Range Rover Evoque

2.0 Diesel Turbo Mild Hybrid (D240) 240CP 4x4 Aut9 HSE

Tinuta de drum

4.5

Cu excepția lui Velar, care și-a dorit să le ofere clienților săi o ținută de drum ceva mai sportivă, majoritatea modelelor Range Rover se axează pe relaxarea pasagerilor, nu pe agitarea lor. Noua generație Evoque nu face excepție. După 300 de kilometri parcurși vreme de vreo 4 ore, pe drumuri dificile de pe lângă Atena, am coborât din Evoque la fel de proaspăt cum am urcat. Englezii au făcut minuni cu ținuta de drum și antifonarea. Însă, ca în cazul oricărui model premium, trebuie să ai grijă cum echipezi mașina pentru a te bucura de acest confort. Să vă explic.

În prima zi am rulat alături de versiunea de 250 de cai benzină, cu o echipare ceva mai modestă. Am avut suspensia standard, și nu pe cea adaptivă. A fost regândită și ea, a devenit mult mai confortabilă, dar este în continuare perfectibilă. Te simți foarte bine în mașină, dar mai există situații în care antifonarea nu pare tocmai perfectă, iar anumite gropi se încăpățânează să te zdruncine. Am avut jante de 20 de inch, deci și asta și-a spus cuvântul.

A doua zi, dieselul de 240 de cai putere a venit la pachet cu o suspensie independentă. Fantastic! E aproape cu totul altă mașină. Asta, deși am primit jante de 21 de inch. Ca o paranteză, acestea nu pot fi comandate decât împreună cu amortizoarele adaptive. Știu ei englezii ceva. Confortul acestei suspensii este net superior. Mașina plutește atunci când e cazul și se fixează bine de asfalt atunci când vrei să forțezi nota. Asta, spre deosebire de versiunea pe benzină cu suspensie standard, care se înclina cam mult pe viraje.

Prin urmare, dacă vreți confort și antifonare perfectă, comandați opțional suspensia adaptivă. Face toți banii!

Pentru cei care se vor încăpățâna să meargă sportiv, trebuie să le spun că Evoque este o mașină care continuă să cântărească destul de mult, adică aproape 1900 de kilograme. Inerția acestei mase uriașe se simte pe viraje. Unde mai pui că direcția nu prea are legătură cu precizia. Se simte ca un arc uriaș și este destul de greoaie în oraș.

Oficialii evenimentului au căutat să ne convingă de faptul că Evoque nu se simte bine doar în parcările centrelor comerciale, ci și în off-road. Motiv pentru care am luat parte la o traversare unică în experiența mea de jurnalist auto. Evoque a încălecat șinele unei vechi linii de tren, abandonată de 18 ani. Am traversat astfel un vechi pod feroviar, la 50 de metri deasupra canalului Corint. A fost înspăimântător, dar înălțător în același timp. Mai ales după ce am aflat că podul feroviar va fi dezafectat după evenimentul Land Rover.

Secțiunile de off-road pregătite de organizatori nu au fost nici ele ușoare, semn că Evoque știe să se descurce mai bine decât mulți rivali de-ai săi. Poate traversa un vad cu apă cu o adâncime de 60 de centimetri (cu 10 mai mult decât vechea generație), are un unghi de atac de 20 de grade și unul de degajare de 30 de grade. Garda la sol este de 21 de centimetri, mai mult decât vezi la unele SUV-uri mari.

Pentru ieșirile în teren accidentat, Evoque vine cu două tipuri de tracțiune integrală: Driveline Disconnect (cuplează între 4x2 și 4x4 în doar 400 de milisecunde) și Active Driveline. Acesta din urmă este ceva mai avansat și poate controla distribuția cuplului între roți. Atunci când rulezi pe asfalt roata din exteriorul virajului primește mai multe resurse pentru a reduce riscul de subvirare. Sistemul acționează și când simte o situație de supravirare. În off-road, el este capabil să blocheze diferențialul spate și să te scoată din situații dificile.

  • zarnesteanu, vineri, 12.04.2019 14:05

    Foarte chic masinuta. Intr-adevar, mi se pare foarte potrivita pentru o gagica.

