Performante

4.0

În ultimii ani, Peugeot a înțeles că, pe lângă eficiența recunoscută a motoarelor sale, trebuie să ofere clienților săi și performanțe îmbunătățite când vine vorba de accelerație și viteză maximă. Altfel, nu poți ridica mingea la fileul concurenților germani.

Prin urmare, Peugeot 308 promite un sprint de la 0 la 100 de km/h în 7.5 secunde și o viteză maximă generoasă, de 235 de km/h. Efortul e lăudabil, însă, dacă ne uităm la rivali vedem că un Volkswagen Golf PHEV cu doar 204 cai putere promite o valoare insesizabil mai bună: 7.4 secunde.

Mai există și Renault Megane E-Tech, adică tot un hibrid alimentat la priză, cu numai 160 de cai putere, garantează că face „suta” în doar 9.4 secunde.

  • mr.Titusu, miercuri, 06.10.2021 23:32

    in cadrul testului nu te uiti tu unpic sub masina sa spui ce fel de suspensie e pe spate, macar pt modelul testat? as lua-o ca sfat pt viitor...

  • LUCCI LUCIANO, joi, 07.10.2021 00:19

    O mare vrajeală si acest 308. Cand a aparut generatia trecuta, au inebunit publicatiile auto, neplatite bineinteles, ca ,,e cea mai cea masina,, ca sucita si invartita, i-au dat parca si premiul COTY etc etc. Si.....gata. La vanzari ....... !?!? Slabuț, ca de obicei. Sa nu mai zic de pret. Am vazut pe un site in Feanta:308 breack hybrid......39.600. De euro !!!!

  • Andrei, joi, 07.10.2021 01:36

    Arata superb, mult peste Leon. De Golf nu mai vorbesc ca e teribil de plictisitor. Interiorul e clar peste orice in segment, cred ca si peste A3. Asta pana apare DS4. Sunt convins ca motorizarea e la inaltime. Mi-ar fi placut sa ofere si o hibrida in care motorul electric sa fie dublat de motorul 1.6 PureTech 225 cai, dar probabil nu se poate.

  • Moldovean, joi, 07.10.2021 09:23

    @Lucci La vânzări ce? N-ai citit că generația trecută s-a vândut în 1,3 milioane de exemplare? Cred că înseamnă ceva asta. Cât despre prețurile mari... așa e la toți. Și eu am putut configura acum 1-2 ani un Golf de 38.000 euro fără să fie hibrid, fără să fie break și fără să fie GTI sau GTD. Cu prețurile astea, producătorii vor vinde pe la firme în principal și pe la 2-3 privați. Că inflația crește, salariile rămân pe loc, deci nivelul de trai și puterea de cumpărare scade.

  • ds, joi, 07.10.2021 09:25

    Sper să fie următoarea mea aleasă, cea de 1.2 - 130 cp. Și să fie verde Olivine ;)) Văd că pentru ecranul multimedia au rezolvat, asemănător cu 508, și l-au integrat elegant în bord. Mai rămân de văzut și prețurile...

  • CX, joi, 07.10.2021 09:31

    "Dacă e să fim onești și să-l așezăm lângă actualul Golf 8, e clar că francezul are câteva lacune la capitolul tehnologie și ar fi trebuit să fie măcar la același nivel cu rivalul german. Spre exemplu, din ofertă lipsește un head-up display." Si ce rol ar avea head-up display-ul daca instrumentarul de bord e deja sus, deasupra volanului?.....

  • Seriff, joi, 07.10.2021 09:39

    Interesanta culoarea si design-ul, imi pla ce ca au integrat display-ul in bord si nu arata ca la multi de parca ar fi lipit cu Superglue pe bord pur si simplu. Ce ma sperie e pretul, a ajuns sa coste 36.000 euro o masina care inainte era maxim 20.000 euro. Ma rog variantele pe benzina si diesel sigur sunt mai ieftine, dar totusi sunt curios cine o cumpara un 308 cu 36.000 euro?

  • Ca grila mare urata!, joi, 07.10.2021 09:48

    Si mai radeam de bmw. De fapt toti au dat-o-n bara cu noul trend de design.

  • Parere, joi, 07.10.2021 10:02

    Nu suport dungile alea LED din fata, am vazut ca asa au pe toate modelele. Nu pot trece peste asa ceva, mi se pare oribil si nu inteleg ce a fost in capul designerilor cand au proiectat asa ceva. In rest, masina pare reusita.

