Peugeot 508 facelift

2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 180CP Aut6 Allure

Motor / Transmisie

4.5

Am testat varianta 2.0 BlueHDi a lui Peugeot 508 în versiunea de 180 CP, echipată cu o transmisie automată cu şase trepte. Propulsorul alimentat cu motorină livrează puterea maximă la 3.750 rpm şi cuplul maxim, de 400 Nm, la 2.000 rpm.

Unitatea nu este cea mai puternică din segment la nivelul motoarelor de 2.0 litri, dar nu este nici pe departe printre cele slab motorizate, francezii reuşind de data aceasta să nimerească valori potrivite pentru al doilea cel mai puternic diesel din ofertă.

În ceea ce priveşte cuplul motor, unitatea se încadrează la linie cu tot ce mişcă în segment, aproape toţi competitorii direcţi oferind tot 400 Nm şi în jurul aceleiaşi turaţii.

Transmisia are o etajare evidentă care favorizează confortul şi economia de carburant, dar francezii au fost suficient de drăguţi încât să gândească şi un mod Sport, alături de un mod de iarnă pentru 508-ul automat. Schimbările de treaptă sunt line şi prompte, dar transmisia nu iese în evidenţă în segment cu vreun aspect anume. Pur şi simplu îşi face treaba şi gata, fără nimic în plus sau în minus.

Prezenţa padelelor de pe volan pentru schimbarea treptelor nu este neapărat dictată de caii din dotare, iar dacă insistaţi să le folosiţi veţi reveni relativ rapid la modul Sport automat.

Unitatea este destul de rafinată, fiind vorba despre un propulsor reproiectat recent pentru a putea respecta normele Euro 6. Vibraţiile percepute la bord sunt aproape inexistente, iar sunetul specific al diesel-urilor este eliminat în habitaclu, fiind asigurată o rulare bine antifonată şi la viteze mai mari. Odată depăşit pragul de 3.300-3.500 de rotaţii pe minut, motorul începe să se facă auzit.

  • Mircea, joi, 19.03.2015 15:59

    Te-am intrebat de ce nu ai facut o poza la cotiera aia daca tot vorbiti de ea in articol

  • Moldovean, joi, 19.03.2015 16:22

    Mașina asta e pe gustul meu. De ce? Ați descris chiar voi prin ”corectă” și prin ”îşi face treaba şi gata, fără nimic în plus sau în minus.” Adică exact ce apreciez la o mașină. Mi-a plăcut 508 încă de la prima apariție și încă îmi place. Poate tocmai din cauza designului conservator, mai ales la interior. Sunt adeptul unui design cât mai clar, curat și simplu la interior fără idei complicate de design care să iasă din comun. Pentru mine, interiorul lui 508 e perfect. De asemenea, are cu ce să se prezinte bine și la capitolul motoare. Din ce știu, unele din motoarele lor sunt realizate în colaborare cu BMW și sunt foarte apreciate. Mai mult, deși sunt adeptul limuzinelor de clasă D, nu sunt pasionat de sportivitate la volan. Îmi doresc o rulare cât mai lină, silențioasă și confortabilă. Cred că 508 poate oferi așa ceva. Skoda Superb e altă mașină din această clasă care se pliază pe gusturile mele conservatoare și mă bucur că noua generație prezentată de curând păstrez mare parte din aceste caracteristici, mai ales la interior. Din păcate, opțiunile de automobile de acest fel vor fi tot mai puține pentru cei ca mine în viitor.

  • Sebastian, joi, 19.03.2015 16:33

    @Mircea Uite două imagini de presă ale lui 508. Spaţiul la care fac referire este cel dintre cotieră şi comanda sistemului de încălzire în scaune. http://img2.netcarshow.com/Peugeot-508_2015_1280x960_wallpaper_2d.jpg http://img2.netcarshow.com/Peugeot-508_2015_1280x960_wallpaper_20.jpg

  • Mircea, joi, 19.03.2015 16:54

    @Sebastian imi cer mii de scuze dar am lasat website-ul deschis pe aceasta stire si se pare ca fiul meu a comentat mai devreme cat timp am fost plecat la cumparaturi Masina arata bine la exterior insa interiorul este cam dezamagitor

  • Tembelus Rex, joi, 19.03.2015 17:41

    Super masina .....maine as intra pe usa unui dealer si as comanda-o sau cumpara daca o au pe stoc inclusiv varianta "paguboasa" fara facelift care m-ar dezavantaja la o eventuala vanzare........Din pacate in Romania trebuie sa fii ori foarte bun .....(profesionist ma refer) ori sa fii "cineva" ca sa cumperi cash asemenea masina/masini. Nici macar nu as lua in calcul "triada" de volum germana pur si simplu in semn de protest, plus de asta mai avem nevoie si de o pata de culoare........... ah cum de nu am banuti ca imi umpleam garajul de renault si fiat - ca cica sunt slabe si stai cu ele in service - as vrea sa fiu chinuit (masochism adevarat) si impovarat si trist ca mi se strica Renault-urile NOI si Fiatu-rile NOI................ Blestemati-ma va rog sa am parte doar de Renaul-uri Noi si Fiat-uri Noi.... :)), :))))

  • vianu, joi, 19.03.2015 17:59

    na, ca te-am "blestemat" cu o manuta verde!

