Tehnologie

5.0

Deși am menționat că Austral are mulți rivali în acest segment, nu cred că este vreun model care să se apropie de cel al francezilor când discutăm de tehnologie. Mai mult decât atât, Renault a plusat și mai mult pe acest segment prin introducerea unei camere cu recunoaștere facială.

Aceasta este montată pe montantul A, lângă șofer. Asta înseamnă că mașina îți va recunoaște fața și îți va regla fără probleme scaunul, oglinzile laterale, postul preferat de radio și alte elemente. Pot spune că pe parcursul testului, având în vedere că m-am schimbat la volan cu colegul meu de drum, sistemul a funcționat fără probleme.

Așa cum am spus mai sus, scaunul șoferului vine cu funcție de masaj, care este discret și nu te împunge atât de tare în spate, cum vedem la alte modele din segmentele de piață mai accesibile. Totodată, instrumentarul de bord este complet digital și are 12.3 inch. De menționat că în standard primești un ecran mai mic, de 12 inch.

Am apreciat că acesta este foarte configurabil și poți avea o vedere cu hărțile Waze chiar în mijloc. În partea din dreapta ecranului, Austral îți poate afișa o mulțime de informații, de la consum până la un grafic care îți arată cât de economic ai mers.

Sistemul multimedia OpenR Link are și el 12.3 inch și este dezvoltat pe platforma Google Automotive. Prin urmare, acesta acționează ca un telefon Android, deoarece ai deja integrate hărțile Google Maps, primești asistent vocal Google și ai chiar și Play Store de unde îți poți instala alte aplicații. Când vine vorba de iluminarea ambientală, ai o opțiune prin care acestea se pot schimba în funcție de momentul zilei. Practic ai o culoare dimineața, după care seara te trezești cu alta.

Mai ai la dispoziție și un Head-Up Display cu o dimensiune de 9 inch. Totodată, primești Apple CarPlay și Android Auto fără fir, precum și o zonă de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil. Aceasta din urmă oprește automat încărcarea dacă bateria a ajuns la 100%.

Pe lista de dotări, clienții vor regăsi și un sistem audio Harman Kardon de 475 W, faruri Matrix LED și climatizare pe două zone. Că tot am spus de climatizare, apreciez mult că acest sistem a rămas cu butoane fizice, foarte ușor de acționat în timpul mersului.

  • ds, miercuri, 12.11.2025 11:34

    La consumul declarat, fie și la cel scos la test, la 200 cp și 205 Nm nici n-ar mai fi nevoie de diesel.

  • Jian de la Calafat, miercuri, 12.11.2025 12:26

    D-le Irimia, va felicit pentru lealitate. Intr-adevar, un model ezitant care-i generator de suficiente neajunsuri. Un full-hybrid care face ca posesorul sau sa devina prizonierul urbanului, fiindca valorile de consum extraurbane sunt atat de indepartate de exigentele unui ICE aflat in deplina armonie cu posibilitatile pe care Renault le avea la dispozitia noastra pana de curand. Deh, strategia imbecila in a salva ceva ce n-a solicitat niciodata ajutor face ca satisfactiile incontestabile oferite de acele ICE veritabile sa fie brutal refuzate. Limitarea Vmax pe care Volvo a implementat-o de ceva vreme a devenit contagioasa pentru Renault? O varianta mai atractiva imi pare Symbioz full-hybrid 160, cu acel matur ICE de 1.8L., pretul fiind cu cca 7-8k mai prietenos, iar persoane avizate din Hexagon reconfirma verdictul meu: largus.fr/actualite-automobile/essai-comparatif-renault-symbioz-vs-austral-lequel-choisir-en-hybride-30042799.html

  • nsrei, miercuri, 12.11.2025 20:28

    Am trăit sa vad un Renault de aproximativ 46 de mii de euro De banii ăștia și a luat un coleg de facultate un audi A6 3.0 tdi și 240 cp sau așa ceva. Nou. De la reprezentanta audi. E drept să fie vreo 10 ani de atunci. In orice caz pe autostrada consuma mai puțin decât Australia ăsta.

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 12.11.2025 22:00

    Ironic, motorizarea de top are cilindree mai mica decat motorizarea entry.

  • Ambulanța, miercuri, 12.11.2025 22:47

    'Ai de cucu meu,a înviat inoperabilul...

  • @nsrei, miercuri, 12.11.2025 22:55

    Cât a fost inflația in ultimii 10 ani, cumulat? Întreb pentru un prieten de pe altă planetă. @tristul cu cenzura - hai ca te țin ocupat, sa nu te plictisești