Opel Insignia

2.0 Diesel Biturbo 210CP 4x4 Aut8 GSi

Tinuta de drum

4.5

Odată cu numele mai lung și schimbarea de generație, Insignia și-a schimbat și dedesubturile, acum reprezentate de noua arhitectură Epsilon II (E2) și șasiul FlexRide. Era mult loc de mai bine în ceea ce privește comportamentul dinamic al primei generații Insignia, iar noul model a avut grijă să acopere toate lacunele.

În funcție de echipare, Insignia Grand Sport e cu până la 175 de kilograme mai ușoară decât modelul pe care îl înlocuiește. Diferența se simte în felul în care mașina îți permite să-i anticipezi mult mai bine transferul de mase, dar și în momentele în care ești nevoit să frânezi mai puternic.

Mi-ar fi plăcut în schimb un pic mai mult feedback de la direcție, deși în majoritatea situațiilor aceasta este destul de precisă și per total e ușor să-ți dai seama ce fac roțile din față. Din punct de vedere dinamic, aș apropia Insignia de Mazda 6 strict referitor la felul în care se lipește de șosea, însă cu o idee mai mult ruliu. Insignia plusează însă clar la capitolul agilitate în fața unor rivali ca Ford Mondeo, Skoda Superb sau VW Passat. 

V-aș sfătui să evitați pe cât posibil jantele de dimensiuni mari. Deși suspensia lucrează aproape militărește pentru confortul tău fără a pica foarte des în patima ruliului (așa cum am menționat anterior), un set de jante mai mari o va face o idee mai zgomotoasă atunci când rulezi pe suprafețe denivelate, semi-asfaltate, sau pur și simplu prost întreținute. Și știm cu toții că avem destule.

Nu cred că ai musai nevoie de tracțiunea integrală – apropo, Insignia Grand Sport renunță la diferențialul clasic și adoptă un sistem Twinster de proveniență GKN (similar cu cel oferit de Ford Focus RS) cu torque vectoring și două ambreiaje multi-disc acționate electric, astfel că ambele roți spate (sau doar una, în funcție de situație) pot primi un plus de cuplu pentru extra aderență.

În realitate, ai să simți efectiv cum lucrează sistemul doar pe zăpadă și gheață, unde corectarea subvirării este mai fermă și deci mai sesizabilă. Iar atât timp cât Insignia Grand Sport e mai mult despre confort și condus echilibrat, poți trăi bine-mersi fără tracțiunea integrală indiferent de anotimp. De fapt, cu banii economisiți te poți orienta liniștit spre un set sau două de anvelope sănătoase și vei fi la fel de câștigat.

  • fan skoda, luni, 23.03.2020 10:56

    O masina foarte frumoasa ! Dar portbagajul este minuscul ! 490 l la o masina de segment D ? Masina asta nici in segmentul C nu poate concura la ce portbagaj minuscul are ! 4897 mm lungime... In aproape 5 metri puteau sa ofere un portbagaj mai mare. O masina de familie trebuie in primul rand sa fie foarte spatioasa si cu un portbagaj mare pentru vacante. Skoda Superb are 625 l si VW Passat 586 l. Masina asta are sub 500 l portbagaj. O masina de familie trebuie sa aiba cel putin 510 l in portbagaj. Si asta in segmentul C. O masina de segmentul D trebuie sa aibe cel putin 550-560 l. Aceasta masina este foarte frumoasa, dar nu-si merita locul in segmentul D. Era chiar atat de greu sa faca un portbagaj mai mare in aproape 5 metri ? Stiu, este coupe, dar totusi , sunt aprope 5 metri. Skoda superb are 4862 mm lungime si are portbagaj de 625 l SI spatiu foarte mult si pe bancheta din spate (unde poate sa stea lejer si un om care masoara mai mult de 1.80 si sa aibe si loc la cap si picioare), spatiu pe bancheta din spate. Opel Insignia este frumoasa, dar are destule dezavantaje. Spatiul este foarte important pentru o masina de familie. Iar aceasta masina pica testul de spatiu. Aceasta masina nu este pentru familisti. Cei cu familie si copii se vor uita la Skoda Superb, Skoda Octavia, VW Passat, etc. care sunt cu adevarat spatioase si au portbagajul mare. Aceasta masina pierde teren in fata rivalilor din cauza portbagajului si spatiului. Daca ar fi avut mult spatiu si portbagaj mare, atunci ar fi fost o masina excelenta de familie. Dar acum, cea mai excelenta masina de familie este Skoda Superb cu portbagaj de 625 l. Cu Opel Insignia, o familie cu un copil s-ar chinui in vacante. Iar clientii se vor indrepta catre VW & SKODA. Opel pierde teren.

  • MuresMures, luni, 23.03.2020 11:43

    pompa de ulei mai este din plastic?

