Interior

5.0

De la începutul conferinței de presă am fost informați că Peugeot țintește către modele premium cu noul său crossover. Și, dacă la început am fost sceptic cu privire la pretențiile producătorului francez, după ce am urcat la bordul lui 408 am fost impresionat.

Materialele sunt de calitate foarte bună, mai ales în partea din față a mașinii. Singurele excepții sunt zonele cu plastic ceva mai dur de pe fețele ușilor spate (unde există și zone ceva mai prietenoase) precum și zona inferioară a planșei de bord.

În rest, pe bord ai plastic moale de o calitate surprinzătoare, inserții de aluminiu pe alocuri și cusături contrastante, dacă ești dispus să plătești pentru ele. Scaunele sunt un punct de referință, cele de pe modelul nostru de test fiind opționale și certificate pentru ergonomie de către nemții de la AGR. Susținerea laterală este exemplară și te simți bine cuprins și confortabil în același timp.

Pentru locurile din spate, Peugeot 408 a rezervat o cantitate generoasă de spațiu. Conform reprezentanților firmei franțuzești, 408 are cel mai mult loc la picioare din toate modelele oferite de ei, fiind chiar mai spațioasă în acest sens decât 508. Și chiar așa se simte la fața locului. La nivelul capului ai loc suficient câtă vreme nu depășești 1.84 metri înălțime, adică fix cât are subsemnatul care a încercat la propriu zona în cauză.

Ergonomia depinde, la mai toate modelele din gamă, de cât de bine te înțelegi cu sistemul i-Cockpit de la Peugeot, care presupune un volan de dimensiuni compacte, utilizat destul de jos, pentru a vedea ecranul cu imagini 3D din spatele său. Personal nu mă împac foarte bine cu el, având probleme în a găsi un echilibru bun între vizibilitatea bordului și poziția volanului, dar aici totul depinde de conformația corpului fiecăruia. N-am eu corp de Peugeot 408, poftim!

Portbagajul are o deschidere amplă și poate fi comandat cu hayon acționat electric. Are o capacitate de 536 de litri și se situează peste Renault Arkana (513 litri) și Cupra Formentor (450 de litri).

  • DanG, luni, 24.07.2023 13:02

    Consuma 7 la suta in medie, face 10 secunde pana la 100 la ora si uneori simti nevoie de mai multa putere. Dar macar nu e ieftin :-) Unde e progresul in situatia asta, cand un diesel de 2 litri consuma mai putin cu cel putin 1 litru si nu simti nevoia de mai multa putere? Eu pe Valea Oltului consum cel mai putin, ca se merge mult in coloana cu viteze sub 100 la ora si din cand in cand cate o depăsire.

  • ds, luni, 24.07.2023 13:03

    Sincer, predecesorul, 407-le adică, la vremea lui a cam rupt gura târgului, de unde și inspirata reclamă cu un 407 ce merge pe străzi printre niște mașini de carton ce par jucării. Eh, cam așa și era, cu un cap deasupra concurenței. Confort (și asta o știu destul de bine), design, motoare potente, și hdi și benzină. Nu zic că nu are o linie deosebită, deși concurenții direcți, în special Arkana și mai puțin Cupra Formentor nu dau pe din afară de frumusețe, amestecul ăsta de limuzină/crossover/fastback/suv coupe(?) îmi cam sterpezește gustul. În rest aștept să văd cam cum sună motorul în trei "de parcă ar fi un șase în linie". Chiar că sunt curios. Nu că aș avea ceva cu motoarele în trei, apropo, pentru hateri, dacă nu ați văzut un motor în trei ajuns la 980.000 km, abțineți-vă la comentarii. Așadar, aștept să-l văd la lucru.

  • Dacia Egunoi, luni, 24.07.2023 13:11

    Motorul de drujbiță are alternative, îns[ Peugeot reușește să-și alinieze gama în clasa de securitate oferită de Dacia Egunoi. Protecție adult de 76% este fiasco și recomandare de reorientare.

  • @DanG, luni, 24.07.2023 14:04

    Progresul e că nu lași în urma particule diesel care îmbolnăvesc copiii. Dar bănuiesc că ești genul nesimțit căruia nu îi pasă de amănunte de genul ăsta.

  • DanG, luni, 24.07.2023 14:34

    Si filtrul de particule pentru ce s-a inventat?

  • Banditos, luni, 24.07.2023 15:14

    Mult prea scump,mult prea puturos cu gluma aia de motoras in 3 cilindri,macar nu este electrica!

  • Alin, luni, 24.07.2023 15:19

    Astfel de articole nici nu mai trebuie citite. Sunt cumparate. Cum sa dai 4 si 5 stele la asa ceva, Cu motor de 1.2. Pai ce tehnologie are asta mai?! demna de 4-5 stele pt anul 2023. Si pretul, nu mai vorbim. La 45.000 euro cumperi tesla y, nu un peugeot phev.

