Peugeot 3008

3008 Hybrid4, plug-in hybrid 300 CP, Aut8, 4x4

Motor / Transmisie

4.5

Testul meu cu prima versiune hibridă a actualului Peugeot 3008 a avut loc la Barcelona, pe un traseu care a însumat aproximativ 60 de kilometri. M-am bucurat de cei 300 de cai putere ai lui Peugeot 3008 Hybrid4, însă, pentru cei mai slabi de înger și mai cuminți din fire, Peugeot oferă și o versiune hibridă potolită, cu doar 224 de cai putere (arhitectura este similară cu ceea ce am găsit în testul lui Peugeot 508 Hybrid). Din păcate, aceasta nu vine cu tracțiune integrală, adică fix ce-și doresc foarte tare românii în segmentul ăsta, dar nu cumpără niciodată.

Revenind la vârful de gamă testat în peninsula Iberică, trebuie să vă spun că cei 300 de cai putere sunt obținuți nu din unul, nu din două, ci din trei motoare. Unul este pe benzină, are 1.6 litri și livrează 200 de cai putere. Este secondat, tot pe puntea față, de un motor electric de 110 cai putere. Pentru a obține tracțiunea integrală, Peugeot folosește un al doilea motor electric pe axa spate, acesta oferind 113 cai putere.

Din ecuația plug-in hybrid nu putea lipsi bateria, cu o capacitate de 13.2 kWh.

Așa cum bănuiți, cei 300 de cai reprezintă un bagaj de resurse extrem de generos pentru modelul francez. Te trezești într-un SUV care accelerează neașteptat de repede, iar decorul se mișcă mai bine decât te-ai aștepta. Nu există explozii de putere sau o livrare brutală, surescitată. Cuplul de 520 de Nm este oferit gradual și toată senzația de dinamism este una progresivă.

Ansamblul hibrid este completat de o transmisie automată cu 8 rapoarte, care schimbă liniar, fluid și fără sincope. Retrogradarea se face decent, fără ruperi de ritm sportive. Există padele în spatele volanului și chiar un mod B, în care mașina recuperează energia atunci când ridici piciorul de pe accelerație.

Cum se întâmplă de obicei pe astfel de modele, avem patru moduri diferite de rulare. Modul Zero Emission permite folosirea motoarelor electrice și a energiei din baterie, adormind complet motorul pe benzină. E o rulare serenă, calmă, plăcută, care poate ajunge chiar și până la 135 de km/h. Este liniștitoare în oraș și la viteze de 70-80 de km/h.

Modul de rulare Hybrid gestionează singur funcționarea celor trei motoare. Este cel în care pornește de fiecare dată mașina și cel care prioritizează plecările de pe loc electrice. Modul Sport trezește la viață toate resursele celor trei motoare și îți arată că mașina chiar are 300 de cai. Ar mai fi și modul 4WD, care trimite toate resursele motorului electric de pe puntea spate doar către roțile spate.

  • fan skoda, luni, 11.05.2020 10:33

    Calitatea anumitor materiale... Acelasi lucru si la testul cu 508 PHEV... Nu inteleg "politica" PSA. Ofera tractiune integrala DOAR pe PHEV ! DS 7 Crossback, Peugeot 3008, Opel Grandland X... NU ofera 4X4 pe mai multe versiuni. Doar pe PHEV... 300 de cai putere si acceleratie 0-100 km/h in 5.9 secunde. hmm... Ai consum mic si o acceleratie foarte buna. Interiorul este foarte ok. Are Apple CarPlay si Android Auto. Dar totusi, calitatea ANUMITOR materiale... E bine ca exista si versiune PHEV, cu 4x4. Oricum, nu am vazut multe 3008-uri sau 5008-uri. Sunt chiar putine, pentru valul de SUV-uri. Probabil din cauza ca NU exista 4x4. Sunt foarte rare. Am vazut, in fiecare zi, foarte multe Karoq-uri si Kodiaq-uri. Volumul portbagajului a scazut foarte mult. Doar 395 l. Sub 400 l. E o diferenta de "doar" 20 l intre acest 3008 (395 l) si Vitara (375 l) Segmentele SUV sunt din ce in ce mai aglomerate... Pentru o familie cu un copil, cred ca sunt destui si doar 395 l. Se poate pune si cutie de bagaje daca este nevoie. Acest SUV, este bun si pentru iesirile in natura. Off road usor. Pe un drum forestier, pe la munte sau mare, drum prafuit, etc. Este un SUV PHEV ok. Design-ul exterior/interior este ok.

