Porsche 911 Cabrio

3.0 450 CP Carrera S Aut

Motor / Transmisie

5.0

Porsche a făcut schimbări importante sub capotă, acolo unde a reușit să obțină mai multe resurse, atât pentru varianta Coupe, cât și pentru cea Cabrio. Cu o combustie îmbunătățită, cu două turbocompresoare mai mari și cu multe alte noutăți tehnologice, motorul oferă acum cu 30 de cai putere în plus, atingând pragul de 450 CP.

Cuplul motor a crescut și el cu 30 de Nm, așa că, între 2300 de rotații și 5000 de rotații o să te bucuri de un total de 530 de Nm. Nu că dincolo de această plajă de turații mașina ar duce lipsă de aplomb. Oricare ar fi cursa pedalei de accelerație, o să găsești ce-ți dorești atunci când utilizezi mașina în condiții normale.

Dacă te gândești la excese pe circuit, atunci s-ar putea să găsești limitele acestui motor, dar asta depinde numai de experiența ta la volan. În 99% din situații, cei 450 de cai și 530 de Nm sunt spectaculoși, oferă explozii care te lasă cu gura căscată și în mod cert îți vor smulge onomatopee. Indiferent de modul pe care îl preferi pentru a-ți primi resursele: Normal, Sport, Sport Plus, Individual sau Wet.

Când vrei ca 911 să dea tot, pe lângă modurile de mai sus, există și un buton de Boost care scoate untul din 911 Cabrio vreme de 20 de secunde. Te simți ca atunci când jucai Need For Speed și aveai butonul acela de NOS.

În cadrul testului de la Atena am avut ocazia de a conduce și varianta Coupe. Surpriză sau nu, acela e adevăratul Porsche 911, acela e bestia capabilă să te sperie. Am coborât din Cabrio și am urcat în Coupe. Abia atunci am înțeles care e diferența dintre cele două mașini. Un petrolhead adevărat, care își dorește reacții fantastice ale motorului și un sunet capabil să-ți ridice părul pe mâini va alege decapotabila doar dacă nu a condus coupe-ul.

De altfel, dacă sunetul motorului este unul dintre criteriile importante ale alegerii, e clar spre ce vă veți îndrepta. Un tunel vă va schimba complet percepția asupra mașinilor, chiar dacă decapotabila îți oferă o experiență senzorială ceva mai apropiată de cei șase cilindri. O spun cu mâna pe inimă: coupe-ul sună incredibil, chiar dacă nu ai aceeași senzație de libertate.

Bineînțeles, ca o completare, ambele modele au nevoie de selectarea modurilor de rulare Sport sau Sport Plus pentru a obține maximul tonalității motorului.

În concluzie, propulsorul de 450 de cai putere oferă resurse impresionante în cazul ambelor variante, dar Coupe-ul va fi mai aproape de inima celor care caută performanța și nu expunerea.

N-am uitat nici de transmisia automată PDK, cu dublu ambreiaj și opt rapoarte. A fost modificată substanțial și acum promite timpi de accelerare mai buni și un răspuns dumnezeiesc. Oricum se întâmpla asta, așa că nu o să realizați o diferență majoră. Modul în care aceasta reacționează este etalon pentru o mulțime de producători premium, inclusiv pentru rivalii germani.

  • Kirotractor, joi, 04.07.2019 11:38

    @pipo: Vezi, AM îți dă exact ce ai cerut -- un test c-o mașină de volum, populară, pentru *normalos* ca noi. :-) Ceva mai serios, testul oricărui 911 e interesat fie și doar de amorul artei. Mai ales când e și bine scris, așa cum Bogdan ne-a obișnuit de fapt. ...Și la fel de bine ilustrat (bun venit cu ocazia asta foto-profului Radu Chindriș, ceva mai ecologist poate acum decât cu Forester-ul său din vremile Motorpresse. ;-)) Fără să (re)intru în detalii, nu-s fanul actualei generații -- pe care oricum o doare-n eșapamente de părerea mea și se va vinde la fel ca înainte, în ciuda prețului umflat (par mulți 160.000 € cu Sport Chrono? -- un cabrio poate trece ușor de 210.000 cu alte opțiuni). Pe clienții Porsche nu-i interesează oricum că vreo 30.000 € din 160K sunt profitul VAG și tot atâtea jdemii merg la stat (TVA.) ...Și sigur destui se vor da pe circuit și cu cabrioletul, chiar de-i mai greu și mai puțin rigid decât coupe-ul. În care, btw, doi pasageri nu prea bine-crescuți :-) pot sta, spre deosebire de căușele cu rol de portbagaj în plus ale decapotabilei.