  • adi_10, joi, 07.10.2021 10:53

    Uh la la...am condus timp de 3 ani de zile fostul 308, motorizarea 1.6 99 CP diesel. M-am indragostit iremediabil de masina aia. Te simti extrem de bine la volan, masina se conduce senzational (nu exista grad de comparatie fata de Golf 7 cu care am facut cateva drumuri lungi si care nu m-a impresionat cu nimic) iar consumul e cireasa de pe tort, 5% in conditiile in care mergeam destul de sportiv cu ea mai mereu. Legat de 308-ul asta din test drive cred ca nu mai e nimic de zis, 2 clase peste Golf si Megane. Bravo Peugeot!!

  • andrei, joi, 07.10.2021 11:07

    cam putine impresii despre cum se simte cand o conduci.

  • ^^^, joi, 07.10.2021 11:08

    gogule, golful diesel de 150CP consuma la fel. Iar dinamic il bate pe asta de 99 de-i merg fulgii.

  • Seriff, joi, 07.10.2021 11:31

    Cam ce consum are in oras golful de 2.0 diesel?

  • PMC, joi, 07.10.2021 11:52

    Ce nu inteleg francezii si cei care critica Golful e ca masina aia castiga clienti si e pe primul loc la vanzari de zeci de ani TOCMAI PENTRU CA E PLICTISITOR, traditionalist, predictibil, de incredere, fiabil, simplu si gandit pana in cele mai mici detalii. Bine.... acum inteligenii de la VAG i-au pus gand rau (vezi declaratia prealuminatului sef cu "Vacile sacre"), dar daca ar fi continuat pe aceeasi filosofie, Golful nu ar fi fost batut niciodata. Acum o sa si-o ia pe coaja. Revenind la Peugeot, daca ar vrea sa aiba succes si sa se remarce in cel mai greu segment de pe piata auto, ceea ce ar trebui sa adopte e un design mai traditionalist, linii mai cuminti si mai putine extravagante, adica exact ceea ce actualul model NU este. O sa ramana si masina asta o varianta doar in tarile vorbitoare de franceza si that's that. Masina arata bine, nimic de zis. Si mie imi place. Mi-as cumpara-o insa? Asta-i intrebarea... :)

  • Moldovean, joi, 07.10.2021 12:41

    @PMC Știi care-i faza cu Golf? Că dacă ceilalți ar merge pe rețeta lui nu ar vinde pentru că de ce să cumperi altă marcă care copiază Golf când poți cumpăra, well, Golf? Prin urmare, trebuie să vină cu ceva diferit. E adevărat că Golf e tradiționalist și plictisitor și cu o imagine solidă creată în timp și de aceea era preferat de mulți. Acum, la partea de fiabilitate, asta era valabil până la Golf 4 inclusiv și parțial până la 5. De la 6 încolo, fiabilitatea a devenit cam mediocră, cam în rând cu celelalte mărci. Golf 4 și 1,2,3 au fost într-adevăr mașini solide. Noul Golf 8 nu mai e simplu. VW și celelalte mărci din grup erau un exemplu de ergonomie. Golf 8 nu mai e. În schimb, încă stau foarte bine la spațiu interior și asta am apreciat mereu la VW. Mereu au oferit spațiu în spate foarte bun, deși dimensiunile exterioare erau destul de compacte. Pe când mașinile astea noi cu design care ia ochii, stau rău la capitolul spațiu în spate. Tot mai rău, geamuri mici, senzație de sufocare... Golf 8 încă oferă geamuri mari în spate. Dar tot VW a scăzut și calitatea interioarelor la actualele modele. ID.3 care cică va fi înlocuitorul lui Golf (nu știu dacă vor mai face Golf 9, probabil, dar va fi ultimul) e plin de plastice ieftine mai peste tot deși am apreciat simplitatea lui și senzația de spațiu când l-am condus. T-Cross și T-Roc la fel, calitatea materialelor scăzută, plastice tari. În concluzie, Golful a mai rămas doar cu spațiul interior și geamurile mari. Fiabilitatea s-a cam dus și acum e în rând cu ceilalți, ergonomia s-a dus, calitatea la interior scade. Deși eu mi-aș lua Golf pentru că pentru mine e foarte important spațiul la interior și să nu mă simt sufocat în mașină, probabil că acest 308 se va vinde bine, la fel cum o face și fratele SUV 3008. Între timp, sunt deja 2 luni consecutive de când Golf a pierdut locul 1 în favoarea lui Sandero și are scăderi mari de vânzări față de Golf 7. A contat și criza, dar a contat și percepția de scădere a calității.

  • GabiA, joi, 07.10.2021 12:55

    Golful se vinde mai bine pentru ca ofera un pachet mai bun de tehnologie, ergonomie, confort si performante; nu are de-a face cu aspectul exterior.

  • ds, joi, 07.10.2021 13:05

    @ Moldovean anul trecut la un test drive cu 3008, suv-ul lui 308, consultantul de vânzări mi-a povestit că din ce în ce mai mulți se orientează către 3008. Lucru ce mi se confirmă și în trafic.

