Tinuta de drum

5.0

Land Rover spune că platforma nouă, pe care e construit acum Range Rover Sport, oferă cu până la 35% mai multă rigiditate modelelor britanice. Și, din moment ce numele modelului include cuvântul „Sport”, poate unii clienți se așteaptă la adevărate tururi de forță în jurul rivalelor sale.

Nu e neapărat cazul. Când vine vorba de condus sportiv, limitele fizicii, așa cum le știm, scot capul de după cortină. Vorbim totuși de un SUV cu o gardă la sol de 21 de centimetri, o lungime de 5 metri și o greutate de 2.3 tone.

Sigur, cei de la Land Rover îți oferă ceva arme în lupta cu ruliul și tangajul, dar și acestea își arată limitele atunci când conduci agresiv. Printre ajutoare ai la dispoziție o suspensie pneumatică, amortizoare adaptive și un sistem activ anti-ruliu, cu acționare electrică. Acesta poate oferi până la 1.400 Nm de forță acționată pentru a menține cât mai stabilă mașina în viraje. Noi nu am experimentat acest sistem, care este disponibil opțional ca parte din pachetul Dynamic Response Pro. Cel mai probabil ar fi ajutat, dar cred în continuare că lupta cu ruliul nu ar fi fost câștigată.

Range Rover Sport poate fi echipat cu un sistem de direcție integral (roțile spate pot vira până la 7.3 grade), un diferențial cu alunecare limitată pe puntea spate și chiar cu un sistem de frânare avansat.

Cu toate acestea, Range Rover Sport se simte cel mai bine atunci când e condus asemeni unui model GT. Cel mai confortabil se simte la drum lung, unde îți oferă posibilitatea de a acoperi mii de kilometri în confort absolut.

Suspensia pneumatică este una dintre cele mai confortabile pe care le-am experimentat vreodată, silențioasă și capabilă. Orice fel de denivelare am întâlnit în drumul meu, ea a fost absorbită impecabil de acest mastodont. Mai mult, liniștea de la bord este „asurzitoare”, nu numai grație materialelor fonoabsorbante folosite, ci și datorită sistemului activ de „noise cancelling”, care emite frecvențe pentru a bloca zgomotul la rulare.

Singurul loc unde Range Rover Sport nu se simte neapărat ca acasă e în oraș. Aici dimensiunile sale îl fac un pic stângaci, mai ales pe străduțele înguste din București.

Cel mai mare avantaj pe care îl are britanicul în fața rivalilor săi nemți este capabilitatea sa în off-road. Cu o gardă la sol de până la 28 de centimetri și cu cel mai capabil sistem de tracțiune integrală de pe piață (care include în standard o cutie de transfer, ceva ce nu vei găsi pe niciun alt rival), Range Rover Sport nu este ușor intimidat de un traseu de off-road. Până la șapte moduri de condus te vor ajuta să ieși din orice situație dificilă, iar unghiurile de atac și degajare sunt inegalabile.

Sigur, totul sună foarte bine, dar cine va ieși totuși cu un astfel de model în off-road?

  • Ryce, vineri, 07.07.2023 10:43

    Indienii au făcut o treabă destul de bună cu Land Rover. Cu jaguar însă…

  • ds, vineri, 07.07.2023 11:45

    Am tot spus-o și o repet: care o fi legătura dintre sport utility vehicle și un mastodont de 2 tone și motor cu 6 sau 8 cilindri, oare unde o fi sportivitatea sau utilitatea (în sens de utilitar) și să o mai și numești "divizia sport" e complet aiurea. A, da, o numești "divizia de performanță sau super-performanță", ca la bmw, dar nu sport, caci nu are nicio legătura cu sportul. Înțeleg, la Renault - Alpine, la Toyota - divizia G (cu GR Supra), VW - R, mașini care au și alură și tangență cu sportul, bașca echipe sportive. Dar așa ceva, în niciun caz, nu poate fi numit sportiv ci doar masină de lux super- performantă.

  • addeco, vineri, 07.07.2023 12:22

    Cat despre non-fiabilitatea modelelor JLR nu s-a pomenit nimic...

  • flo, vineri, 07.07.2023 13:22

    exact fiabilitate ioc

  • Mircea Badea, vineri, 07.07.2023 13:38

    nu doar sunetul e intoxicant daca il zaresti in oras! asta cu "seful clasei" a jignit rau benveistii..si cum sef daca are si diesel? poate saracul clasei.. imi si imaginez cum un sofer normal la cap il ia prin padure(unde altundeva) si rupe radacinile copacilor cu sute de cai pe acolo..