  • @Tembelus Rex, joi, 19.03.2015 18:07

    Cand cumperi cu ''cash'' astfel de masini, nu te astepta ca pretul sa fie tot acelasi. Lucru care ii s-a intamplat unui cumnat din familie. La plata chash , producatorul respectiv ii facuse reducere 8 mii euro+ tichet rabla pe neve.

  • Tembelus Rex, joi, 19.03.2015 18:19

    Vorba vine cash....in sensul sa ai bani pentru asa ceva ...masini noi ...ma refer ........nu stiu cum sunteti voi - forumistii/ comentatorii de pe automarket dar eu nu imi permit asa ceva......nici macar o compacta noua cea mai ieftina cu promotie....si muncesc, am studii superioare (daca are vreo relevanta), fac sacrificii dar este foarte greu sa pui sa yic un 12 000 -13 000 de euro de-o parte.....trebuie sa platesti diverse....utilitati, mancare etc, etc......asta cand ai familie....ca daca esti la mama flacau (vorba cantecului) si nu o "arzi" prin cluburi aiurea, toale de firma sau alte cheltuieli strangi in cativa ani 13 000 de euroi....

  • Moldovean, joi, 19.03.2015 18:54

    @Tembelus Rex Confirm spusele tale. La 20 ani m-am angajat într-o corporație și imediat mi-am luat un Megane II. Între timp, ai mei s-au mutat cu munca la București și automat m-am mutat și eu cu ei. Astfel făceam economii uriașe având în vedere că nu sunt adeptul cluburilor și petrecerilor de genul. Între timp, 2 ani am mai strâns cât am putut și am vândut Megane-ul și la 22 ani mi-am luat Mondeo mk4. Nu nou, dar e mașină de clasă D și nu veche, ci încă actuală, cel puțin atunci. Nu mi-a păsat de mistourile colegilor că stau încă cu ai mei. Ei oricum nu mă deranjau cu nimic. Poate nu interesează pe nimeni povestea mea, dar am vrut doar să scot în evidență că eu sunt unul din cei care vorbești, că existăm și că nu vorbești aiureli. P.S. La vară mă însor și o să văd apoi eu cât o să mai pot eu cheltui așa pe mașini.

  • @Tembelus Rex, joi, 19.03.2015 19:57

    Cineva zice odata ca sa ai masina ''nu mai reprezinta un lux'' ci o ''necesitate'', il contrazic pe ala care a formulat propunerea asta. Sa ai masina in ziua de azi, iti trebuiesc multi bani pt intretinere : vinieta, timbrul de mediu/taxa de inmatriculare, impozit, RCA , CASCO, plata parcarii anual la ADP, bani de carburant ( care nu-i tocmai ieftin pt salariile romanilor ), nu mai vb de alte cheltuieli ( revizii, anvelope, baterie, etc ). In rest iti dau dreptate. Dintr-un salariu minim pe economie e ft greu sa strangi, chiar si asa, cum ti-ai gasit si tu o slujba mai decenta sau o mini-afacere, trebuie sa platesti 16% ( sau cat o mai fi )din venitul tau catre stat+alte utilitati, asadar asti aproape de adevar. Eu iti doresc sa iti permiti orice masina doresti, sa ai succes . Numai bine !

  • mowgli, joi, 19.03.2015 21:28

    @Moldovan Casa de piatra ! ma intereseaza povestea ta, cum sa nu ? In alta ordine de idei, pe langa ce spuneti toti, as adauga si cu salar bunicel, 1000 de euro gen, tot e greu sa strangi banii aia pentru o masina calumea. Sa luam Mazda 6 de exemplu, un model frumusel de care sa te tii vreo 10 ani pe putin, costa 28.000. In conditiile in care castigi 1000 de euro, stai cu mami si cu buni, te lasi de fumat si de cluburi si femei, cam cate luni iti trebuie sa strangi banii aia ? Raspuns: multe ! foarte multe ! Daca esti om si mai iesi si la o bere, la un concediu la mare, si mai multe ! Eu am incercat faza cu stransul vreo 2 ani de zile, dar dupa atata vreme, incepi s-o iei razna daca esti super zgarcit. Incepi sa te simti ca un hamster in rotita pentru ca tot ceea ce castigi, pui deoparte. Nu tu haine, nu tu concedii, nu tu telefon sau jocuri pe playstation... nimic. E greu. Ce vreau sa zic cu toata palavrageala asta ? pai simplu: de ce pana mea, rad aproape toti romanii de resu fraierilor cu masini mai vechi ? De ce pentru multi Romani cu o masina din 2012+, tu conduci un cotet ruginit daca ai ghinionul sa fii la volanul unei masini mai vechi de 6 ani ? Stim bine care-i situatia, si totusi ne batem joc de altii cu masini mai vechi. Trist...

