Peugeot 208

1.2 PureTech 130 CP, Aut8

Interior

4.5

Într-un segment în care Volkswagen Polo a decis să le ofere clienților săi materiale ceva mai tari și austere, Peugeot a exploatat foarte bine această slăbiciune. A pregătit materiale impresionante pentru un model de clasă mică. Plasticul de pe planșa de bord este moale și este dublat de unul care imită textura fibrei de carbon. Este la fel de moale și prietenos.

În zonele inferioare, lucrurile se mai strică, însă nu alarmant. Pe nivelurile de echipare superioare apar cusături contrastante și chiar iluminare ambientală cu LED.

Surprizele plăcute se continuă și când vine vorba despre scaune. Confortabile, cu un șezut bun și o tapițerie cum găsești în general în segmentele superioare. Aș putea risca să spun că tapițeria din piele, regăsită pe nivelul de echipare GT Line, ar putea fi folosită la fel de bine pe orice mașină premium.

Totuși, ergonomia nu este cea mai fericită, chiar dacă Peugeot a căutat să grupeze ordonat comenzile. Cele pentru climatizare sun pe clapete, iar cele pentru sistemul multimedia pe o zonă tactilă. Butoanele păstrează aceeași trăsătură ca pe fratele mai mare 508: adică trebuie să apeși hotărât pe ele. Partea bună e că logica așezării și ergonomia butoanelor pe volan și de sub acesta (pilotul automat) sunt destul de intuitive.

Peugeot 208 reușește să ofere spații de depozitare foarte utile. Avem o cotieră uimitor de mare pentru acest segment. De asemenea, pe consola centrală avem suport pentru pahare și un spațiu pentru telefonul mobil. Surpriza este însă devăluită de o clapetă care deschide un alt spațiu pentru telefonul mobil, pe planșa de bord. Acesta poate fi echipat și cu încărcare prin inducție.

Spațiul din cabină este decent și va putea primi la bord patru pasageri în condiții confortabile. Pentru șofer, spațiul de la nivelul pedalelor ar putea părea ușor înghesuit pe versiunea cu transmisie manuală. Pe locurile din spate, locul la nivelul genunchilor este decent. Foarte generos este însă spațiul de sub scaunele față. La nivelul capului, pe locurile din spate, lucrurile s-ar putea să fie ușor neplăcute pentru cei care au peste 1.80 metri.

Portbagajul nu excelează. Are o capacitate maximă de 311 litri. Asta dacă renunțați la roata de rezervă. Este destul de puțin în condițiile în care majoritatea modelelor de clasă mică noi lansate au plusat la acest capitol, unele atingând chiar și pragul de 400 de litri.

Insonorizarea este destul de bună. Apare însă un zgomot normal la rulare pe suprafețele de asfalt rugos. De asemenea, există și zgomot de vânt la viteze de autostradă.

  • PMC, marţi, 15.10.2019 11:32

    Mie mi se pare extrem-extrem de inghesuita in fatza. Cel putin din poze. Nu stiu... e chiar "mini". Cred ca pentru domnisoare doar poate fi o alternativa. Clio prin comparatie mi se pare mult mai mare.

  • Dumitru, marţi, 15.10.2019 11:52

    Masina e promitatoare, cel putin la nivel de design. Imi place insa la fel de mult stilul curat, profesionist, in care e scris articolul. E placut sa citesti un text scris de un ziarist care "are cuvintele la el", care foloseste termonologia auto cu naturalete si care evita cu decenta anglosaxofoneala gratuita...