  • Sam93, vineri, 12.04.2019 14:45

    O masina frumoasa ca design dar ridicol de grea pentru dimensiunile sale si spatiul oferit. Cu vreo 300 de kg mai grea decat ar trebui sa fie. Din cauza asta are nevoie de motorul asta fortat sa faca putere multa, dar e tot cam lenta in segment. Un motor mai putin fortat ar fii mai fiabil dar super lent. Cutia e dubioasa. Interior arata superb dar functionalitatea si fiabilitatea pe termen lung a ecranelor e dubioasa rau. Scumpa, ca toate din segment. In concluzie, prefer Volvo XC40.

  • Kirotractor, vineri, 12.04.2019 14:56

    Chiar dacă n-am condus vreodată un Evoque, hai să chibițez și eu una-alta -- pe lângă observația că regimul de putere max. cred că-i la 4.000 rpm ca la Jag E-Pace cu motor identic biturbo, și nu la doar 2.400 rpm. Nici platforma nu cred să fie una nouă -- altfel masa proprie enormă (pt dimensiunile unui Duster) ar fi fost redusă. Stilul noului Evoque rămâne însă într-adevăr irezistibil pentru ambele sexe, chiar dacă tot blondele vor fi majoritare la volanul lui, cum bine zice și @zărne. Prăpastia financiară a JLR ar fi fost deci sigur mai adâncă fără Evoque în gamă (și Velar poate.) Problemele de fiabilitate înclin să cred că au subminat cel mai mult vânzările JLR. În rest, capabilitățile reale-n offroad ale luxosului Evoque trebuie remarcate, deși pe Dorobanți nu trebuie trecute vaduri adânci de 60 cm. :-) Pe lângă greutatea elefantină, și alți testeri (nu doar Bogdan deci) critică totuși *indecizia* cutiei automate și șocuri sesizabile-n transmisie la kick-down / retrogradări. Rularea *cool* e însă inclusă probabil în profilul standard al clienților/elor Evoque. Nici consumul (real) nu poate fi trecut la plusuri, dar cine ia în calcul factorul ăsta caută un Duster. Sau un Jimny (apropo: pe când un test cu piticania Suzuki, AM?) Concluzie (strict personală): dac-aș avea bani d-un Evoque (nu HSE, unul mai simpluț) aș aștepta totuși noul Defender.

  • mircea, vineri, 12.04.2019 16:05

    @kirotractor Fișele tehnice ale lui Evoque așa zic. Toate versiunile diesel scot puterea maximă la 2400. https://www.landrover.ro/system/car_models/brochures/000/000/031/original/New-Range-Rover-Evoque-Brochure-1L5512010000BXXEN01P_tcm281-638573.pdf?1542919662

  • Kirotractor, vineri, 12.04.2019 16:27

    @mircea: Mulțam de lămurire -- te cred, evident, dar asta nu înseamnă că-i cred și pe JLR-iști. :-p Mai exact: simplificând un pic, puterea = cuplul x turația; iar dacă cei 500 Nm sînt livrați constant pe plaja 1.500-2.500 rpm, logic ar fi -- adică este de fapt -- ca la apexul cuplului (2.500 rpm), Pmax să fie... mai maximă decît la 2.400. :-) (n.b.: Vb. și din pățanii proprii, pe vremuri traducând/adaptând pt. o șaormă-n plus :-) absolut toate comunicatele / aburelile de marketing oficial trimise de la nemți (în lb. germană) la dealerul unei mărci așa-zis premium VAG - nomina odiosa, dar oricum nu contează detaliile. ...Contează însă că nemțălăii *premioumm* trimiteau și date... aiuristice (nu prea des, dar suficient cât să-i contrariez pe șefi -- care la-nceput tindeau să mă ia la șuturi. :-)) Concluzie: Errare humanum est ... și-n Vest. :-P

  • Corocsenie Adrian, vineri, 12.04.2019 19:04

    Peste 62 de mii de euro pt. o masina care va sta mai mult prin service la reparat ? No way ! Exista la 62 de mii masini de o calitate mult mai buna !