  • Florin, luni, 23.03.2020 12:24

    MuresMures, pompa de ulei nu a fost niciodată din plastic! Eu am Insignia din prima generație și nu am avut nici-o problemă cu mașina în toți acești ani!

  • someone, luni, 23.03.2020 13:03

    @ tudor: un diesel nu poate scoate puterea la 5800 rpm . fata de vectrele originale, masina asta e uriasa. apoi au pus un motor puternic, care are chiar si titulatura gsi, dar din nou l-au omorat din cutie. lucru care la opel a devenit regula. cand ai o cutie cu 8 trepte, fa-le pe primele 4-5 scurte pentru acceleratii si reprize, si apoi scoate consumul cu lungirea ultimelor trepte. desi e o alta clasa, si bmw are o cutie cu 8 trepte. nu vreau sa vorbesc despre calitatea ei, ci doar despre etajarea treptelor: bmw scoate si consum mic si sportivitate din aceleasi 8 trepte. actuala insignia nu imi place din aceste 2 motive.

  • Tatraurs, luni, 23.03.2020 13:05

    @Florin.nu conteaza ca nu ai avut tu,au avut altii,sorbul de la pompa de ulei e din plastic,plastic care se rupe si trage si o sita in pompa blocand-o. Sunt zeci de mii de opeluri cu motorul distrus,scade presiunea uleiului si niciun senzor nu anunta asta.

  • e-manuela, luni, 23.03.2020 19:28

    @fan skoda: Buna, nenea! Tu crezi ca daca tu ti-ai luat mașina sa cari saci cu cartofi, la fel fac si ceilalti?... Pentru asta, s-au inventat autoutilitarele, nenea...

  • Insignia 2.0T 4x4 8AT, marţi, 24.03.2020 10:51

    Masina luata in dec 2017 Nu bate/scartaie/tronacane Merge frumos, f rapida cand e nevoie, comoda(sasiu adaptiv), silentioasa + o sumedenie de dotari top(parbriz/volan incalzite, android auto/apple careplay, scaune incalzite/ventilate cu masaj certificate agr, geamuri laminate si tratate acustic, frane Brembo, faruri intelilux ( https://www.youtube.com/watch?v=rwgOAyh3-a4 ), head-up display, onstar,senzori peste senzori etc etc etc Singurul minus ar fi consumul de ~12-13% in Bucuresti insa la 5m,cutie automata, cu 4x4 si 260cp mie mi se pare f ok. Toate cele de mai sus au costat 37k euro in conditiile in care dotarile astea pe un arteon erau cam 60keuro(stiu ca am testat/am luat oferte) Superb-ul care mai era pe lista a picat din cauza platformei imbatranite(2014) si a pretului sensibil mai mare cu dotari mai putine(43keuro parca) iar Mazda 6 la pret similar nu avea mai nimic(benzina turbo+auto+4x4, AA/Carplay, parbriz/volan incalzit, platforma tehnica moderna etc) Bafta. ps. revizia 1 a fost 1100 ron revizia 2 a fost 1400 ron ( s-a inlocuit si lichidul de frana + test franare+ itp) Nu zic ca e vreo supermasina insa primesti f mult pt banii tai iar pana acum nu am avut nici un motiv sa regret achizitia. ps2 : e primul meu opel - nu am preferinta legate de marci auto(toate's o apa si un pamant in ziua de azi) Altfel

  • zet, marţi, 24.03.2020 12:17

    @Insignia 2.0T 4x4 8AT bai nu chiar, nu sunt chiar toate o apa si un pamant. din pacate, opel nu straluceste la absolut nimic. sa dai 37k pe un opel e un act de curaj, felicitari. mai prost de atat puteai iesi doar cu un fiat :))))

  • fan skoda, marţi, 24.03.2020 12:26

    @Insignia 2.0T 4x4 8AT Ok, e dotata, nu troncane.Dar cu spatiul interior si portbagaj cum sta ? Ca si asta este foarte important la o masina de familie. Nu compara Insignia cu Arteon. Arteon este mai dotat. Superb-ul este urias si cu dotari bune, de aceea este pretul sensibil mai mare. @e-manuela Eu nu car saci de cartofi cu masina. Spatiul interior, portbagajul si dotarile sunt foarte importante la o masina de familie.

  • Tatraurs, marţi, 24.03.2020 13:07

    @isignia 2.0 T 4x4. Cu consumul n-ai nimerit-o in Bucuresti. Spun eu cat ia in trafic cu adevarat o isignia 2.0 turbo benzina4x4. De la 18l/100,subliniez de la.