  • tng, luni, 11.05.2020 11:51

    cum ofera motoarele electrice 213CP cand motorul termic dezvolta 200CP la turatie maxima si acumulatorii au o autonomie de numai 60km?Dupa primii 60km motorul termic trebuie sa incarce si acumulatorii.Cum ramane cu puterile mentionate.Consumul este o minciuna nu utopie!Articolul este laudativ, nici nu se putea altfe.l

  • ACE - Craiova, luni, 11.05.2020 13:35

    ATENTIE privind cele 3 motoare: "....cutia de viteze automată EAT8 este un Aisin cu 8 trepte. Motorul electric din față, dezvoltă 81 kW (sau 110 CP), iar al doilea motor electric, instalat în elementul transversal din spate, 83 kW sau 113 CP. Rețineți că acesta din urmă implică înlocuirea osiei de torsiune montată la celelalte 3008 cu un design mult mai rafinat. Dacă adăugăm puterile, obținem 423 CP, de ce un total anunțat de doar 300? Deoarece cele trei motoare nu ating potența maximă simultan." ""....hibridizarea, pe această versiune cu tracțiune pe patru roți, induce un exces de greutate de 340 kg, din care 120 kg se datorează bateriilor. " https://www.caradisiac.com/essai-peugeot-3008-hybrid4-2020-l-hybride-du-plaisir-180812.htm CONCLUZIE: cele 3 motoare NU vor functiona vreodata simultan ci doar in combinatii de cate doua. Una peste alta, autonomia pur electrica este de 52 km in ciclul WLTP dar ceea ce pare cam scump la aceasta masina PHEV este chiar .....pretul...... Am mai spus ca, eu unul as fi facut (SI) o varianta PUR ELECTRICA, care sa contina doar cele doua motoare electrice, de 113 si 110 CP, montand o baterie de circa 70-75 kWh care ar conduce masina circa 500 km in regim WLTP...aidoma TESLA Model Y...

  • M, luni, 11.05.2020 14:35

    1915 kg . Doi pasageri adulti si doi copii plus bagaje, AC si un drum de munte sau de mare, ca tot e adresata familistilor. Oare cum o sa arate consumul? Dar stai, unde pun bagajele pentru patru persoane? ACE, mi-a placut faza cu pretul. O zi buna!

  • adi_10, luni, 11.05.2020 15:16

    Foarte interesanta masina, in sfarsit au venit si cu mult asteptata varianta 4x4. Cu 40km autonomie, practic alimentezi de 2 ori pe saptamana si mergi full electric, fara sa consumi benzina. La drum lung e relativ, depinde ce inseamna drum lung. Daca vb de maxim 200km, tot scoti consum bun, mergi in electric 40 si restul pe benzina, e ok. una peste alta mie imi place masina, mai ales la interior, extrem de eleganta. acum sa vedem si pretul...

  • Andrei, luni, 11.05.2020 15:50

    Care este sprintul 0-100km/h cu acumulatorul descarcat? Ce sens are o masina de 2t cu tot cu sofer la drum lung, propulsata de un motor 1.6 pe benzina? Ce sens are o masina atat de mare cu un portbagaj atat de mic? Ce sens are o masina cu spatiul interior al unei compacte si care va costa peste 40000 euro? Ce fac iarna, pe zapada, cu o tractiune fata si o masina de 2t cu acumulator descarcat si fara tractiune pe puntea spate? Care e rostul unei masini atat de mari in oras, pentru ca doar acolo va merge electric? Cat spera sa vanda Peugeot cand in zona aia de pret exista X3 si Q5 hibrid?