  • Kap, luni, 24.07.2023 15:33

    Iar s-a trezit din stele verzi amuzantul cu înțelegere care se oprește la stele care-NCAP și la cmc dar nu mai ajunge la cuplu și alte ”detalii”. Dacia e o problemă pentru vânzătorii de sh-uri obosite prin Europa, dar cu Peugeot oare ce să aibă? Sau a devenit penibil să cârcotească la Dacia de când Sandero bate Golf la vânzările în UE?

  • @cap de gumă, luni, 24.07.2023 16:39

    Peugeot s-a dus în segmentul de piață mediu plus, deși e Dacia Egunoi. :))))))))) Mi se bârlăre de stelele euroncap, la 76% protecție adult mori din cauză că producătorul și-a bătut joc de structura mașinii, iar eu mi-aș bate joc de mine și de banii mei să-mi cumpăr o tiribombă pentru sinucigași. Pentru tine eu OK pentru că atât te duce pe tine capul. :)))))))

  • Verik, luni, 24.07.2023 16:40

    34000 de mii pretzul de pornire? De banii aia itzi iei cel putzin 3 X6 intretzinute shi cu soft arabesc

  • ds, luni, 24.07.2023 16:47

    @Kap Pentru o parte dintre români este foarte foarte important să aibă -n parcare ceva ieftin mult și, mai ales bun, să crape vecinii de invidie, adică un motor de 1800 - 2000 cmc, neapărat diesel, filtrul de particule oricum nu contează, că se duce omul la "un băiat" și rezolvă, dacă se poate ceva nemțești cu piele. Când află cât îi costă rca-ul să-i vezi cum se bășică. Și tot ei știu că astea cu trei pistoane "e slabe, frate, merge turate, nu rezistă turbina". Ei știu! P.S. zău că meriți o bere virtuală pentru comentariu.

  • @premium din foiță de aluminiu, luni, 24.07.2023 16:52

    Și DS-ul are aceeași problemă, se adresează clienților din segmentul premium cu tablă tip folie de aluminiu. Pentru oricine siguranța trebuie să fie pe primul loc. Nu-și vor cumpăra toți Mazda și Volvo, dar nici nu poți să te arunci pe avantajele unui motor de 1,2 (hahahahahaha) doar pentru că poți să mori la prima greșeală a vreunui prostovan de pe contrasens. Hai că nu e greu, chiar și creierele neantrenate câteva zeci de ani se pot prinde. :))))))))))))))

  • ds, luni, 24.07.2023 16:59

    @creierul antrenat E ok, dacă crezi că rezistența unei mașini stă în grosimea tablei, mi-e teamă că discuția s-a încheiat. Deja e pierdere de vreme să continue. Stai la umbră!

  • @premium din folie de aluminiu, luni, 24.07.2023 17:02

    Sigur, moare expertiza în time, premium de 4 stele. Peugeot e vestit pentru sunetul de folie de aluminiu. La banii ceruți, ar putea să rezolve probleme. Cât privește structura, protecția e scăzută, aveți legătura la fabrică Stai în Soare, riscurile să te plouă în gât sunt mici până înceăe ploaia. :)))

  • ds, luni, 24.07.2023 18:11

    Oho! Ce s-a activat ceata de samsari! Mai răsfirați, băieți, că vă bunghește ANAF -u'.

  • samsari nesamsari, luni, 24.07.2023 18:38

    masina asta e o mizerie punct

  • DanG, luni, 24.07.2023 18:52

    Nu înțeleg înverșunarea unora, dar hai să reformulez ca să fiu și mai bine înțeles. Poți obține același consum dar performanțe net superioare cu un 2.0 benzină produs în ultimii 20 de ani. De rafinament nici nu are sens să mai discutăm. Asta pentru cei cărora le pute dieselul.

  • Kap, luni, 24.07.2023 19:31

    DS, ăștia cu discurs de Vitan Bârzești cred că oricine ia de bune clișeele obosite cu care-și mint unii clienții de gioarse. Câți d-ăștia care vorbesc de ”stele” și siguranță dar se plâng apoi cât dau pe anvelope sh și piese din dezmembrări......mă mir c-a-nvățat să-și dea plusuri singur, că aici nu se-aud aprobările semințarilor lui, trebuie să-i valideze cineva pseudoironiile de doi bani.

  • @Ds @Kap, luni, 24.07.2023 22:21

    Pe forumul asta e plin de Dutzi. Adică ignoranți complet dar cu ifose de deștepți și cât încape de agresivi. Acum câțiva ani am văzut un documentar despre cum proiectează BMW partea din fata a mașinii ca să se deformeze și sa absoarbă șocul, înainte sa ajungă la cabină. Și nu, nu făceau asta cu tablă groasa :)) Dar cu ăștia n-ai ce sa vorbești, degeaba le explici. S-a răsturnat căruța cu experți pe automarket.ro.

  • Mircea Badea, marţi, 25.07.2023 03:11

    asteptam taxa "mizerie suv"! de banii astia trebuia minim dublu de caluti. si suspensie reglabila pe inaltime.

