Range Rover Velar

3.0 Diesel Biturbo (D300 V6) 300CP 4x4 Aut8 First Edition

Tehnologie

5.0

Ceasurile de bord clasice? Moartea pasiunii pentru un client din acest segment. Tocmai de aceea majoritatea constructorilor premium se orientează către ecrane digitale cu un aspect cât mai futurist. O face și Range Rover, care inserează în spatele volanului de pe Velar un ecran generos, cu o grafică excelentă.

Din păcate nu este la fel de ușor de folosit ca cel regăsit în Grupul Volkswagen, adică Virtual Cockpit-ul celor de la Audi sau Active Info Display-ul VW. O mare parte din vină o au și comenzile tactile de pe volan. Ați citit bine: există niște comenzi tactile pe volan, în locul clasicelor butoane. Problema este că sunt momente în care ele funcționează mai greu. Și e frustrant, mai ales când te afli în mers. Am constatat problema atunci când am încercat să frunzăresc meniul ecranului din spatele volanului.

Lăsând această mică hibă la o parte, trebuie să trec și la celelalte două ecrane de pe planșa de bord. Au și ele o grafică excepțională, au un meniu cu care te obișnuiești destul de repede și sunt pline de tehnologie. Funcționează rapid și nu au momente de răspuns întârziat. La fel și funcția lor tactilă. Așadar, una peste alta, instalarea lor este binevenită, chiar dacă îi va enerva pe fanii butoanelor clasice.

Lista tehnologiilor disponibile este una extrem de stufoasă și include parbriz încălzit, scaune încălzite și volan încălzit. Scaunele sunt și ventilate și au inclusiv funcție de masaj. Un masaj cam timid, dacă e să-l compar cu cel de la Mercedes și Audi.

Trecem în revistă și soluțiile de iluminare: adică farurile Matrix-laser LED și iluminarea ambientală cu mai multe culori. Punem la socoteală și un head-up display care se vede foarte bine, cheia inteligentă de tip brățară (introdusă prima dată pe Jaguar F-Pace), camerele video cu o rezoluție foarte bună, sistemul de navigație care arată foarte bine și sistemul audio Meridian Signature, care are, atenție, un total de 23 de difuzoare și o capacitate totală de 1600W. Adică o adevărată discotecă pe roți, cu multiple soluții de redare.

  • dan_grc, luni, 27.11.2017 11:53

    Un model foarte reușit ca aspect exterior și interior, dar este greu de crezut ca-n această echipare va fi foarte căutat, practic costă aproape ca un XJ cu același motor, adică toți sunt scumpi, dar un X4 sau Q5 nu ajung chiar la asemenea preț, peste 100 de mii pentru un SUV mediu, fie el și tehnologizat, este mult prea mult.

  • RR, luni, 27.11.2017 12:14

    Hai mai ca nu este vedeta. Am vazut cateva si nu atrage atentia cu nimic. Prima data l-am confundat cu RR Sport, trebuie sa fii destul de atent sa vezi diferentele. Personal nu as da banii pe asa ceva, sunt variante superioare in segmentul asta.

  • Kirotractor, luni, 27.11.2017 13:29

    Subscriu la opiniile antevorbitorilor, :-) chiar dacă masivul Velar e cel mai sportiv RR actual - ca stil, nu și comportament rutier, cum bine a punctat și Bogdan Mirică în test. (Semi)britanicii de la JLR au oricum în plan să lanseze modele și mai distanțate de principiile SUV-istice (Road Rover parcă-i zice proiectului similar unui Shooting Brake), dar dacă asta cer clienții solvabili... ...Cărora le-nțeleg accesele de orgoliu nemăsurat, deși nu pot să le și aprob. Concluzie: se va vinde bine și la noi inclusiv în versiunea de top, că doar 5 miliarde lei vechi nu-s vreun capăt de țară. :-P

  • Adrian C, luni, 27.11.2017 14:30

    O masina numai buna pt. o doamna eventual sotie de om de afaceri care are o casa de vacanta la munte si drumul inca nu ia fost asfaltat pana la poarta vilei. Cu siguranta este cel mai frumos crossover din segment, probabil cel mai capabil in offroad dar nu si cel mai rapid, exista Macan GTS de ex mai rapid, nu cel mai dinamic (niciodata nu va merge pe sosea ca un Porsche acolo unde 98% din posesori il va folosi) si nici cel mai fiabil (stim cu totii ca Range Rover si Jaguar sunt pe ultimele pozitii in top-ul fiabilitati de cativa ani.) Merita peste 100 de mii ? Pai cand ai minim 5 milioane de euro avere nu cred ca e problema nu ? Nu ii simti ! Dar daca muncesti pt. el si faci leasing si iti dai peste 50 % din venit pe rata, cred ca o dai in panta cealalta a opulentei nejustificate si nemeritate !

  • MarchenM, marţi, 28.11.2017 15:46

    Nu vreau sa par acuma ceva gen comentariu Mafia sau mai stiu eu care, dar la un model Civic precedent, redactorii AM criticau vehement tehnologizarea interiorului cu 3 dispay-uri, drept pentru care interiorul a luat cea mai mica nota in clasa Ori asta cum se numeste? stai asa ca stiu: dublu standard.

  • mishazaitev, luni, 04.12.2017 16:43

    @dan_grc Intr-o emisiune auto se facea comparatia cu X3 ... Nu stiu cat este de pertinenta dar, ca si pret de pornire acesta pleaca cu vreo 10 000 de euro mai putin decat Velar. Chiar daca considerabil mai slab dotat. In schimb, niciun concurent, mai ieftin sau mai scump, nu se poate lauda cu performante off road similare... Sistemul de tractiune integrala de la Range Rover este realmente fantastic ... insa nu stiu cati cumpara masina pentru asta!

  • Adrian C, marţi, 05.12.2017 11:01

    @mishazaitev Comparatia cu X3 e oarecum deplasata. Velar a cam batut Macan-ul care e premium luxury pe cand X3 e doar premium. Iar Velar e 100% premium luxury.

  • babacloanta, miercuri, 06.12.2017 15:33

    @RR ...Cred ca esti subiectiv cand spui ca nu atrage atentia:)) Pai daca RR Velar nu atrage atentia atunci ce sa spun de Macan/Glc si care mai vrei tu. Chiar cred ca este o masinuta chic care arata foarte bine, cred ca cel mai bine din segment. Problema ei e pretul! E mult prea scumpapentru ceea ce ofera si pentru segmentul din care face parte. Daca modelul testat a fost peste 100.000 eur atunci daca as avea banii astia mai degraba mi-as lua un GLC 63 AMG care e alta mancare de peste.

  • cars, miercuri, 31.01.2018 21:40

    ca sa observi diferenta dintre un RR SPORT si un RR VELAR este foarte simplu trebuie sa cuosti in primul rand foarte bine masiinle

  • adi, joi, 08.03.2018 17:45

    eu cred ca ar trebui sa comparati Velarul cu X5 si cu Porsche Cayenne nu cun X4 si Porsche Macan. Masina este uriasa, este foarte scumpa si este Premium Luxury so....oricum, arata superb dar este mult prea scumpa. trebuie sa ai bani seriosi sa iti permiti una de genul.