  • joe21, joi, 19.03.2015 22:17

    Sa vedem in noua "era",cand zangane catusele pe la dna, cine isi mai permite sa cumpere masini scumpe(Q7 nou de exemplu)..! Daca nu cade o mostenire legala...o munca pe afara nu poti lua masini scumpe legal!..doar cei cu salarii "speciale"! Si in fond de ce trebuie sa fie scumpa? Eu in Elvetia, rar vad masini de fitze,,milionarii nu se cunoasc dupa felul masinilor,cu mici exceptii!

  • Mihai, joi, 19.03.2015 23:07

    @mowgli, desi esti sarcastic uneori, si ''ataci fara mila'' (probabil din ambitie ) marcile auto pe care tu le devalorizezi, se vede ca ai un suflet mare. Foarte realist comentariul, si elevat. Intr-adevar, aveti dreptate cu toti, din pacate asta-i realiatea, pana nu ne ''vom trezi'' si vom spune ''STOP'' , conducerea se va ''juca'' cu noi urmarid totul cu o adevarata satisfactie. ps: Parca nu iti placea Mazda 6 ? :))))........ Mazda 6 se merita peste 3 ani sa o cumperi la un rulaj decent putin rulat la pret de jumate, devalorizarea ei are un impact pozitiv major. Chiar a aparut o varinta full option cu doar 10 mii rulata si pretul e deja mult mai mic. Banuiesc ca la un rulaj de 50.000 nici 15.000 euro nu ar fi mai costat. http://www.autovit.ro/mazda-6-C35947589.html Dar am cam deraiat de la subiect cu totii, sa discutam si putin despre 508. Dupa parerea mea, masina vine intr-un pachet unitar ( cam scumput ce-i drept ), dar eu m-as multumi si cu varianta entry-level + cateva optiuni decente, cred ca s-ar oprii undeva la 22-23 de mii. Din cate stiu pleaca de la 20 de mii cu TVA.

  • LauCalin, joi, 19.03.2015 23:47

    Mowgli stie f bine ca mie imi place Volvo si ca m-am jurat ca intr-o zi voi avea unul. (Apropo, iti multumesc de urare, nu am apucat sa-ti raspund... stii tu la ce ma refer. ) :) Si ma jur ca ma voi tine de cuvant. De ce nu mi-am luat Volvo pana acum? Simplu: pentru ca nu mi-am permis unul ca lumea. Un Volvo serios si de incredere sub 5-6000 de euro nu prea il gasesti. Puteam sa fac un efort sa dau si 7-8000 de euro pentru un S60. Dar apoi imi era f greu cu banii. Am preferat sa stau in banca mea, sa-mi cumpar un apartament si sa-mi iau o masina mai simpla. Cand voi creste financiar (si sper sa am putere de munca in continuare) imi voi si Volvo. Pana atunci sa fim sanatosi si sa avem rabdare ca incet, incet se aranjeaza toate. :)

  • mowgli, vineri, 20.03.2015 00:39

    @Mihai n-am nici o ambitie, in afara de cea de a dovedi unor oameni ca denigreaza fara drept anumite marci, doar pentru ca-s detinute de persoane mai putin respectabile. Am si o ambitie de a retalia cand cineva devine frustrat si scuipa niste lucruri fara argumente reale, cu scopul de arata ca o marca e mai buna decat toate restu. Cel mai mult ma deranjeaza etichetele: de exemplu ca-s un coccalar obsedat de BMW care nu stie altceva. Uita-te la tine, crezi ca nu-mi place Mazda 6. Am scris foarte clar de cel putin 3 ori pe AM: Daca as avea 30.000 de euro, maine as semna pentru o Mazda 6, clar. Ca-s mai bune decat un seria 3 ? n-as spune asta, dar mi-as dori una. Daca as colectiona masini, ai gasi cu siguranta si Honda CRX si Celica GT-4 si un Skyline 2000 GTR ;) la mine in garaj. Poate nu stii ca sunt un mare fan Subaru Impreza, mi-as lua un model din fiecare generatie WRX. Mi-as fi si luat unul, daca consumul si piesele n-ar fi o problema. Eu imi repar singur masina, motorul Boxer e unul mai putin accesibil unui mecanic de weekend. Mersi pentru aprecieri, noapte buna. @LauCalin sa cresti mare si sa nu renunti la visul tau, tu stii ca stiu bine ce vorbesc ;) si daca vrei, iti gasesc un Volvo bun si la 3000 de euro. Ti-am zis ca-mi faceau si mie cu ochiul unele :) Cand pasiunea deja devine obsesie, ajungi sa-ti iei orice, doar modelul X sa fie. Dar stiu ce zici si ai facut o alegere corecta.

