Motor / Transmisie

5.0

Cele două modele amintite mai sus împart și platforma tehnică. Asta înseamnă, implicit, că ne uităm și la aceleași motoare disponibile pentru clienții interesați.

Gama lui Range Rover Sport este alcătuită, practic, din propulsoare de 3 litri, cu 6 cilindri în linie, atât diesel, cât și benzină. Acestea sunt împărțite pe diverse niveluri de putere, iar deasupra tuturor stă versiunea P530, care folosește un V8 de 4.4 litri twin-turbo cu 530 de cai putere.

Noi nu ne-am răsfățat cu simfonia a 8 pistoane, ci ne-am delectat simțurile cu un motor din familia Ingenium, mai exact un 3 litri pe benzină cu 400 CP, mild-hybrid. Ce înseamnă „mild-hybrid”? Avem încastrat în cutia de viteze un mic motor electric, care-l asistă pe fratele lui mai mare, termic, în sarcinile sale. Astfel, Range Rover Sport ar trebui să aibă un consum mai mic și zero întârziere din partea turbinelor. Funcționează? Da.

În tot timpul petrecut alături de acest model nu am simțit niciun fel de întârziere. La orice efort aplicat asupra pedalei de accelerație. Sigur, și cutia de viteze exemplară de la ZF, cu 8 rapoarte, și-a făcut treaba foarte bine, dar chiar și dacă treceam mașina pe modul manual, fenomenul de „turbo lag” era inexistent.

Sunetul de motor cu șase cilindri în linie e intoxicant. Și asta clar va avea implicații serioase când vine vorba de consum. Dar despre asta ceva mai târziu.

Per total, cu 400 CP și 550 Nm, disponibili de la 2.000 RPM, Range Rover Sport P400 se descurcă foarte bine, în pofida greutății de 2.3 tone la gol. Nu am simțit niciodată o nevoie acută de mai multă putere, chiar și la viteze de autostradă.

Cât despre transmisie, cutia de la ZF e tot acolo, foarte sus. Totul a funcționat ca uns, așa cum te-ai aștepta în acest segment. Schimburile sunt liniare, iar cutia alternează rapoartele în așa fel încât cel de la volan să nu simtă nimic. Retrogradările sunt și ele bune, chiar și atunci când mergi în modul Confort. Dacă alegi setarea Dynamic a mașinii, atunci e clar că transmisia adoptă un stil alert și se folosește cât mai mult de plaja de cuplu. Nu lipsesc nici padelele din spatele volanului, pentru un control manual al rapoartelor.

Aici mai trebuie menționat un truc al lui Range Rover Sport, unul care nu mai este întâlnit la marii rivali ai acestei mașini. Sistemul de tracțiune integrală poate decupla puntea față pentru a economisi carburant. Practic, până la 60 de km/h, Range Rover Sport rulează bazându-se doar pe puntea spate. Dacă sistemele electronice simt nevoia de mai multă aderență, puntea față este cuplată automat în câteva milisecunde, fără ca șoferul să simtă ceva.

  • Ryce, vineri, 07.07.2023 10:43

    Indienii au făcut o treabă destul de bună cu Land Rover. Cu jaguar însă…

  • ds, vineri, 07.07.2023 11:45

    Am tot spus-o și o repet: care o fi legătura dintre sport utility vehicle și un mastodont de 2 tone și motor cu 6 sau 8 cilindri, oare unde o fi sportivitatea sau utilitatea (în sens de utilitar) și să o mai și numești "divizia sport" e complet aiurea. A, da, o numești "divizia de performanță sau super-performanță", ca la bmw, dar nu sport, caci nu are nicio legătura cu sportul. Înțeleg, la Renault - Alpine, la Toyota - divizia G (cu GR Supra), VW - R, mașini care au și alură și tangență cu sportul, bașca echipe sportive. Dar așa ceva, în niciun caz, nu poate fi numit sportiv ci doar masină de lux super- performantă.

  • addeco, vineri, 07.07.2023 12:22

    Cat despre non-fiabilitatea modelelor JLR nu s-a pomenit nimic...

  • flo, vineri, 07.07.2023 13:22

    exact fiabilitate ioc

  • Mircea Badea, vineri, 07.07.2023 13:38

    nu doar sunetul e intoxicant daca il zaresti in oras! asta cu "seful clasei" a jignit rau benveistii..si cum sef daca are si diesel? poate saracul clasei.. imi si imaginez cum un sofer normal la cap il ia prin padure(unde altundeva) si rupe radacinile copacilor cu sute de cai pe acolo..

