Peugeot 208

Calitate / Pret

4.0

Gama Peugeot 208 porneşte de la 11.235 de euro cu TVA inclus. Versiunea 1.6 VTI a acestui model avea un preț de listă care pleac de la 16.390 euro cu TVA inclus, fiind cel mai puternic motor din oferta non-GTI la vremea respectivă. Propulsorul de top era oferit doar în compania echipării de top, Allure. Situaţia este similară şi în cazul modelelor rivale, care oferă motoare de aproximativ 120 CP doar cu echiparea de vârf.

Preţul de achiziţie al exemplarului testat de noi este de 16.990 de euro, după ce i-au fost adăugate câteva dotări opţionale în plus faţă de standard şi a primit un discount consistent, de peste 900 de euro.

În raport cu rivalii din segment, echiparea de top alături de motorizarea de vârf alimentată cu benzină este mai scumpă în gama 208 decât în gamele Fiesta şi Polo. Mazda2 vine cu un preţ de listă mai mare pentru varianta de top, în timp ce Nissan Micra 1.2 DIG-S se încadrează între 208 şi Mazda2 la nivel de preţ pentru echiparea de vârf alături de motorizarea comparabilă.

Așteptăm ca versiunea facelift a lui 208, programată să debuteze în luna martie a lui 2015 la Salonul Auto de la Geneva, să aducă pe piață un 1.2 Turbo de 120 CP care să înlocuiască această unitate aspirată și să se bată de la egal la egal cu celelalte modele din segment.

În cazul gamei Opel Corsa, echiparea alături de care este oferită motorizarea 1.0 Turbo de 115 CP,  inclusă în comparaţiile noastre de mai sus, este Enjoy, ceea ce înseamnă că are un preţ semnificativ mai mic, dar dotările asociate acesteia nu sunt la nivelul vârfurilor de gamă ale competitorilor, după cum era de aşteptat, dar situaţia poate fi remediată prin echipamente opţionale.

  • hazard, vineri, 20.02.2015 13:32

    M-am linistit, nu se mai poate cumpara :))

  • gogu, vineri, 20.02.2015 14:11

    consumul real nu e rau deloc, zic eu

  • mishazaitev, vineri, 20.02.2015 14:16

    O piticanie, frumusica ce-i drept, nu zic ba, cu un motor pe benzina aspirat costa aproape 17 000 de euro, in timp ce despre VAG se spune ca ar face masini foarte scumpe .... In fine.... Strict referitor la motor eu cred ca asemenea motorizari ar trebui mentinute . Poate sunt eu marcat de nostalgia unui C2 VTS, cine stie. ...

  • lorinczi.thomas, vineri, 20.02.2015 15:25

    Io cred ca aveti ceva cu negativele: "Începând cu luna februarie a anului curent, această versiune nu se mai produce", serios? Si ce vina are producatorul ca va apucati voi sa retestati masina fix inainte de facelift?

  • Andy, vineri, 20.02.2015 16:18

    Corect lorinzi. Chiar nu vad rostul testului. Probabil ca mai au cateva pe stoc insa e aiurea. Baietii de la AM nu au avut ce testa si au zis sa puna ceva de umplutura.

  • lorinczi.thomas, vineri, 20.02.2015 21:38

    Fac fix ca cei de la EuroNCap cu Renault Megane, la sfarsit de cariera il retesteaza si logic ca il puncteaza mai mic, din moment ce intre timp devine depasit.

  • LauCalin, sâmbătă, 21.02.2015 01:15

    Atata timp cat e in productia de serie, cel putin teoretic inseamna ca se poate ridica la nivelul concurentei, inclusiv in privinta sigurantei. Cand intru in showroom consultantii de acolo imi spun cu mana pe inima ca acest 208 este la nivelul noii Fabia, Fiesat sau Mazda 2, asa cum si consultantii de la Renault imi spun ca Megane este la nivelul lui Golf, 308, Focus etc. Una e sa si inferior dpdv al confortului, spatiului interior, ergonomiei sau a materialelor folosite si alta e sa fi inferior dpdv al sigurantei. Deci asta e o scuza gen "iegzasta o explicatie".

  • xxx, miercuri, 25.02.2015 12:42

    208 trebuie sa-l inlocuiasca rapid, Fiesta, Polo si Clio 4 il mananca de viu