Interior
Într-un segment în care Volkswagen Polo a decis să le ofere clienților săi materiale ceva mai tari și austere, Peugeot a exploatat foarte bine această slăbiciune. A pregătit materiale impresionante pentru un model de clasă mică. Plasticul de pe planșa de bord este moale și este dublat de unul care imită textura fibrei de carbon. Este la fel de moale și prietenos.
În zonele inferioare, lucrurile se mai strică, însă nu alarmant. Pe nivelurile de echipare superioare apar cusături contrastante și chiar iluminare ambientală cu LED.
Surprizele plăcute se continuă și când vine vorba despre scaune. Confortabile, cu un șezut bun și o tapițerie cum găsești în general în segmentele superioare. Aș putea risca să spun că tapițeria din piele, regăsită pe nivelul de echipare GT Line, ar putea fi folosită la fel de bine pe orice mașină premium.
Totuși, ergonomia nu este cea mai fericită, chiar dacă Peugeot a căutat să grupeze ordonat comenzile. Cele pentru climatizare sun pe clapete, iar cele pentru sistemul multimedia pe o zonă tactilă. Butoanele păstrează aceeași trăsătură ca pe fratele mai mare 508: adică trebuie să apeși hotărât pe ele. Partea bună e că logica așezării și ergonomia butoanelor pe volan și de sub acesta (pilotul automat) sunt destul de intuitive.
Peugeot 208 reușește să ofere spații de depozitare foarte utile. Avem o cotieră uimitor de mare pentru acest segment. De asemenea, pe consola centrală avem suport pentru pahare și un spațiu pentru telefonul mobil. Surpriza este însă devăluită de o clapetă care deschide un alt spațiu pentru telefonul mobil, pe planșa de bord. Acesta poate fi echipat și cu încărcare prin inducție.
Spațiul din cabină este decent și va putea primi la bord patru pasageri în condiții confortabile. Pentru șofer, spațiul de la nivelul pedalelor ar putea părea ușor înghesuit pe versiunea cu transmisie manuală. Pe locurile din spate, locul la nivelul genunchilor este decent. Foarte generos este însă spațiul de sub scaunele față. La nivelul capului, pe locurile din spate, lucrurile s-ar putea să fie ușor neplăcute pentru cei care au peste 1.80 metri.
Portbagajul nu excelează. Are o capacitate maximă de 311 litri. Asta dacă renunțați la roata de rezervă. Este destul de puțin în condițiile în care majoritatea modelelor de clasă mică noi lansate au plusat la acest capitol, unele atingând chiar și pragul de 400 de litri.
Insonorizarea este destul de bună. Apare însă un zgomot normal la rulare pe suprafețele de asfalt rugos. De asemenea, există și zgomot de vânt la viteze de autostradă.
Mie mi se pare extrem-extrem de inghesuita in fatza. Cel putin din poze. Nu stiu... e chiar "mini". Cred ca pentru domnisoare doar poate fi o alternativa. Clio prin comparatie mi se pare mult mai mare.