Motor / Transmisie

4.5

Așadar, pentru prima dată, Porsche 911 a adoptat un sistem de propulsie hibrid. Acesta are la bază un motor de 3.6 litri boxer, turbo, asistat de două unități electrice. Una este integrată în turbocompresor (pe ax) și una în interiorul cutiei de viteze PDK.

Motorul electric integrat în transmisie este alimentat de o baterie de 12 volți și o capacitate de 1.9 kWh. Cel de-al doilea funcționează pe post de generator, cu ajutorul energiei rezultate din fluxul gazelor de eșapament. Deși este un hibrid, 911 GTS nu poate rula în modul pur electric.

Pentru că au ales această configurație, inginerii Porsche nu au fost nevoiți să instaleze o a doua turbină.

Propulsorul termic dezvoltă, pe cont propriu, 485 de cai putere și 570 Nm. Prima unitate electrică plusează cu 15 CP, iar cea de-a doua cu 54 CP și 150 Nm. În total, ansamblul oferă 541 de cai putere și 610 Nm cuplu maxim.

Rolul motorului electric de pe axul turbinei este, înainte de toate, să elimine fenomenul de turbo lag. Și se achită de această datorie cu vârf și îndesat. De multe ori, producătorii susțin că, prin diverse metode, au reușit să elimine acest turbo lag. Ei bine, Porsche chiar a reușit, nu este doar o strategie de marketing.

Dacă ne referim la configurația hibridă, în ansamblul ei, rolul ei nu este, neaparat, să reducă emisiile și consumul de combustibil. Deși intervine la pornirea de pe loc și la opriri, de pildă. Rolul său este să sporească performanțele.

Tocmai de aceea, sistemul de propulsie reacționează aproape instant atunci când apeși pedala de accelerație, capul ți se lipește de tetieră, vibrațiile motorului (montat în spate) îți inundă fiecare celulă din corp, iar pe cele două terminații ale sistemului de evacuare ies note muzicale, nu alta.

Motorul noului 911 GTS este capabil să ofere performanțe indiferent de turație, așadar se simte bine chiar și la viteze de oraș. Altfel spus, poți utiliza acest 911 GTS facelift ca mașină de zi cu zi.

Dacă, însă, vrei să exploatezi motorul boxer așa cum se cuvine, linia roșie începe de la 7.500 de rotații pe minut și, crede-mă pe cuvânt, este o adevărată plăcere să o atingi.

Cutia de viteze PDK, cu 8 rapoarte, contribuie și ea la senzațiile pe care ți le oferă mașina. Nu degeaba este considerată una dintre cele mai bune transmisii automate din industrie. Schimbările treptelor sunt, de-a dreptul, fulgerătoare, iar viteza cu care poate retrograda 2, 3, sau chiar mai multe rapoarte, este impresionantă.

Noul 911 GTS este dotat cu frânare regenerativă. Aici, trecerea de la frânarea regenerativă la cea mecanică putea fi calibrată mai bine pentru că, în condițiile actuale, pare că, cel puțin primul sfert de cursă, pedala de frână nu este conectată la nimic.

  • ///COR/// 33', luni, 23.06.2025 15:50

    Un model iconic care nu are defect. Cu generatia asta a atins perfectiunea ! Iar 200 de mii e un pret decent pt. ce ofera tinand cont ca sunt masini de 350 de mii plus si mai mult care nu ating perfectiunea lui 911.

  • Snow, luni, 23.06.2025 16:44

    7812 lei impozit anual (ca la o benzinara de 3,6 litri) sau ... ?