Design

5.0

Unul dintre atuurile lui 308 în bătălia purtată cu rivalii din acest segment este, cu siguranță, designul. Modelul francez vine cu o abordare complet nouă, inspirată de modele precum 508 sau gama de SUV-uri.

Partea frontală păstrează acei faimoși „colți” pe laterale și, de data aceasta, ei sunt iluminați de tehnologie LED. Grila frontală a crescut serios în dimensiuni și este încadrată bine în filosofia de design, prima care afișează noul logo Peugeot.

Aceasta are un aer modern și poate fi regăsită atât în față, cât și în spate sau pe aripile față ale mașinii. Tot în partea din spate vei observa și stopurile ce au semnături luminoase inspirate de urme de gheare.

La debut, 308 este disponibil în șapte nuanțe diferite, iar modelul nostru de test, îmbrăcat în verde Olivine, a atras foarte multe priviri contrariate în trafic. Dacă o fi fost culoarea, designul sau pur și simplu faptul că 308 abia apare prin traficul bucureștean, nu aș putea spune.

Un lucru e cert: noul hatch pare a fi cel mai atrăgător model din segment la ora actuală.

  • ., miercuri, 30.03.2022 12:54

    masina are toate aprecierile mele. dar am si o mica critica: latimea usor exagerata si garda la sol cam prea mica o vor face nu foarte usor de utilizat in tari nepuse la punct, precum ro.

  • quest, miercuri, 30.03.2022 20:49

    no, unde ai mai vazut scala cu motor 1,6 diesel?

  • Mircea Badea, joi, 31.03.2022 00:51

    se mai fabrica dizal? consumul ala nu il cred oricum. si cam grea..tipa dupa resoftare..

  • Mihai C, joi, 31.03.2022 09:18

    Are autohold?

  • DanG, joi, 31.03.2022 11:48

    Sunt impresionat de consumul excelent si in oras si in afara, dar pe de alta parte mi se pare ciudata o acceleratie de 10 secunde pana la 100 avand in vedere greutatea masinii. Stiu ca nu faci linii cu masina asta, dar in Romania ai nevoie adesea sa fortezi masina.

  • Moldovean, joi, 31.03.2022 14:18

    Tot mai des apare la mașinile noi, inclusiv crossovere problema spațiului îngust și senzația de claustrofobie pentru persoanele mai înalte de 1,80. Eu am 1,82 și am problema asta la multe mașini noi. Înainte puteai sta lejer și într-un Astra H. Acum la compacte e cam jale la aspectul ăsta. Majoritatea le fac tot mai mari pe exterior și se pare că tot mai înghesuite la interior.

  • ds, joi, 31.03.2022 14:43

    La cât este de frumoasă și la ceea ce se oferă în standard, 20.150 euro preț de plecare nu-i tocmai rău. ..."având în vedere că noul 308 are o greutate de doar 1.4 tone" - zice autorul, dar poate nu știe că un 307 cu motor de 2l, tehnologia anilor 2000, cântărește 1279 kg. Și revin cu o întrebare: ce înseamnă "sistem de recuperare a energiei - standard?"

  • Superior, joi, 31.03.2022 18:22

    @Moldovean - senzația vine de la înălțimea f mică. În principiu, mașinile clasice le-au turtit cât de mult ca să facă loc pe piață suv-urilor.

  • Dexter, joi, 31.03.2022 21:23

    Probabil cea mai frumoasa compacta, dar ergonomia interiorului e indoielnica tare. Am facut drive test anul trecut cu 2008, fratele crossover compact al lui 308, si principalul defect major a fost volanul in poala si prea mic. Oi fi eu prea conservator si obisnuit cu 'normalul', dar pozitia la volan a fost principalul factor care m-a determinat sa nu cumpar masina.

  • Ciprian, joi, 31.03.2022 21:41

    arată ff bine, păcat de motorul de tractor

  • ds, vineri, 01.04.2022 09:03

    @Dexter, 2008 e fratele mai mare al lui 208. 308 are pe 3008 frate mai mare.

  • Seriff, vineri, 01.04.2022 09:39

    Cifrele de consum sunt 100% reale, oricine a condus o masina cu acest motor poate sa confirme, motorul nu diesel e net superior oricarui motor, cuplu 300 nm la turatii joase, consum super mic, hipsterii cu vise de stecher sa manance seminte in parcare la kaufland stand la coada sa incarce masinile ECO.