Motor / Transmisie

4.0

Toate motorizările disponibile acum pe noua generație 5008 sunt electrificate, iar motorul diesel a dispărut de tot din catalogul francezilor. 5008 poate fi comandat într-o versiune complet electrică, o versiune plug-in hybrid sau, așa cum am avut noi, o versiune mild-hybrid.

Astfel, mașina noastră de test a fost echipată cu un motor în 3 cilindri, de 1.2 litri, pe benzină. Doar că, în cazul lui 5008, puterea a fost crescută, de la 136 la 145 de cai putere.

Cand vorbim de un SUV care cântărește 1.5 tone, lumea tinde să exagereze și să critice atunci când producătorul montează sub capotă un motor cu 3 cilindri, insă de această dată vorbim de noua generatie 1.2 Turbo, cu distributie pe lant, care are in plus si un motor electric de 28 CP integrat in cutia cu dublu ambreiaj Punch. Apropo, 5008 poate fi cumpărat doar cu o cutie automată cu 6 rapoarte.

Resursele motorului sunt decente pentru uzul de zi cu zi al mașinii, având în vedere că mașina are o masă proprie relativ mică. Dar în continuare cei de la Peugeot au clasica „problemă” cu transmisia. Chiar dacă au trecut de la transmisia cu 8 rapoarte care era destul de lentă la una nouă cu 6 rapoarte, vei observa că nici aceasta nu este cea mai rapidă.

Uneori, aceasta reacționează lent atunci când ceri un plus de putere și preferă să rămână prea mult în trepte superioare în modul Normal sau Eco. Mai mult, transmisia poate fi puțin reticentă în a schimba rapid vitezele, mai ales atunci când vrei o accelerație puternică într-un timp scurt.

La alte mașini hibrid, în astfel de momente intervine motorul electric, dar Peugeot 5008 se bazează mai mult pe motorul pe benzină, în timp ce motorul electric intră în funcțiune doar la viteze reduse sau în timpul decelerării.

  • SJTEO, marţi, 19.08.2025 17:17

    Este o masina frumoasa am avut-o in vedere in 2021 ( desigur vechea generatie ) cand am cumparat o masina noua . Pe atunci avea si motorizare adevarata pentru un astfel de suv ma refer la 2.0 hdi 180 cp . Acest motor in 3 pistoane doar se chinuie are valori de consum mari deci polueaza mai mult chiar daca este el " hybridizat " Nu stiu care sunt vanzarile Peugeot in Europa dar in Romania in 2024 Peugeot nu are nici un model in top 10 .

  • DAN, marţi, 19.08.2025 21:12

    Cand a aparut Peugeot 3008 (si la fel si 5008) pe stil nou, transformat in SUV, în 2016-2017, a fost o revelație. Avea un design care te lasa cu gura cascata, motoarele erau ce trebuie: 1.2 (ca entry level) si 1.6 benzina, 1.6 si 2.0 diesel, cutia era Aisin cu convertizor de cuplu, deci numai bunatati. Apoi au venit si doua PHEV-uri cu puteri consistente, cel mai puternic avand vreo 300 de cai si tractiune integrala. Nu e de mirare ca 3008 si chiar 5008 au excelat la vanzari. Mi-am luat si eu un 3008 1.6 diesel. Acum din pacate vedem doar un electric fantoma, un plug in hybrid modest care urmeaza sa vina dar nu mai vine si acest 1.2 benzina, intr-adevar imbunatatit dar prea e scos numai el in fata in toata gama. In rest bate vantul prin configurator. Iar cutia nu mai e Aisin ci una mai modesta cu dublu ambreiaj. Si la fel e si la celelelate marci surori Citroen si Opel. Desigur, asta o fi din cauza normelor de poluare cretine impuse de la nivelul UE, dar vad ca totusi alte marci se descurca mult mai bine. E pacat. Iar titlul articolului e corect: ”Ce-am fost si ce-am ajuns”....

  • nsrei, miercuri, 20.08.2025 09:16

    Fuck. Sa dai 43 de mii pe o mașină " mild-hybrid," și să ai consumul mediu de 9.7 l/100 km, trebuie sa fii puțin retard. De banii aia poți lua orice mașină din anii 2000 , pe care dai 3 mii de euro și care va consuma la fel. In plus ramai cu 40 de mii de euro în buzunar ceea ce nu s putini bani in vremurile astea. Deci mai incet cu pianul pe scari

  • Fast_and_Curious, miercuri, 20.08.2025 13:14

    @Silvian Irimia - La inceputul articolului ati mentionat ca Peugeot s-a gandit sa creeze in 2008 propriul MPV. Dar aceasta afirmatie este complet falsa!!! In 1994, grupul PSA impreuna cu FIAT au dezvoltat ceea ce s-a numit Eurovan: Citroen Evasion (ulterior C8), Peugeot 806 si 807, Fiat Ulysse, Lancia Zetta (ulterior Phedra). Conform definitiilor din industrie, MPV vine de la Multi-Purpose Vehicle, exact unde se incadreaza modelele specificate mai devreme. Alte modele MPV sunt VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra (din nou un parteneriat), si bineinteles Renault Espace. A spune ca 5008 este primul MPV-uri al francezilor, cel putin asta se intelege din ceea ce ati scris, este o nestiinta crasa a industriei auto!

  • @Fast_and_curios, miercuri, 20.08.2025 19:58

    La ce te aștepți de la unii ”jurnaliști” la care predomină știrile despre ”liniuțe”...

  • GabiA, miercuri, 20.08.2025 23:40

    La design mi se pare ca nu exceleaza cu nimic. Apoi, la partea mecanica, propulsorul este subdimensionat fata de greutatea masinii. Nu inteleg cum i-ati dat nota 4 la performante, cand este la fel de rapida ca o Dacia Logan din 2007 cu motor de 1.6. Nici la pret nu mi se pare ca ai vreun avantaj. Iar in ceea ce priveste interiorul, instrumentarul de bord peste volan e un no-go pt mine. Deci de ce as cumpara-o?!