  • PMC, joi, 07.10.2021 13:10

    @Moldovean: poate nu m-am facut inteles. Pai eu cred ca s-ar vinde si un Peugeot mai cuminte, nu care sa copieze Golful. Ci un Peugeot 308 cu un design mai clasic, mai putine artificii de design care sunt ostentative si cu sanse mici sa placa unui numar mare de cumparatori. N-am acum timp si nervi sa caut marja de piata a Golfului in Franta, dar aceia sunt cu totii clienti care ar cumpara Peugeot. Si la fel si prin alte tari. Si da, cred ca ceea ce face acum VW e practic sa omoare Golful, eu cred ca e intentionata chestia. E strategie. Clientul traditional de Golf nu e impresionat de masinute cu baterii. Sunt convins ca scaderea calitatii care este evidenta, are scopul de a incuraja cat mai multi clienti sa o ia pe calea bateriilor in portbagaj. Golful 7 era fiabil. Nu stiu cum e modelul actual. Ma astept sa fie la fel de fiabil. Intamplator am condus unul multe zeci de mii de km si nu am avut absolut nicio problema. Or fi cazuri de probleme, nu stiu, dar eu n-am avut.

  • Bubi Mubi, joi, 07.10.2021 13:31

    Seamana cu un Kia Ceed exceptand cateva elemente BMW. Viitorul ar fi 3008 plug-in, dar dupa 2025.

  • Seriff, joi, 07.10.2021 15:26

    Cat de idiot sa fii sa imi dai manute rosii la intrebare pe care am pus-o mai sus si anume: ''Ce consum are Golful de 2.0 diesel in oras?'' Chiar sunt curios in vederea unei achizitii, oscilez intre 1.6 si 2.0, eram curios de la posesori.

  • Kirotractor, joi, 07.10.2021 17:00

    Neamțul are o vorbă: ”Mehr Schein als Sein” -- aplicabilă oarecum și-n cazul noului 308. E doar părerea mea, dar mi-o pot argumenta, chiar dacă mi-oi lua scatoalce roșii. Designul e deci reușit în sine, cu unele rezerve discutabile, fiindcă bling-blingăreala cu colți de morsă place unora. Da-i prea agresiv pentru 110-130 CP ! Mai agresiv și decât un Audi RS3 de 400 CP. Nu mai zic că nu mă-mpac neam cu bordul Star-Trek, șocant-original însă ergonomic deplasat -- pentru cei 1,70 m ai mei cel puțin (am condus noul 208, e p-aproape.) Despre meciul cu Golful, prevăd un declin al ambelor cu SUV-izarea încă isterică, însă VW-ul îl bate oricum. De ce? Simplu -- are GTD de 200 CP, diverse GTI / R-uri de 245-320 CP, e mai sobru p-afară, a rămas compact de-adevăratelea și oferă un spațiu interior miraculos de mare la cât e de mic (mai ales pe bancheta-spate.) P.S. În devans, explic și de ce iau în vizor doar motoarele de 110-130 CP (PureTech 1.2 nu tocmai economice + cam vibratorii) -- fiindcă hibridele PSA au încă destule hibe. La hexagonali le cumpără mai mult firmele (vb. de 3008-uri), da-s pline service-urile de ele -- tre”să mă credeți pe cuvânt, că deja m-am întins prea mult. P.S.2: M-ar tenta totuși un 308 ”nouveau”, dar la vreo 15.000 €. :-) (Serios, atît e un Opel Astra de 145 CP, f. economic-dinamic că l-am testat -- cu discount negociat la sânge, evident.)

  • @Sheriff, joi, 07.10.2021 18:52

    vw golf 7 150CP Diesel drum lung nedepasind limita legala 4.2-4.4 litri/100km drum lung mers agresiv 5.1-5.6 l/100km oras mers normal 6.5-7.5 litri/100km in functie de aglomeratie oras mers agresiv 10 litri/100km

  • mircea badea, vineri, 08.10.2021 01:27

    doar spatele e ok, restul naspa. si da, ei fac volanul doar pt oras...

  • Seriff, vineri, 08.10.2021 11:06

    Multumesc pentru raspuns colegului cu Golful.

  • oli, vineri, 08.10.2021 11:50

    Masinile se cumpara nu numai dupa lista de dotari si fisa tehnica, de exemplu eu nu as lua asiatica cel putin nu ar fi pe lista mea scurta, "but never say never", cred ca multi vestici gandesc la fel. Oare cehul care nu vrea skoda nu se uita mai intai la vw, compania mama, decat la francezi sau altii? Majoritatea Europei are o afinitate fata de teutoni si asta e un avantaj al lor pe care nicio firma nu cred ca il poate avea, cred ca e un aspect deloc de neglijat.