  • fan skoda, luni, 11.05.2020 16:06

    Ca SUV PHEV de familie, Mitsubishi Outlander PHEV este cel mai bun din acest segment. Are 463 l volum portbagaj. Tot sub 500 l sunt, dar macar sunt peste 450 l. Este mai ok.

  • Kirotractor, luni, 11.05.2020 16:20

    ...1,3 l/100 km? Aștept și 0,13 l/100 km, fiindcă hârtia suportă orice. Aritmetic vorbind, cei 5 l/100 km văzuți de Bogdan pe computerul de bord (reali 5,3-5,4) după 65 km rulați din care 10 km electrici înseamnă un consum mediu conducând *relaxat* de 8 l/100 km doar cu propusie ICE. Nu e rău pt 2 tone deplasate, dar nici epocal de puțin. Bine că (aproape) toată lumea e mulțumită, în frunte cu ipocriții birocrați UE. În rest, mașina e încă trendy și se vinde în draci nu doar în Franța, deși fiabilitatea ei șchioapătă și la versiunile normale (evident că mai simple). Mai rar e vb de hibe catastrofice, dar cele enervante și repetate tip *bord brad de Crăciun* apar frecvent în statistici. Concluzie strict personală: chiar dac-aș fi eco-virusat și cu bani de aruncat, PHEV-urile PSA nu mi-ar face cu ochiul. Inutil să mai adaug: jos cu dizălu și japonezele deasupra tuturor !!! :-)))

  • Kirotractor, luni, 11.05.2020 16:31

    Erată: +9 l/100 km ar rezulta de fapt din calcule mai atente. Și, ca să nu fiu luat drept hater PSA, Peugeot e și la noi receptiv-operativ cu rezolvarea defectelor -- zic de alea apărute în garanție, clar. Pe de altă parte, garanția nu e de 5-6-7 ani ca la alții cu ochii ceva mai oblici... ;-)

  • zarnesteanu, luni, 11.05.2020 16:34

    Nici o masina moderna nu foloseste separat motoarele electrice si cu ardere interna. Chiar si cu bateriile complet descarcate, da, va merge un timp si pe incarcarea bateriilor (plus energia regenerativa de la franare). Odata bateriile incarcate, chiar si partial, vor ajuta pentru scurt timp motorul de 1.6 in cazurile de fortaj maxim, la depasiri, la plecarile de pe loc. Pe autostrada, la viteza stabila, motorul clasic nu mai e atat de solicitat si poate incarca si bateriile pentru o vreme. Cu putina experienta, se poate conduce "la consum" cu rezultate foarte bune. Chevrolet Volt are in teorie o autonomie electrica de 100km, dar proprietarii, dupa o vreme au invatat sa treaca frecvent de 100km pentru ca s-au prins de micile trucuri ale condusului hibrid. Ma indoiesc ca europenii n-or sa se prinda si ei, mai ales in conditiile in care faci naveta zilnic pe aceeasi ruta :). Pe distante mult mai scurte decat americanii. Puterile nu se insumeaza la un automobil hibrid. Intodeauna va fi mai putin, chiar si cu toate 3 motoarele cuplate simultan. Credeam ca asta se stie de vreo 10-15 ani :) Pentru o masina de oras + iesiri periodice in extraurban, Peugeot a facut o treaba foarte buna cu 3008. Sper sa le mearga vanzarile din plin!!!

  • aha, luni, 11.05.2020 18:52

    220 cp la un motor de 1.6 e ceva. În altă ordine de idei, pentru cei care se mai îndoiesc și cârcotesc, este foarte clar că viitorul apropiat și foarte apropiat este al hibridelor și cred că pentru etapa actuală sunt cele mai potrivite, cel puțin până când încărcarea unui electric pur va dura maxim 30-40 de minute. Cu o autotnomie de cel puțin 50 de km in oraș hibridele vor avea un cuvânt greu de spus.

  • Andrei, duminică, 31.05.2020 01:55

    Daca m-ar interesa SUV-urile masina asta ar fi probabil in capul listei. In alta ordine de idei... "Surprinzător, având în vedere din ce urmaș se naște" - Bogdan, ne explici, te rog, cum te poti naste din urmasi?