Interior

4.0

Habitaclul este un loc familiar dacă ai mai stat într-un model Renault de ultimă generație. Asta pentru că foarte multe elemente au fost preluate, inclusiv volanul cu butoane fizice, ai aceeași dispunere pentru butoanele sistemului de climatizare și același ansamblu, îndreptat către șofer, care integrează atât instrumentarul de bord digital cât și ecranul central.

Tunelul central este specific noului Clio 6, asta dacă bifezi transmisia automată. În acest caz, selectorul transmisiei îl vei regăsi pe coloana de direcție (și vei avea o aglomerare de manete în partea dreaptă a volanului), iar în tunelul central vei avea două suporturi pentru pahare ascunse sub un capac articulat, din piele ecologică.

Francezii au utilizat mai multe materiale sustenabile în habitaclu, dar, totuși, să nu uităm din ce segment face parte acest model. Acestea fiind spuse, există, în continuare, destul de mult plastic și suprafețe tari, inclusiv în părțile superioare.

În funcție de nivelul de echipare, bordul este traversat de o inserție din material textil sau Alcantara, inserție care se prelungește și pe portiere. Asta așa, ca să-ți mai distragă atenția puțin. Dacă stai pe locurile din spate, nu se aplică, pentru că aici vei avea doar plastic pe portiere. În plus, lipsesc porturile USB, cotiera și aeratoarele.

Ornamentele interioare de culoare neagră, cu finisaj lucios, și design cu linii oblice sunt standard pentru nivelul de echipare Evolution. Pe Techno primești ornamente de culoare argintie, iar pe Esprit Alpine primești ornamente (în degrade) vopsite astfel încât să arate ca un metal încins în zona gurilor de ventilație. Un detaliu de efect, aș putea spune.

De asemenea, începând cu nivelul de echipare Techno primești și un sistem de iluminare ambientală, cu 48 de culori.

În ceea ce privește spațiul, Renault Clio rămâne un model nu foarte prietenos cu persoanele mai corpolente. Mai ales pe banchetă și, mai ales, dacă ai ghinionul ca și cel de la volan să fie pe același calapod.

Portbagajul are un volum de încărcare de 391 litri, cu toate scaunele în poziție normală. Pragul de încărcare a fost coborât cu 40 de milimetri pentru a putea încărca mai ușor bagajele.

Din acest punct de vedere, Renault Clio stă cel mai bine, comparativ cu rivalii menționați mai sus. Peugeot 208 are un portbagaj de 309 litri, în timp ce Toyota Yaris propune un portbagaj de 270 de litri.

  • Hipoacuzicu', luni, 22.12.2025 10:21

    Atunci cand pui sechestru pe performanta -doar acei meschini 180 km/h-, musai ca situatia-i scapata de sub control, chiar si atunci cand facem vorbire de un model de clasă mică. Sa refuzi clientului beneficiul de a se bucura de intreg potentialul unui 1.8L, doar pentru a te pozitiona intr-o cat se poate de discutabila filosofie -slow it's always safety- face din Renault un producator preponderent nefrecventabil. Renault tre' sa priceapa ca abordarea Volvo cu privire la top speed nu-i generatoare de beneficii, ba din contra...

  • Hipoacuzicu', luni, 22.12.2025 11:59

    @Automarket Ați atins, tangential, si subiectul privind motorizarea de baza pentru Clio Mk VI. Este momentul oportun sa risipim dilemele multor profani, mai ales ca de acest propulsor beneficiaza si Logan/Sandero in segmentul respectiv. 115 CP reprezinta valoarea marketizata De fapt, cifrele seci suna astfel: 114 CP / 190 Nm ----- MT6 & EDC6 ....iar in cazul in care acelasi motor functioneaza atat cu benzina, dar si cu GPL, cifrele sunt: 114 CP / 190 Nm-----benzina 122 CP / 197 Nm------GPL

  • Calingura, luni, 22.12.2025 13:22

    Cine ii spune Purosangue acestui Clio? :) Masina pare un pas inainte fata de ce stim de la Clio dar nu este cam mare nota 4,6?

