Porsche 911 Speedster

4.0 510CP

Design

5.0

Da, 911 Speedster are un design bazat pe vechea generație 911, care tocmai a fost înlocuită. Doar că dacă alții nu-și permit "artificii" de genul ăsta, în timp ce Porsche 911 își permite. Și-o face fără probleme. Ba chiar o face excepțional de bine.

Există însă o explicație cât se poate de corectă pentru acest amalgam de generații: conceptul din care a rezultat această mașină a fost prezentat anul trecut, la 70 de ani de Porsche, când vechiul 911 era încă alive and kicking, iar versiunea de serie a preluat (logic) liniile acestuia. 

Dar 911 Speedster este mai mult decât o dungă LED între stopuri. Este capacul din fibră de carbon al plafonului, cu cele două "cocoașe" atât de reprezentative. Este bara posterioară care integrează evacuarea centrală dublă ale cărei țevi au un diametru de 9 centimetri fiecare. Este partea frontală agresivă preluată de la GT3. Este jantele de 20 de inch pe care inginerii le-au ales în fața celor de 21 de inch propuse de designeri "pentru ca mașina să poată fi condusă", după cum ne-au spus la prezentare. Este parbrizul cu un unghi mult mai înclinat decât în cazul unui 911 Cabrio, artificiu care a dus la o muncă de peste un an pentru integrarea corectă a montanților în structura mașinii. Chestie pe care, dacă nu o cunoști, o ignori cu desăvârșire.

Dar mașina asta este mai ales despre sentimentul pe care-l ai când vezi vara pe un drum de munte un 911 fără plafon în care cel de la volan se bucură de viață. Înmulțiți asta cu 1948 și dă fix 911 Speedster. Ecuație auto plină de emoție, ce să-i faci?

  • dan_grc, miercuri, 22.05.2019 09:47

    Cine ti-a cerut să împarți această experiență cu noi ? :).

  • ignis, miercuri, 22.05.2019 10:43

    La banii ăia îți poți lua vreo 15 Dustere. (și nici măcar nu s-au obosit să monteze un radio acolo) Na, c-am zis-o :) Asta e ca sticla de vin de 50.000 dolari, numai pentru connoisseurs. Parcă am fost spectatori la o degustare de vinuri fine. Îi vedem pe ăia cum plimbă vinul prin gură și-și dau ochii peste cap de plăcere și noi înghițim în sec. Hai să ne întoarcem la zaibărul nostru,

  • Kirotractor, miercuri, 22.05.2019 10:46

    Acesta nu este un comentariu. :-) Fiindcă orice am scrie n-ar putea completa descrierea senzațiilor trăite de Mircea pe bune. Și atât de plastic redate (btw,, sper să fie pe terminate munca ta / voastră cu faceliftul site-ului, ca să te citim mai des.) Nici nu se pun deci cele câteva glitch-uri (= litere sau cuvinte schimbate/uitate, autorul fiind probabil încă *în transă* - ex.: parbrizul este mai PUȚIN înclinat ca al coupe-ului). Mai important e că scopul testului a fost atins -- pt. mine cel puțin: să nu-mi mai doresc neapărat ceva ture cu Speedsterul. :-) Fiindcă să-l cumpăr chiar nu mi-aș dori, sincer. Din simplul motiv c-ar trebui să fac întâi cel puțin de 5-6x mai mulți bani decât prețul (multi-task fezabil, dar care m-ar face de 50-60x mai egoist-egocentric decât permis de lege... aia karmică, evident. :-)) Nu mai zic că m-aș gândi obsesiv la ce-ar face așa-zisul Stat cu TVA-ul care, spre deosebire de profitul Porsche echivalent, nu-mi pare deloc meritat. Adică vreo 60.000 euro -- egal plata vreunei mega-pensii speciale pe 5-6 luni?! Ori a vreunui micuț contract fără licitație de max. 40K efectiv cheltuiți la 20K șpagă ?! Gata cu politichia însă -- hidoșenia ei nu dă bine, fie și-n subsolul unui asemenea articol... oniric aproape.

  • adi_10, miercuri, 22.05.2019 11:08

    8400 rpm:))))...uh lala....stiti ce mi se pare amuzant?!...faptul ca masina asta in timp...arata aproximativ la fel. Ca forma si aspect ma refer evident. Nu vezi diferente mari intre un model de acum 20 de ani si acesta din testul vostru. Dar nu o zic in sens rau, e doar o precizare. Sunt convins ca este o adevarata placere pt orice om sa conduca o asa masina. Dar totusi pretul putea fi un pic mai mic, nu credeti?

  • Laura, miercuri, 22.05.2019 11:50

    asta nu e un test-drive la fel cum, judecand dupa limbajul folosit, asta nu e un articol jurnalistic, e un comentariu de blogger ...

  • Andrei, miercuri, 22.05.2019 12:22

    911- ele asta, e unul din motivele pt. care iti doresti sa fi bogat ! Si cica banii nu aduc fericirea :)) ce gogomanie de vorba :)).

  • zamaraii, miercuri, 22.05.2019 13:59

    Ahh, ultimele doua poze mi-au amintit de NFS Porsche 2000. As vrea sa conduc modelul nou macar intr-o reeditare a jocului care sa includa toate modele noi, dar nici macar acolo nu se intrevad sanse...:((

  • zarnesteanu, miercuri, 22.05.2019 15:28

    Un clasic in viata. Mai ales decapotabil :):):) Porsche si italiencele cred ca sunt singurele care m-ar face sa trec vreodata de partea cealalta a baricadei. Sper ca macar odata in viata sa pun mana pe unul macar vreo cateva luni.