  • Andrei, vineri, 07.07.2023 13:58

    Sunet intoxicant? Prin boxe? Masina e aproape frumoasa, eleganta, dar as vrea sa vad unul din asta pe iarba uda daca pleaca de pe loc cu anvelopele alea sport :)

  • @andrei, vineri, 07.07.2023 14:15

    daca se pune langa el o masina sport, ii scoate sportul din cap. iar in viraje il face si un golf oarecare. in padure/camp...pana!

  • Mike, vineri, 07.07.2023 14:29

    Şeful clasei la.... interlopi ... poate

  • nobody, vineri, 07.07.2023 16:39

    Frumoasa fatada cladirii din fundal. E de pe la noi?

  • Dacă tăceai...., vineri, 07.07.2023 19:11

    @Ds, Exista Volvo ocean race, crezi ca -i pui vele si pluteste?:)) Apelativul " sport" adaugat la numele modelului nu inseamna obligatoriu ca este un model performant, destinat curselor auto. Numele este folosit frecvent pentru acele masini care pot fi folosite in sporturi/activitati outdoor ( vanatoare, pescuit, rafting, ski,surf etc). Ele au volum mare al portbagajului ( RRS are + 800 l), capacitatea de a tracta greutati mari si a ajunge in locuri inaccesbile unei masini " standard". Ca posesorii de RRS se duc cu masina la opera sau in club (ca sa -si exhibeze potenta financiara), este alta poveste.

  • Andrei, vineri, 07.07.2023 23:00

    SUV Sport - sport utility vehicle sport. Desigur, singurul sport e sa iti miști cursul gras în și din ea. Cât despre utilitate.... Alină unele frustrări cu mărimea. Fiabilitatea nu contează, important e să o vadă vecinii în parcare.

  • nume, sâmbătă, 08.07.2023 13:12

    Seful clasei, ha? D-aia are nevoie de concurenta directa pentru a oferi motoare V8? D-aia a obtinut printre cele mai slabe rezultate din segment la testele Euro NCAP? D-aia nu exceleaza nici la performante, dar nici la consum? Ce pretentii sa ai insa de la unul care crede ca Range Rover Sport concureaza cu Audi Q8, BMW X6 si Porsche Cayenne Coupe?!

  • unuldinmultime, sâmbătă, 08.07.2023 14:05

    Acrii mai sunt strugurii pentru unii care comentează pe Automarket... :))

  • bravos, sâmbătă, 08.07.2023 17:05

    cineva, candva zicea cam asa: e o masina care ma reprezinta...

  • @daca, sâmbătă, 08.07.2023 18:58

    bravo, deci se numeste sport ca te duci cu ea la sala de halbere? :)) potenta financiara?! daca esti potent te duci cu un maserati decapotabil. un suv(dubita practic) e de muncitori/fermieri, Aro era alaturi de tractor de exemplu cand lumea era mai sanatoasa la cap, eventual erai cioban potent.

  • @unuldinmultime, sâmbătă, 08.07.2023 23:04

    "acri", nu "acrii". În rest, da, ai dreptate. Să vezi pe la articolele despre elecrice ce acri sunt strugurii.

  • ds, duminică, 09.07.2023 19:43

    @19.11 : ))))))))))) Te-ai chinuit mult sa scoti explicatia asta? Sau ai dat-o la pesneala, pe moment? Daca posesorul se duce la un tenis de masa sau la biliard desigur, e musai si obligatoriu, sa se cheme tot sport... mai ai din astea din putul gandirii?

  • Seriff, luni, 10.07.2023 09:37

    Ce au sarit baietii sa comenteze de masina asta, ca e suv, ca nu e sport, ca nu stiu ce, daca era electrica era cea mai laudata masina din istorie, acolo nu mai conteaza ca e SUV.

  • @sheriff, luni, 10.07.2023 15:36

    te inseli, eu nu laud niciodata un suv electric, sau il laud fata de o termica dar fata de o electrica nesuv ii bat obrazul.

  • Snow, miercuri, 19.07.2023 12:59

    'are limita superioara tactata la 242 km/h' - dubioasa exprimare ... sa fie vreo traducere fortata din ... ? Ca sa nu mai zic de mesaj: ce masina de 400 CP cu CX de 0,29 se poticneste la 242 km/h ??