Tinuta de drum
Spre deosebire de fratele său Citroen C5X, noul Peugeot 408 pare ceva mai sigur în timpul manevrelor curajoase. Adică, pe viraje, o să simți că ruliul e mai mic și că poți aborda totul cu o viteză mai mare. Bineînțeles, vorbim despre o mașină cu o gardă la sol de aproape 19 centimetri, deci ruliul există și poate fi perceput de la un punct încolo.
Dacă tot am amintit de garda la sol de 19 centimetri, putem concluziona că Peugeot 408 poate ieși în afara asfaltului. Din păcate, nu are tracțiune integrală și nici vreun mod inteligent de gestionare a cuplului. Așa că rămâne să te bazezi doar pe garda la sol destul de bună.
Deși asfaltul din Spania s-a prezentat în condiții bune mai tot timpul, pot spune că suspensia a fost confortabilă, chiar dacă am avut jante de 20 de inch. Și denivelările au fost tratate bine, cu o antifonare bună și șocuri reduse ale punții spate.
Direcția nu e printre cele mai precise, dar am apreciat că în modul Sport face eforturi să te implice mai mult. Din păcate, limitele aderenței nu îți sunt comunicate mai deloc.
"EuroNCAP nu a testat încă noul Peugeot 408, dar acesta folosește o platformă deja populară în Grupul PSA, evaluată cu 5 stele în cadrul altor teste de impact". Alo?! Domnu' Mirica?! Cand ati vizitat ultima oare site-ul Euro NCAP? Peugeot, Citroen (inclusiv DS) si Opel nu au mai obtinut cinci stele din 2019, cu mentiunea ca punctajul maxim a fost acordat la vremea respectiva exclusiv masinilor dotate cu acel Safety Pack, echiparea standard primind, din nou, doar patru stele. Ultimul Peugeot cu cinci stele pentru echiparea standard a fost testat in 2018, in timp ce Opel, Citroen si DS7 nu au mai obtinut punctajul maxim, fara acel Safety Pack, din 2017.