
Consum
Pentru această motorizare, Renault declară un consum mediu de 3.9 litri/100 de km. Asta înseamnă un consum cu 40% mai mic decât un motor convențional, pe benzină. În plus, în oraș, această motorizare poate funcționa până la 80% din timp în modul electric. Cu un plin de benzină, Renault susține că poate acoperi până la 1.000 de kilometri.
Testul nostru s-a desfășurat pe un traseu care a inclus atât porțiuni de autostradă, drumuri virajate și trafic. La final, computerul de bord indica un consum de 4.3 litri/100 de km. În contextul în care obiectivul nostru nu a fost să obținem un consum cât mai redus.
Ca rivali pentru noul Renault Clio 6 E-tech full-hybrid mă gândesc la Peugeot 208 Hybrid, care are un consum de 4.6 litri/100 de km, dar și la Toyota Yaris Hybrid. Modelul nipon are un consum declarat de 3.9 litri/100 de km.
Atunci cand pui sechestru pe performanta -doar acei meschini 180 km/h-, musai ca situatia-i scapata de sub control, chiar si atunci cand facem vorbire de un model de clasă mică. Sa refuzi clientului beneficiul de a se bucura de intreg potentialul unui 1.8L, doar pentru a te pozitiona intr-o cat se poate de discutabila filosofie -slow it's always safety- face din Renault un producator preponderent nefrecventabil. Renault tre' sa priceapa ca abordarea Volvo cu privire la top speed nu-i generatoare de beneficii, ba din contra...