  • Kirotractor, marţi, 15.10.2019 12:25

    @PMC: Nu-i deloc înghesuită-n faţă. Dovada -- lăţimea cotierei (nu doar din poze zic asta, fiindcă am şi condus-o deja, chiar dacă doar 30 minute şi versiunea 1.2 Puretech 100 CP cu c.v. manuală.) În spate-i alta situaţia, deşi doi adulţi non-baschetbalişti stau OK. Şi cu portbagajul ar fi ceva mai nuanţată critica micimii, Renault declarând valori umflate iniţial, la 391 litri în loc de max. 340 pt. Clio-5 (v. metoda măsurării în litri... de apă.:-)) ...E deci doar o idee mai mic la 208 (cauza: platforma proiectată din start şi pt. baterii), dar ADAC ne va lămuri curând, metoda lor fiind şi mai realistă decât aia VDA. În rest, arată super. :-))) (bufnesc în râs aparent aiurea, dar mă bântuise o secundă "peisajul" viitor al rubricii de comentarii AM după ce-o s-o rad din zonă nu doar eu, ci şi alţi câţiva.) La modul serios, designul pare simpluţ spre simplist, dar are un bun echilibru dinamic al proporţiilor şi câteva "scobituri" subtile de efect (observaţi măcar capota motorului şi lateralele.) Nu mă împac doar cu plasticele alea negre-lucioase de la aripi (care se şi zgârie relativ uşor), dar probabil că marketingul PSA a vrut să diferenţieze şi aşa versiunile "haut de gamme". ...Poate şi să-l facă mai greu confundabil cu Audi A1 ? (de care, că tot veni vorba, noul 208 se apropie... riscant de mult ca preţuri.) Revenind însă la ce-am probat efectiv, motoraşul 1.2 e destul de forţos şi-n versiunea de 100 CP (pot paria că scoate tot 110 CP ca fostul Puretech intermediar, accelerând sub 10 secunde de la 0-100 kmh), dar maşina nu mi-a părut mai uşoară ca fostul 208 (cu 90 kile?--whahaha, ar fi avut atunci 1.255 kg fostul... no way.) În fine, aşa cum minte Renault la portbagaje, la fel le gogonează şi Peugeot la masa proprie. Puretech-ul 1.2 are şi ceva vibraţii, dar trage mai bine decât (aceleaşi râşniţe :-)) ale competitoarelor de 1.0 litri -- normal, la 20% cilindree-n plus. Pot confirma în mare parte senzaţiile descrise de Bogdan apropo de ţinuta de drum, cu adăugirea că "manuala" e ceva mai precisă şi nu mai cloncăne ca pe fostul 208 -- aşa că superlativele presei (franceze mai ales) nu-s complet justificate. Plusul de confort sesizabil al suspensiilor nu putea rămâne oricum fără consecinţe asupra sportivităţii reacţiilor. Concluzie-1: maşinuţă bună, dar cam prea scumpă, inclusiv în raport cu VW Polo sau Ford Fiesta (asta testată de AM sare cred de 26.000 -- preţ listă vestică.) Concluzie-2: Renault Clio se va vinde totuşi mai bine în continuare.

  • @Dumitru, marţi, 15.10.2019 12:58

    Zici? cauta "responsiv" in articol

  • mm, marţi, 15.10.2019 14:07

    cel putin in materie de design n-au umblat cu jumatati de masura, arata modern și oarecumva premium, mie cel putin imi pare spectaculos, acum sa vedem si preturile, dar dupa cum arata si tinand cont de tendintele actuale nu cred ca va fi unul prea accesibil.

  • Kid, marţi, 15.10.2019 14:42

    @AM off topic. Nici un cuvant, dar nici unul despre SAB 2019 Romexpo. Halal website de presa Auto.... Am inteles.. nu v-au bagat in seama cu nimic.

  • Arondu de noapte, marţi, 15.10.2019 15:15

    @Kid Despre SAB 2019 Romexpo s-au scris "foiletoane" intregi.... trebuie doar sa cauti atent la comentarii ;) asa ca subiect epuizat ptr AM. PS1: vezi art. cu Toyota LQ si ramai cu gura cascata. PS2: dar sa nu deschidem din nou subiectu, ;)

  • @Arondu de noapte, marţi, 15.10.2019 15:24

    :))

  • kid, marţi, 15.10.2019 15:53

    Un link cu articolul?

  • @Kid, marţi, 15.10.2019 16:16

    Da si tu o raita pe pagina anterioara....

  • Gab, joi, 17.10.2019 22:01

    Prețul variază in UK de la 16000£ pana la 29000£ la GT.

  • Andrei, vineri, 18.10.2019 10:22

    Design simpatic, chiar agresiv in partea frontala. Negrul de pe aripi nu e cea mai buna miscare, face ca pe culori inchise sa para ca are roti subdimensionate.Spatele nu e original, dar e ok. Ce nu e ok tine de condus: directie, volan, tinuta de drum, ergonomie etc Pretul va fi mare (estimez) si va duce la vanzari slabe. Vezi cazul lui 508, pozitionat aiuristic si pe care inca nu l-am vazut pe strazi dupa 1 an de la lansare.