Range Rover Velar

3.0 Diesel Biturbo (D300 V6) 300CP 4x4 Aut8 First Edition

Tinuta de drum

4.5

Land Rover susține că Velar este cea mai sportivă expresie a gamei sale. De serie. Fără să luăm în calcul versiunile de performanță ale diviziei SVR. O să mă refer la această afirmație și la modul în care se conduce Velar în termeni generali. Apoi aprofundăm puțin tehnologia care dictează comportamentul său pe drum și în off-road.

În primul rând, Velar este o mașină mare și destul de grea, având în vedere că are aproape două tone. Iar detaliul ăsta nu prea poate fi trecut cu vederea. Doar Grupul Volkswagen a reușit să o facă, prin introducerea sistemului electronic de stabilizare, testat recent pe noul Porsche Cayenne și în trecut pe Bentley Bentayga.

Revenind la oile noastre englezești, trebuie să recunoaștem că Velar manifestă în continuare un ruliu și un tangaj care nu-l fac un SUV sportiv. Suspensia este însă ceva mai rigidă decât în cazul celorlalte modele, iar asta face ca Velar să nu se mai încline așa mult.

În același timp, există reversul medaliei. Sunt anumite denivelări unde Velar nu se mai simte la fel de confortabil precum frații săi. Tribut plătit atitudinii sportive. Direcția este, fără îndoială, mai precisă decât ce găsim în gama Range Rover. Mai are însă mult până să o ajungă pe cea a lui Porsche Macan, BMW X4 și chiar pe cea a fratelui Jaguar F-Pace.

Există modul Dynamic, care ascute toate simțurile mașinii și îți oferă o rulare plină de adrenalină, cu fiori plăcuți pe șira spinării, cu o suspensie rigidizată, cu o direcție precisă. Însă nu poți împinge totul către limitele unui Porsche Macan.

Vă spuneam că mașina are două tone, deci e nevoie de mai multe sisteme pentru a imprima sportivitate unui asemenea gabarit. Avem un Torque Vectoring care ajută în viraje, avem un diferențial spate electronic, avem discuri de frână de 350 mm pe față și amortizoare ajustabile.

Sub caroseria lui Velar există o suspensie pneumatică, responsabilă pentru confortul pe care îl simți în marea majoritate a timpului. Ea poate modifica garda la sol a noului crossover și îi poate permite chiar să intre în teren accidentat. Aici intră în discuție și funcția Terrain Response, care poate fi selectată de pe ecranul central și care adaptează tracțiunea în funcție de tipul de teren pe care rulați: nisip, pietre, zăpadă.

Și, chiar dacă îl vedeți ca pe un crossover pedant, care nu prea se murdărește în off-road, trebuie să știți că, la nevoie, își pune cizmele de cauciuc și poate traversa un vad cu o adâncime de 65 de centimetri (60 de cm fără pneumatică), peste media segmentului. În plus, există și o cameră care te ajută la astfel de manevre (Wade Sensing).

În concluzie, Velar nu a uitat de pedigree-ul familiei când vine vorba de rulare în off-road și este, fără îndoială, cea mai recomandată alegere din acest segment pentru ieșiri în teren accidentat. Garda la sol oscilează între 21 și 25 de centimetri atunci când există suspensia pneumatică (standard pe versiunile V6).

Pe de altă parte, când vine vorba despre sportivitate, alții sunt experții în segment. Chiar și așa, Velar îi va face pe mulți clienți aflați în căutarea unui astfel de comportament să se oprească într-un showroom Range Rover. Are potențial sportiv. Un potențial pe care îl combină bine cu rularea elegantă, specifică brandului.

  • dan_grc, luni, 27.11.2017 11:53

    Un model foarte reușit ca aspect exterior și interior, dar este greu de crezut ca-n această echipare va fi foarte căutat, practic costă aproape ca un XJ cu același motor, adică toți sunt scumpi, dar un X4 sau Q5 nu ajung chiar la asemenea preț, peste 100 de mii pentru un SUV mediu, fie el și tehnologizat, este mult prea mult.

  • RR, luni, 27.11.2017 12:14

    Hai mai ca nu este vedeta. Am vazut cateva si nu atrage atentia cu nimic. Prima data l-am confundat cu RR Sport, trebuie sa fii destul de atent sa vezi diferentele. Personal nu as da banii pe asa ceva, sunt variante superioare in segmentul asta.

