
Interior
Habitaclul este un loc familiar dacă ai mai stat într-un model Renault de ultimă generație. Asta pentru că foarte multe elemente au fost preluate, inclusiv volanul cu butoane fizice, ai aceeași dispunere pentru butoanele sistemului de climatizare și același ansamblu, îndreptat către șofer, care integrează atât instrumentarul de bord digital cât și ecranul central.
Tunelul central este specific noului Clio 6, asta dacă bifezi transmisia automată. În acest caz, selectorul transmisiei îl vei regăsi pe coloana de direcție (și vei avea o aglomerare de manete în partea dreaptă a volanului), iar în tunelul central vei avea două suporturi pentru pahare ascunse sub un capac articulat, din piele ecologică.
Francezii au utilizat mai multe materiale sustenabile în habitaclu, dar, totuși, să nu uităm din ce segment face parte acest model. Acestea fiind spuse, există, în continuare, destul de mult plastic și suprafețe tari, inclusiv în părțile superioare.
În funcție de nivelul de echipare, bordul este traversat de o inserție din material textil sau Alcantara, inserție care se prelungește și pe portiere. Asta așa, ca să-ți mai distragă atenția puțin. Dacă stai pe locurile din spate, nu se aplică, pentru că aici vei avea doar plastic pe portiere. În plus, lipsesc porturile USB, cotiera și aeratoarele.
Ornamentele interioare de culoare neagră, cu finisaj lucios, și design cu linii oblice sunt standard pentru nivelul de echipare Evolution. Pe Techno primești ornamente de culoare argintie, iar pe Esprit Alpine primești ornamente (în degrade) vopsite astfel încât să arate ca un metal încins în zona gurilor de ventilație. Un detaliu de efect, aș putea spune.
De asemenea, începând cu nivelul de echipare Techno primești și un sistem de iluminare ambientală, cu 48 de culori.
În ceea ce privește spațiul, Renault Clio rămâne un model nu foarte prietenos cu persoanele mai corpolente. Mai ales pe banchetă și, mai ales, dacă ai ghinionul ca și cel de la volan să fie pe același calapod.
Portbagajul are un volum de încărcare de 391 litri, cu toate scaunele în poziție normală. Pragul de încărcare a fost coborât cu 40 de milimetri pentru a putea încărca mai ușor bagajele.
Din acest punct de vedere, Renault Clio stă cel mai bine, comparativ cu rivalii menționați mai sus. Peugeot 208 are un portbagaj de 309 litri, în timp ce Toyota Yaris propune un portbagaj de 270 de litri.
Atunci cand pui sechestru pe performanta -doar acei meschini 180 km/h-, musai ca situatia-i scapata de sub control, chiar si atunci cand facem vorbire de un model de clasă mică. Sa refuzi clientului beneficiul de a se bucura de intreg potentialul unui 1.8L, doar pentru a te pozitiona intr-o cat se poate de discutabila filosofie -slow it's always safety- face din Renault un producator preponderent nefrecventabil. Renault tre' sa priceapa ca abordarea Volvo cu privire la top speed nu-i generatoare de beneficii, ba din contra...