pacate Nissan dupa ce deschide poarta lui e-power din Japonia catre Indonesia si Filipine, acum incearca sa introduca modelul in India !! Nu inteleg, cum de nu il fac global inca si nu il aduc in Europa, unde ar rupe vanzarile. Mai ales un astfel de sistem cu adevarat hibrid, un sistem semi-electric sprijinit de un motor diesel economic ar rupe toate topurile si ar elimina practic vanzarile de masini full-termice.