  • Moldovean, vineri, 20.03.2015 09:43

    @ Mowgli Mulțumesc de urări! Mă bucur de fiecare dată când discutăm cu toții frumos, civilizat și respectuos pe AM. Și se vede că atunci când dăm la o parte pasiunile pentru o marcă anume, vedem că toți suntem oameni care ducem zi de zi lupte asemănătoare. Aici răspund în urma comentariilor ce au urmat peste noapte. Să auzim de bine și fiecare să avem într-o zi mărcile și modelele pe care ni le dorim rămânând oameni cinstiți și de bună credință.

  • Chinezu', vineri, 20.03.2015 10:53

    Respect pentru comentariile cu bun simnt de aici! Daca va interesaza un Volvo intretinut,, cu carte de service, luat din reprezentanta, cu taxa platita si la preturile spuse mai sus , scrieti-mi un link. Vreau sa-l vand, ca ma bate nevasta la cap, cainele i-a mancat suprturile de numere si acum umblu cu alta masina, ca asa trebuie...... Volvo il dau cu garantie, urmatoarea revizie din partea mea! Va doresc drumuri bune!

  • mm, vineri, 20.03.2015 10:56

    @moldovan Vad ca esti tanar si ambitios, dar oare merita sa-ti f..ti cei mai frumosi ani strangand din buci pt. un fier de 30k care in doi ani se devalorizeaza la jumatate? Daca as mai avea varsta ta luam o coja de 2000, iar de restul ma bucuram de viata asa cum numai la 20 de ani poti. La 40 o sa ai poate vila de 2000mp, masini de 500k dar anii astia speciali i-ai fu..ut definitiv.

  • mishazaitev, vineri, 20.03.2015 12:08

    Prima mea masina a fost o Dacie cumparta in rate de care imi aduc si acum aminte cu placere.. Va doresc tuturor celor care va aflati la inceput sa aveti ambitie si noroc. Bunastarea va veni si e pa parcurs. Si va mai doresc ca atunci ca va veti permite masinile pe care le visati sa nu uitati ca la un moment data va uitati cu jind si la o compacta entry level. Si asta pentru, din punctul meu de vedere, dovada suprema a evolutiei umane nu consta in a ajunge sa-ti permiti la 40 de ani mult mai mult decat iti permiteai la 25, ci in a nu uita de unde ai plecat!

  • Giolgau, sâmbătă, 21.03.2015 18:19

    @Chinezu' Ce Volvo ai la vanzare ? Nr de kilometri, dotari, motorizare,un ultim pret acceptat ? Multumesc 0727280338

  • Cornel, duminică, 22.03.2015 07:25

    @Chinezu' : M-ar interesa si pe mine Volvo-ul tau ! Ce model este,an de fabricatie,motorizare si putere,un ultim pret acceptat ? Cum pot lua legatura cu tine ?

  • Moldovean, duminică, 22.03.2015 09:56

    @mm Într-un fel ai dreptate. După ce m-am chinuit pentru Mondeo mă uitam apoi cât m-am chinuit pentru un fier. Dar, nu pot să spun că voi regreta. Pentru că stilul ăsta de viață îmi place și am trăit de mic printre mașini, tata având un service auto la vremea aia. E pasiune ereditară.

  • Marco Poco, marţi, 24.03.2015 14:24

    Un alt rateu marca Peugeot.

  • gregoire_ecrivant, joi, 26.03.2015 23:05

    @Moldovean: Te-ai chinuit 2 ani pentru o masina de 30.000 de euro? Sau am inteles gresit? Ca de nu, inseamna ca te-ai "chinuit" sa pui deoparte undeva la 1000 de euro pe luna, de la 20 la 22 de ani, in Romania... Ceva nu suna kosher :)

  • tyd, vineri, 27.03.2015 21:25

    am condus modelul de acum 2 ani....2d 163cp...la peste 160 incepe sa sa auda zgomotul de afara.....masina este peste medie, dar personal, scaunele mi s-au parut nepotrivite

  • Moldovean, luni, 06.04.2015 14:17

    @Gregoire Nu nouă, era SH. Din 2008. Am luat-o când avea deja 5 ani vechime. 7200 Euro de la un prieten. La vremea aia cu greu găseai un Mondeo Mk4 bun sub 8000 euro.