  • R.S. Cup, luni, 22.12.2025 14:19

    Urata masina la exterior. Modelul anterior arata mult mai bine. Sa nu aud de "struguri", ca imi permit orice Renault, si nici de alte critici, ca din timp ce am spus ca modelul anterior arata mai bine, inseamna ca nu sunt anti-Renault.

  • ds, luni, 22.12.2025 14:33

    Mirarea mea este că până acum Renault & Dacia sunt cam singurii producători care oferă gpl+hibrid+cutie automată

  • Matei_cel_nou, luni, 22.12.2025 16:27

    Mașina e foarte reușită și pare excelentă tehnic. O opțiune foarte interesantă într-o zonă de piață aglomerată dar afectată de preturi mari. Designul, însă, e... marmite. Marketingul a decis că în loc să se inspire de la suratele mai mari și mai arătoase, e mai potrivit un design agresiv care va atrage pe unii și oripila pe alții. Mie nu îmi place și mi se pare nepotrivit cu performanța oferită. 1.2l și arată de parcă mânancă asfaltul.

  • nsrei, luni, 22.12.2025 18:50

    Salut Matei,. Uita te te rog la testul video ncap impact cu stâlp.lateral la 32 kmh. (Minutul 1:21) Apoi uita te la aceleași test cu un VW polo vechi de 8 ani. (2017) Chiar și tu vei înțelege IMEDIAT care dintre ele e mai reușită și excelentă tehnic.

  • aha, luni, 22.12.2025 18:52

    Comparatia cu Purosangue e de-a dreptul hilara. Asemenea notei finale, desigur. PS: Ar fi fost frumos ca autorul acestui articol sa ne spuna si ce Infiniti vede el in acest Renault Clio.

  • Matei_cel_nou, luni, 22.12.2025 18:55

    Uită-te și tu la protecția copiilor, asta dacă tot alegem teste pe sprânceană. Fiecare cu ce-l doare.

  • nsrei, luni, 22.12.2025 19:04

    Ai dreptate dar stâlpul ăla doare rau

  • pipo, luni, 22.12.2025 21:11

    Da, eu sunt de acord cu Matei aici, cel puțin partea frontală este exagerat de agresiva pentru acest model. Nu arata rau, dar parca nu își are locul. Dar cea mai neagra bila imi pare felul cum francezii au ales sa trateze pasagerii spate. Da, e un model de clasa mica , dar știu și ei foarte bine ca pentru mulți europeni din aglomerări urbane, Clio poate reprezenta o mașină de familie sau chiar sunt zone / tari întregi unde aceasta clasa este preponderent folosita ca mașină de familie - vezi Italia, Grecia, sa. La nivelul asta de pret uluitor, la care s-a ajuns , sa nu oferi, în 2025 , porturi USB, aeratoate ( imi pare incredibil, dar eu asa înțeleg din text) sau chiar și cotiera , este o bătaie de joc , părerea mea. Nu mai zic de plasticul penal și spațiul care nu a evoluat mai deloc de 2-3 generații încoace. Gabaritul a tot crescut, dar nu în folosul clienților. Dezamăgitor pentru un producător cu o asemenea expertiza în aceasta clasa. Și apoi ne minunam ca vin chinezii și vând p-aici.

  • alex_cu_a_mic, luni, 22.12.2025 21:53

    "un propulsor mai pe placul est europenilor [...] așa numitul 1.2 Eco-G" oare Italia si Olanda fac parte tot din Europa de Est? Ca si pe acolo duduie GPL-ul. Of ce rasini mai au unii, mai ales din presa si influensareala.

  • @alex cu creier mic, marţi, 23.12.2025 01:08

    Italia GPL 9%, BEV 12% (noiembrie 2025) Olanda GPL 0.5%, BEV 40% (octombrie 2025) Duduie la 0.5% :)) Tu ori ești foarte prost ori ești un propagandist low cost.