  • @cap de gumă, marţi, 25.07.2023 08:05

    O flașnetă în care crapi la primul ghinion nu poate avea preț de mașină. Cumpărătorii sunt de vină, deși la cât produce Peugeot pe stoc, nici ei nu sunt la fel de mulți ca voi, mizeriile manipulatoare ordinare care promovează orice gunoi pe comision, fără pic de logică elementară, ca ultimii retardați nesimțiți.

  • @cocalar hAUR, marţi, 25.07.2023 10:54

    Bravo, tati, ne arăți la fiecare postare de ce România e groapa de gunoi a vestului, și de ce, în occident, când spui român parcă spui rahat.

  • Banditos, marţi, 25.07.2023 20:00

    @DanG ai vazut cam cat e de "mica" masina?

  • Seriff, miercuri, 26.07.2023 11:12

    Am vazut live masina asta, arata ciudat, e un fel de sedan, dar cu garda inalta, nu inteleg de ce le fac asa inalte, se duc cu ele pe camp sau ce? Oricum arata horror, iar motorul ala de 1.2 ar trebui interzis, mizerie mai mare nu exista. Ma rog, exista Dacia Spring, dar aia e alta poveste.

  • @cocalar USR, miercuri, 26.07.2023 18:38

    Cocalar AUR o fi mămicuța ta. Băieții fini se țin în staniol, dar tot PROST de puți ești să plătești bani de mașină pe o conservă de morți.

  • @pooliforme, miercuri, 26.07.2023 18:40

    Ștergerea doar a anumitor comentarii devoalează poziționarea pulitică a prostovanilor. :)))))

  • PMC, joi, 27.07.2023 09:41

    M-am urcat ieri intr-unu. Pozitia la volan e FOARTE ciudata. Ca sa vezi bordul - peste volan - trebuie sa-l lasi foarte jos. Si iti dai cu el in picioare apoi. Foarte ciudata masina. Nu stiu pentru cine e perfecta pozitia la volan. Poate daca ai sub 1.80... Si motorul ala de 1.2... Jalnic...

  • PMC, joi, 27.07.2023 09:47

    Si inca ceva: ma irita ca nu spuneti lucrurilor pe nume. Toate articolele astea sunt cumva ingaduitoare cu masinile. De ce nu sunteti mai categorici, sa spuneti clar ca designul bordului e aiurea/gresit, pozitia la volan e cel putin ciudata si ca cine vrea sa-si cumpere sa mearga neaparat la un test inainte?! Mi se pare esential ca lumea sa stie. Cine vrea sa cumpere o asemenea masina o sa-si faca un pic de cercetare pe net si poate o sa dea peste articolul asta. Nu?

  • Seriff, marţi, 01.08.2023 11:48

    @PMC asa e si la 308, dai volanul maxim in jos ca sa vezi bordul peste volan practic, o aiureala, Golf 5 e nava spatiala pe langa masinile astea.

  • Stefan, marţi, 15.08.2023 15:55

    Trebuie mentionat ca cei de la Euro NCAP nu au testat Peugeot 408 la siguranta. Punctajul lui 408 este bazat pe punctajul obtinut de 308 (Euro NCAP: ”the rating is largely based on the results of the 308.”). Puteti vedea acest lucru si pe site-ul euroncap, dar si pe clipul cu testul de siguranta pus la 408, care defapt este cel de la 308 repostat. 308 a fost penalizat, datorita scorului redus la sistemele de asistenta si de aici cele 4 stele. Cu Dacia Jogger a fost aceasi poveste, ea primind doar o singura stea la testele euroncap fara a fi testata, bazandu-se pe scorul obtinut de Logan, care a primit doua stele. Jogger a primit o singura stea in loc de doua pentru simplul fapt ca cei de la Dacia nu au pus avertizor de centura pe cel de-al treilea rand de scaune. Cu siguranta daca era testat, 408-ul ar fi scos un scor mai bun ca 308, in special si datorita noilor aditii pe partea de sisteme de asistenta.

  • CRYSS, joi, 25.01.2024 21:10

    Varianta cu struguri sunteți mulți care a-ți comentat ,dar câți aveți bani dintre voi , deși vă gândiți că nu va-ți plătit impozitele. Nu judecați inainte să faceți un test .

  • Zoly, joi, 21.03.2024 21:39

    Ce de intelepciune vad in comentarii, de la habarnistii care au condus toata viata lor passaturi, bmw-uri rasuflate de 500.000 de km care au vazut masini noi doar pe net. Eu am facut drive test cu modelul cu motor de 1.2 si mi s-a parut decenta ca masina, nu e foarte sportiva dar nici nu ai probleme in depasiri. Motorul mic e ajutat de transmisia aisin in 8 rapoarte si masina e usoara, are 1.3 tone. Faptul ca e motor mic nu inseamna ca nu e evoluat, ba dimpotriva, e mai eficient. Recent mi-a ajuns PHEVul de 225 cp, cu motor de 1.6 l 4 cilindri de 180 cp si 110 cp electrici, in modul sport are suficienta putere cat sa faci o pocnitoare de BaMaWezi 520d F10 sa planga atunci cand il depasesti. Masina este premium, scaune din piele cu masaj, puteam sa-mi iau 4 x6-uri cu 500.000 km dar am vrut lucru nou.