  • Andrei, vineri, 07.07.2023 13:58

    Sunet intoxicant? Prin boxe? Masina e aproape frumoasa, eleganta, dar as vrea sa vad unul din asta pe iarba uda daca pleaca de pe loc cu anvelopele alea sport :)

  • @andrei, vineri, 07.07.2023 14:15

    daca se pune langa el o masina sport, ii scoate sportul din cap. iar in viraje il face si un golf oarecare. in padure/camp...pana!

  • Mike, vineri, 07.07.2023 14:29

    Şeful clasei la.... interlopi ... poate

  • nobody, vineri, 07.07.2023 16:39

    Frumoasa fatada cladirii din fundal. E de pe la noi?

  • Dacă tăceai...., vineri, 07.07.2023 19:11

    @Ds, Exista Volvo ocean race, crezi ca -i pui vele si pluteste?:)) Apelativul " sport" adaugat la numele modelului nu inseamna obligatoriu ca este un model performant, destinat curselor auto. Numele este folosit frecvent pentru acele masini care pot fi folosite in sporturi/activitati outdoor ( vanatoare, pescuit, rafting, ski,surf etc). Ele au volum mare al portbagajului ( RRS are + 800 l), capacitatea de a tracta greutati mari si a ajunge in locuri inaccesbile unei masini " standard". Ca posesorii de RRS se duc cu masina la opera sau in club (ca sa -si exhibeze potenta financiara), este alta poveste.

  • Andrei, vineri, 07.07.2023 23:00

    SUV Sport - sport utility vehicle sport. Desigur, singurul sport e sa iti miști cursul gras în și din ea. Cât despre utilitate.... Alină unele frustrări cu mărimea. Fiabilitatea nu contează, important e să o vadă vecinii în parcare.

  • nume, sâmbătă, 08.07.2023 13:12

    Seful clasei, ha? D-aia are nevoie de concurenta directa pentru a oferi motoare V8? D-aia a obtinut printre cele mai slabe rezultate din segment la testele Euro NCAP? D-aia nu exceleaza nici la performante, dar nici la consum? Ce pretentii sa ai insa de la unul care crede ca Range Rover Sport concureaza cu Audi Q8, BMW X6 si Porsche Cayenne Coupe?!

  • unuldinmultime, sâmbătă, 08.07.2023 14:05

    Acrii mai sunt strugurii pentru unii care comentează pe Automarket... :))

  • bravos, sâmbătă, 08.07.2023 17:05

    cineva, candva zicea cam asa: e o masina care ma reprezinta...

  • @daca, sâmbătă, 08.07.2023 18:58

    bravo, deci se numeste sport ca te duci cu ea la sala de halbere? :)) potenta financiara?! daca esti potent te duci cu un maserati decapotabil. un suv(dubita practic) e de muncitori/fermieri, Aro era alaturi de tractor de exemplu cand lumea era mai sanatoasa la cap, eventual erai cioban potent.

  • @unuldinmultime, sâmbătă, 08.07.2023 23:04

    "acri", nu "acrii". În rest, da, ai dreptate. Să vezi pe la articolele despre elecrice ce acri sunt strugurii.

  • ds, duminică, 09.07.2023 19:43

    @19.11 : ))))))))))) Te-ai chinuit mult sa scoti explicatia asta? Sau ai dat-o la pesneala, pe moment? Daca posesorul se duce la un tenis de masa sau la biliard desigur, e musai si obligatoriu, sa se cheme tot sport... mai ai din astea din putul gandirii?

  • Seriff, luni, 10.07.2023 09:37

    Ce au sarit baietii sa comenteze de masina asta, ca e suv, ca nu e sport, ca nu stiu ce, daca era electrica era cea mai laudata masina din istorie, acolo nu mai conteaza ca e SUV.

  • @sheriff, luni, 10.07.2023 15:36

    te inseli, eu nu laud niciodata un suv electric, sau il laud fata de o termica dar fata de o electrica nesuv ii bat obrazul.

  • Snow, miercuri, 19.07.2023 12:59

    'are limita superioara tactata la 242 km/h' - dubioasa exprimare ... sa fie vreo traducere fortata din ... ? Ca sa nu mai zic de mesaj: ce masina de 400 CP cu CX de 0,29 se poticneste la 242 km/h ??