  • pipo, vineri, 05.07.2019 12:28

    @Kiro : asa-i , tot de "amorul artei" citesc si eu acest test cu ...acelasi superb automobil dintotdeauna. Dar atat, ca in rest nu am fost lovit nici-odata de Porsche -mania si nici nu am avut vreodata ocazia nici sa ma urc in ea. Chiar a fost o vreme ,cand eram mai flacau asa, cand nu intelegeam ce dracu le-o place la oameni masina asta. Apoi gusturile m-i s-au schimbat/evoluat si am inteles ce inseamna linii clasice si nemuritoare dar spectaculoase in aceeasi masura. Asa cum poate ti-ai dat seama sunt (inca) fan al acelei bande luminoasa ce uneste stopurile spate , asa ca mie imi place mai mult decat ultima generatie la exterior. La interior ..sunt umpic inca nelamurit , imi place foarte mult dar ..nu neaparat pe acest automobil . Parca e umpic prea tehnologizat si exagerat de ..teutonic ... cred ca Audi-zat ar fi cuvantul. As fi preferat ceva mai clasico-sport . Dar...probabil ca stiu ei mai bine ce-si doresc clientii lor , cred ca sunt printre putinii constructori care stiu destul de exact ce doresc clientii. In rest , pe mecanica si performante sa-si dea cu parerea cine se pricepe . Eu nu-mi doresc decat sa-l vad cat mai des pe soselele noastre si sa-l AUD bineinteles. Cam rarut totusi pe la noi .

  • Kirotractor, vineri, 05.07.2019 13:18

    @pipo: Încă-n vacanță fiind, ete că mai stau la o șuetă cu tine, fiindcă pui elocvent punctul pe *i*... și când nu-s de acord cu ce scrii. :-) Obiectiv vb. deci, clar că și actuala generație e de excepție. Pur subiectiv, nu-mi plac însă două-trei chestii la ea: 1. plasticele simplist-pătrățoase din spoilerul-față (în dezacord cu volumele curbe) 2. jantele-spate mai mari ca-n față - nu doar fiindcă nu-i (încă) proto-hypercar 3. lățimea în creștere continuă (șuncile-spate standard acum fiind doar opționale la fostul model) Inutil de adăugat că *de gustibus* etc., ca să nu mai zic de variabilitatea-n timp până și a gusturilor fiecăruia, egal dacă dincolo de trendursau taman de iele influențat. ...Uneori bufnesc în râs de ex. când îmi amintesc că acu 3 decenii am văzut/plăcut/cumpărat un 944 (SH, evident) bicolor (!!!) și cu tapițerie ecosez. :-)))

  • pipo, vineri, 05.07.2019 14:12

    Adica d-aia in carouri ..ca la Golf gti ?..hi hi..as vrea sa vad asa ceva ! Daduse mania farurilor rabatabile in toti , chiar si in Porsche ! p.s. : vacanta placuta in continuare , eu plec de maine !

  • Andrei, vineri, 05.07.2019 22:37

    O masina cult, insa nu o poti folosi la absolut nimic in afara de a te plimba in week-end, pe distante scurte. Daca mergi la mare poti lua in bagaj un tricou, pasta de dinti, periuta si crema de soare. Atat de mica e.

  • zarnesteanu, sâmbătă, 06.07.2019 02:41

    Eu nu inteleg de ce e comparat cu SL500 (SL550) in America de Nord. Mercedes are doar 2 locuri, acoperis de metal, mult mai grea si axata pe confort si 2 cilindri in plus, iar capacitate aproape dubla :) Oricum, versiunea normala nu prea-l lasa cu "mult" in urma, avand in vedere ca SL500 face suta in 4.1 sec. In fine ... saracul Mercedes, la anii lui de cand e pe piata, eu zic ca totusi se tine inca bine :):) Despre Carrera, jos palaria. Un instrument de precizie pe care doar daca il conduci poti sa-l intelegi cu adevarat. Din pacate preturile sunt prohibitive, chiar si la 10 ani vechime. Un caz clasic de "dai un ban dar stai in fata" :):)

  • Kirotractor, luni, 08.07.2019 14:59

    Normal că *dai un ban, dar stai în față* -- fiindcă În spate-i greu spre imposibil. :-)

  • Flo, miercuri, 10.07.2019 14:11

    M-am plimbat cate o zi intreaga cu editiile din 2007 si 2015. Urmeaza sa testez peste o saptamana, fix acest model. Am ramas impresionat intotdeauna de acesta masina. Nu exista alte clasice sa fie mai interesante. In opinia mea, Porsche 911 reprezinta esenta unei masini sport. Imi plac si ceasurile foarte mult dar, nimic nu-i mai frumos ca un Rolex Submariner...chiar daca exista multe lucruri mai interesante. Fie ca vorbim de masini sau ceasuri! Si inca ceva, ideal ar fi ca sa auzim cat mai multe opinii pertinente venite din partea celor care au pus mana pe masina comentata!

  • Flo, miercuri, 10.07.2019 14:28

    Cand iti cumperi (sau iti place) o masina ori altceva, nu ai nevoie de aprobarea prietenilor, publicului, a nimanui de fapt, primul satisfacut trebuie sa fii tu insuti!

  • danielr1, marţi, 16.07.2019 12:52

    Alt “minus” renuntarea la frana de stationare clasica :)