Opel Zafira facelift

2.0 Diesel Turbo (CDTI) 170CP Man6 S/S Edition

Motor / Transmisie

4.0

Noul Zafira este un facelift, astfel că va păstra în mare motorizările pe care le puteai comanda pe monovolumul Opel și până acum. Avem o benzină și un diesel "mici", de 1.4 și 120 CP, respectiv de 2.0 CDTI și 130 de cai putere, în timp ce motoarele de vârf vor fi un diesel 2.0 CDTI de 170 CP și o "benzină" turbo de 1.6 litri și 200 de cai putere. Personal nu văd rostul motorului pe benzină de 200 CP în contextul în care vorbim de o mașină de familie al cărei scop nu e să ruleze pe modul Sport, astfel că ne vom opti astăzi la motorul de 2.0 litri și 170 CP.

Deși oferă același nivel de putere cu cea a versiunii ante-facelift (cei 170 de cai putere sunt atinși, totuși, ceva mai jos în turații, 3750 vs. 4000 rpm), 2.0 CDTI plusează la nivel de cuplu, acolo unde aunge la 400 Nm (de la 350 Nm pe versiunea veche). 

La utilizare, motorul produs de Opel este plăcut și pare îndeajuns de potent pentru a trage mașina după el în ritm susținut. E adevărat că germanii nu au schimbat foarte multe pe dedesubt, iar Zafira rămâne construită pe platforma vechiului model și, deci, este cel mai greu monovolum compact de pe piață. Dar, atunci când în mașină stau trei oameni plus bagajele fiecăruia, Zafira nu dă semne de oboseală sau de somnolență, element subliniat mai ales de cuplul de 400 Nm atins încă de la 1750 rpm.

Zafira oferă trei moduri de rulare - Normal, Tour și Sport. Tour îți va seta mașina pentru drumuri lungi și e de preferat în concediu pe autostradă, pentru că amorțește răspunsul motorului pentru a consuma mai puțin. Modul Sport, în schimb, promite suspensii ceva mai ferme, o sensibilitate mai mare a pedalei de accelerație și mai ales o direcție ceva mai fermă pe care o vor prefera cei cărora nu le place servodirecția "ușoară", dezvoltată pentru oraș. Noi am rulat în majoritatea timpului în modul Normal, pentru că diferențele față de Sport sunt infime.

Pe dieselul de 170 de cai putere poți comanda standard o cutie manuală cu 6 trepte, opțional fiind disponibilă o automată clasică. Mergeți pe manuală. Chiar dacă veți sacrifica confortul la drum lung și în oraș, veți avea control complet asupra puterii în depășiri, acolo unde e nevoie.

  • verde, joi, 07.07.2016 10:05

    Unde mai vezi familii cu 5 copii? Ce capacitate are portbagajul în varianta cu 5 locuri? Există în ofertă un motor pe benzină mai mic?

  • mircea, joi, 07.07.2016 10:35

    @verde: Toate informațiile pe care le ceri aici sunt în textul de mai sus. Avem așa: 710 litri în configurația cu 5 scaune. Există motor mai mic, versiunea de bază: 1.4 de 120 CP. În altă ordine de idei, o familie nu e compusă doar din tată, mamă și copii. 7 locuri pot să fie mai polivalente decât ne ține pe noi calculul :)

  • qid, joi, 07.07.2016 12:50

    @verde E suficient sa ai 3 copii (mici) si deja ai nevoie de de 7 locuri: copiii trebuie sa stea in scaun de copil; mama trebuie sa stea langa bebe (scoica). Si chiar cu 2 copii in spate, locul din mijloc intr-un sedan/break nu prea mai e utilizabil (eventual doar pe distante scurte), o a 5-a persoana ar sta inconfortabil.

  • Scorpionul.negru, joi, 07.07.2016 13:06

    @verde Unde ? E plina tara de familii numeroase ! Numai ca nu au bani de ea ! Aia e alta poveste...

  • Albastru, joi, 07.07.2016 15:18

    Automarket am o intrebare pt voi baieti ati avut vreo masina la test sa fie perfecta din punctul vostru de vedere,sa aibe ,de toate ......dotarile necesare sper sa fiu inteles adica calitate-pret lux dotari consum,adica punctajuo maxim 5 sau 10 din 10 cum era de demult Va multujmesc sunt curios

  • joe, joi, 07.07.2016 16:56

    toata lumea intreaba unde mai sunt familii numeroase?....pai indienii autohtoni, le mai ataseaza si o remorca....(((((((((

  • mircea, joi, 07.07.2016 18:44

    @Albastru Nu, nu am dat încă de mașina perfectă. Dar căutăm.

  • lulu, joi, 07.07.2016 21:28

    @joe da dar indienii autohtoni isi vor lua masina asta peste 10 ani la mana a doua! Acum e plina tara de VW Touran tot de 10 ani vechime evident, una dintre putinele masini reusite de VW nimic de zis.

  • DZ, vineri, 08.07.2016 09:46

    @lulu Vw e una dintre ultimele alegeri la care ar trebui sa se gandeasca un om cand vrea sa-si cumpere un monovolum compact, full-size sau mini-mpv. Alternative de bun simt, confortabile, super versatile, gasesti din plin: c4 picasso, scenic, espace, s-max, zafira, 3008, ignis sau chiar b-class de la mercedes. Trebuie doar sa fii deschis la minte. Din momentul in care te numesti VOLKSwagen (volks? care popor?) si ajungi sa concurezi la pret Mercedes-Benz, folosind motorizari dintr-o schema de inselatorie, atunci ceva e in neregula. Ceva grav!

  • @armstrong, sâmbătă, 09.07.2016 22:42

    Daca Designul interior este fără sare și piper, atunci la Volskwagen cum este?? Taiat din topor....sau cum?? Pe de-o parte designul este coerent (care design?? exterior??) iar pe cealalta parte designul este fara sare si piper...sunteti amuzanti :)

  • f, luni, 11.07.2016 15:47

    Pt Mircea as dori sa-ti fac o sugestie. La performante sa iei in calcul mai multi paranetrii nu doar viteza 0-100km. Sa ti cont si de elasticitate 80 -120, viteza in 400 de metri, 0-50 km, si distanta de franare 100-0 km, cum fac revitele de prin germania de exemplu. Cred ca asa ar fi mai corect ca cititorii sa isi faca o impresie. E doar o parere si nu vreau sa supar pe nimeni ci doar ca totul sa fie mult mai clar pt. ca nu cred ca isi cumoara cineva masina pt. liniute dar depasiri facem toti si cred ca e mai important sa sti pe ce te bazezi cand vrei sa depasesti. Multumesc

  • Ei, marţi, 12.07.2016 09:00

    @joe Dacia 1310 a primit 4.9 daca nu ma insel :))) a fost cea mai aproape de perfectiune :D