  • nume, vineri, 12.04.2019 19:26

    Oribil. Inca putin si se transforma in Kia Soul. Macar de-ar fi fost si la fel de fiabil.

  • someone, vineri, 12.04.2019 19:55

    mai stati putin si land-rover &jag vor fi cumparate de psa, si sa vedeti atunci disttractie anglo-franceza. cu tot ce presupune asta. si atunci gabaritul extra al lui evoque va conta mai putin. sau turatia oficiala a puterii.

  • joe, vineri, 12.04.2019 20:14

    Frumoasa,nimic de zis!..Dar as sta cu banii la spate,sa nu mi-i "fure" englezoii astia smecheri si aroganti! Cu 62 de mii,,prefer un plug in Volvo XC 60, cu demaraj de aprox 5,4 secunde.cumparat de la nemti,,nu din Ro,unde preturile sunt cu 30% mai mari,cu toate bonusurile date!.https://www.autoscout24.ro/oferte/volvo-xc60-momentum-2019-business-edition-t8-twin-engine-a-electric-benzina-b1fc833f-0c5b-4773-853d-fff4333349ef?cldtidx=4

  • adi_10, duminică, 14.04.2019 16:25

    Pt mine este in continuare o nebuloasa faza cu consumul. pe Touareg 3.0 280 cai putere ati scos consum de 9% mixt, iar cu asta cu motor 2.0 240 cai putere +mult mai usoara+mild hybrid scoateti 10.3. extraurban. Efectiv nu pricep

  • VAG, duminică, 14.04.2019 17:37

    @adi_10 E Range Rover la ce te astepti ? Masini de KAKA !

  • r, luni, 15.04.2019 09:35

    Referitor la consum de abia acum au spus adevărul (probabil NU le-au dat icre negre la micul dejun, etc., etc.)

  • adi_10, luni, 15.04.2019 17:49

    @Corocsenie Adrian - de ce spui asta?

  • Corocsenie Adrian, marţi, 16.04.2019 14:58

    @adi_10 Pt. ca am un vecin care imi e prieten bun si are toata gama Range Rover noua mai putin Velar. El modelul mare, tataul lui Sport si mama lui Evoque. Mi-a spus ca daca e sa regrete ceva in viata asta, regreta ca a ales sa cumpere Range Rover. Ti-o spun sincer si nu am nimic cu marca. Daca asta mi-a spus un propietar de 3 Range-uri noi si toti se plang pe toate forumurile de ele si prin toate service-urile, e clar ca marca asta are probleme serioase de fiabilitate.

  • adi_10, miercuri, 17.04.2019 17:54

    @Corocsenie Adrian - am inteles, nu inteleg de nu s-a oprit la primul totusi si a ajuns sa aiba 3 in familie, dar ma rog. Oricum in ultimii ani mi se pare ca majoritatea masinilor sufera grav la capitolul fiabilitate/calitate, iar daca mai dai si o gramada de bani pe ea o iei razna, la figurat vorbind

  • Corocsenie Adrian, miercuri, 17.04.2019 23:16

    @adi_10 Nu s-a oprit la unul pt. ca le-a luat pe toate 3 in aceeasi luna. Si-au schimbat masinile toti si au ales sa mearga pe Range Rover toata familia. Acum regreta.

  • adi_10, vineri, 19.04.2019 12:00

    @ Corocsenie Adrian - am inteles, au mers all-in. sper totusi ca nu e politician vecinul tau, nu as vrea sa stiu ca si-a luat flota in familie de Range-uri pe "banii mei"

  • Corocsenie Adrian, duminică, 21.04.2019 22:55

    @adi_10 Nu nu. Are un lant de farmacii si un depozit de medicamente. Omul e corect 100%. Nu a furat un leu la viata lui. Nici evaziune nu cred ca a facut pt. ca mereu ia mers bine. Nu are de ce sa faca. Omul a avut multe masini. Cand s-a mutat aproape de casa mea, a venit cu un CLS, E class si A class. Dupa a avut Jeep Comander, GLA, S class. Peste ceva timp CL 500 , Panamera si SLK. Alti ani seria 6 Grand Coupe, i8. Acum Range-urile si un SL. Mai nou un Jaguar F pace si V class.