
Tehnologie
Nivelul de echipare Evolution primește un instrumentar de bord digital, de 7 inch, în standard. Opțional, clienții pot bifa un instrumentar de 10.1 inch, standard pe nivelurile de echipare superioare.
De cealaltă parte, ecranul central are 10.1 inch, iar pe el rulează sistemul multimedia OpenR Link cu Google built-in. În traducere, asta înseamnă că integrează aplicații bine cunoscute ca Google Maps, Google Assistant, Waze, dar și "magazinul" Google Play care oferă acces la peste 100 de aplicații.
Renault oferă gratuit 2 GB de date, lunar, pe o perioadă de trei ani.
Grafica ambelor display-uri îți dă impresia de calitate, iar sistemul multimedia rulează fără întreruperi. Dar deja știam asta de la celelalte modele Renault pe care le-am condus.
Dacă nu vrei să utilizezi sistemul nativ al mașinii, tehnologia propusă de Renault oferă conexiune Apple CarPlay și Android Auto wireless. Ca să nu rămâi fără baterie, ai la dispoziție o zonă de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil (în funcție de echipare), dar și două porturi USB-C.
Pe lângă modurile de rulare pe care le știm deja, adică Sport, Eco și așa mai departe, Clio 6 vine cu un mod nou, Smart. Pe scurt, mașina comută automat între modurile de rulare, în funcție de stilul tău de condus.
De exemplu, dacă rulezi constant pe autostradă sau pe drumuri naționale, mașina va selecta modul Eco sau Comfort, după caz. Dacă începi să apeși mai hotărât pedala de accelerație, va fi selectat modul Sport. În teorie sună bine, dar în practică această tehnologie putea fi calibrată astfel încât să răspundă mai rapid.
Am observat o întârziere, mai ales când era nevoie să schimbe din modul Sport în Comfort sau Eco. Te trezești că mergi constant, iar motorul termic este turat și transmisia menține o treaptă inferioară fără motiv.
Atunci cand pui sechestru pe performanta -doar acei meschini 180 km/h-, musai ca situatia-i scapata de sub control, chiar si atunci cand facem vorbire de un model de clasă mică. Sa refuzi clientului beneficiul de a se bucura de intreg potentialul unui 1.8L, doar pentru a te pozitiona intr-o cat se poate de discutabila filosofie -slow it's always safety- face din Renault un producator preponderent nefrecventabil. Renault tre' sa priceapa ca abordarea Volvo cu privire la top speed nu-i generatoare de beneficii, ba din contra...