  • Kirotractor, luni, 27.11.2017 13:29

    Subscriu la opiniile antevorbitorilor, :-) chiar dacă masivul Velar e cel mai sportiv RR actual - ca stil, nu și comportament rutier, cum bine a punctat și Bogdan Mirică în test. (Semi)britanicii de la JLR au oricum în plan să lanseze modele și mai distanțate de principiile SUV-istice (Road Rover parcă-i zice proiectului similar unui Shooting Brake), dar dacă asta cer clienții solvabili... ...Cărora le-nțeleg accesele de orgoliu nemăsurat, deși nu pot să le și aprob. Concluzie: se va vinde bine și la noi inclusiv în versiunea de top, că doar 5 miliarde lei vechi nu-s vreun capăt de țară. :-P

  • Adrian C, luni, 27.11.2017 14:30

    O masina numai buna pt. o doamna eventual sotie de om de afaceri care are o casa de vacanta la munte si drumul inca nu ia fost asfaltat pana la poarta vilei. Cu siguranta este cel mai frumos crossover din segment, probabil cel mai capabil in offroad dar nu si cel mai rapid, exista Macan GTS de ex mai rapid, nu cel mai dinamic (niciodata nu va merge pe sosea ca un Porsche acolo unde 98% din posesori il va folosi) si nici cel mai fiabil (stim cu totii ca Range Rover si Jaguar sunt pe ultimele pozitii in top-ul fiabilitati de cativa ani.) Merita peste 100 de mii ? Pai cand ai minim 5 milioane de euro avere nu cred ca e problema nu ? Nu ii simti ! Dar daca muncesti pt. el si faci leasing si iti dai peste 50 % din venit pe rata, cred ca o dai in panta cealalta a opulentei nejustificate si nemeritate !

  • MarchenM, marţi, 28.11.2017 15:46

    Nu vreau sa par acuma ceva gen comentariu Mafia sau mai stiu eu care, dar la un model Civic precedent, redactorii AM criticau vehement tehnologizarea interiorului cu 3 dispay-uri, drept pentru care interiorul a luat cea mai mica nota in clasa Ori asta cum se numeste? stai asa ca stiu: dublu standard.

  • mishazaitev, luni, 04.12.2017 16:43

    @dan_grc Intr-o emisiune auto se facea comparatia cu X3 ... Nu stiu cat este de pertinenta dar, ca si pret de pornire acesta pleaca cu vreo 10 000 de euro mai putin decat Velar. Chiar daca considerabil mai slab dotat. In schimb, niciun concurent, mai ieftin sau mai scump, nu se poate lauda cu performante off road similare... Sistemul de tractiune integrala de la Range Rover este realmente fantastic ... insa nu stiu cati cumpara masina pentru asta!

  • Adrian C, marţi, 05.12.2017 11:01

    @mishazaitev Comparatia cu X3 e oarecum deplasata. Velar a cam batut Macan-ul care e premium luxury pe cand X3 e doar premium. Iar Velar e 100% premium luxury.

  • babacloanta, miercuri, 06.12.2017 15:33

    @RR ...Cred ca esti subiectiv cand spui ca nu atrage atentia:)) Pai daca RR Velar nu atrage atentia atunci ce sa spun de Macan/Glc si care mai vrei tu. Chiar cred ca este o masinuta chic care arata foarte bine, cred ca cel mai bine din segment. Problema ei e pretul! E mult prea scumpapentru ceea ce ofera si pentru segmentul din care face parte. Daca modelul testat a fost peste 100.000 eur atunci daca as avea banii astia mai degraba mi-as lua un GLC 63 AMG care e alta mancare de peste.

  • cars, miercuri, 31.01.2018 21:40

    ca sa observi diferenta dintre un RR SPORT si un RR VELAR este foarte simplu trebuie sa cuosti in primul rand foarte bine masiinle

  • adi, joi, 08.03.2018 17:45

    eu cred ca ar trebui sa comparati Velarul cu X5 si cu Porsche Cayenne nu cun X4 si Porsche Macan. Masina este uriasa, este foarte scumpa si este Premium Luxury so....oricum, arata superb dar este mult prea scumpa. trebuie sa ai bani seriosi sa iti permiti una de genul.