  • ingerulol, marţi, 24.03.2020 14:09

    Bai .. e superba , dotata , relaxanta - n-am ce zice . Dar cand vezi pretul ala de 44000 iti vine sa te iei cu mainile de par . PAI CUM MA ! CUM PRETUL ALA pentru un OPEL , berlina medie . Daca scazi 7- 10k din pretul ala , ajungi la o realitate decenta . Dar oricum , decat VW , mai bine OPEL . Sau mai bine Skoda, dar nici alea nu au suflet . Mai bine o Giulia .

  • alex, marţi, 24.03.2020 17:02

    Sunt sigur ca masina asta nu se vinde cu pretul de lista. Cred ca doar Dacia pe lumea asta vinde masini la pretul lor de lista pentru ca nu prea are de unde da jos si nu prea au concurent direct. Imi amintesc ca acum cativa ani un coleg si-a luat un BMW Seria 3 320d xDrive automat cu vreo 36k euro din stoc. Pretul de lista pentru fix acel model era undeva la peste 45k euro. Toti producatorii fac asta. Unii vin cu promotii de lansare din prima zi a unui model, promotii care se prelungesc mai direct sau mai pe ocolite pe toata durata de viata a modelului. In ce priveste modelul de fata cred ca poate fi luat cu banul jos pe la 35k euro sau cu cateva mii km sub 30k euro. Firmele de inchirieri si leasing auto iarasi primesc discounturi spectaculoase, negociate de managementul ierarhic foarte de sus ale producatorului si cumparatorului. Asa ca zic sa nu ne dam ochii peste cap ca preturile oficiale sunt mari. Cred ca sunt preturi doar pentru cine-ntreaba si pentru raportari oficiale ale mediei de pret ale flotelor vandute. Pentru cine vrea sa cumpere, preturile sunt altele. Ce incaseaza producatorul efectiv e iarasi alta poveste.

  • Bulz Al Arab, marţi, 24.03.2020 18:33

    @Insignia 2.0T 4x4 8AT, felicitări! Şi nu te lăsa doborât de specimenele anti-Opel, care nu urmează decât o singură "logică" şi anume: dacă nu aparţine Triadei, atunci ori nu există, ori este sub orice critică! @Tatraurs, poate ai uitat că, de exemplu, Seria 3 de acum 30 de ani şi cu un prăpădit de 1.6 consuma cel puţin 25L/100 km benzină în oraş! Revenind în prezent, dacă ne uităm la clasamentul fiabilităţii întocmit de JD Power pentru Germania anului 2019, vedem cum Opel se situează destul de sus faţă de…Triadă. Şi s-a mai afirmat pe aici că, dacă, pe vremuri, luxul făcea preţul, astăzi se întâmplă invers…Desigur, cei trei crai germani cochetează numai cu cele mai înalte sfere ale calităţii; practic, te saturi de atâta lemn şi metal la ei. Precum cu decenii în urmă. Mda! De fapt, folosesc sintetice mai sofisticate decât la Opel. Atâta tot…Dar îţi cer bănet de-ţi rup dinţii. Oamenii ăştia şi-au “mirosit” fanii mai demult, mai precis slăbiciunea de a duce iute mâna la buzunar: nu trebuie decât să le asigure orgasm de tip “bagă talpa, că decolează” (inclusiv în materie de SUV-uri). Între timp, şi-au revenit…americanii, care inclusiv musclecarurile mai rigide de altădată le scot din ce în ce mai performante şi mai agile! Prilej pentru ca din ce în ce mai mulţi…europeni să înceapă să se lumineze: "Hopa, ia staţi o ţâră, că prea ne-au fraierit ai noştri…".

  • Tatraurs, marţi, 24.03.2020 18:42

    @Bulz al Ciuhap.Nu sunt anti opel si mi se pare chiar ok masina,costa si cat un audi a1 de 1.0l echibat bine,deci e si ok la pret.Totusi,las-o jos ca macane cu consumul de 25l/100 la un bmw seria 3 vechi. Sunt o groaza de oameni care au sau au avut asa ceva si iti spun sincer ca mai mult de 12 nu ia in ora. 25l ia o Isignia pedalata prin bucuresti :)))

  • Bulz Al Arab, marţi, 24.03.2020 20:46

    Înseamnă că mă faci ori chior, ori mincinos, deşi vorbeam din proprie experienţă… Ba eşti chiar răuvoitor la adresa lui Opel, dar n-are importanţă. Când PSA va elimina (din procesul de producţie) orice “ADN” de GM, atunci se va transforma realmente dramatic destinul lui Opel. Colosul american va fi însă mai greu de “scos” din service-urile oficiale Opel. Iar dacă va dori vreodată să revină pe piaţa europeană, mai mult ca sigur îşi va răscumpăra fosta subsidiară germană, că altă şansă nu i s-ar deschide în faţă, realist abordând problema. Nu de alta, dar europenii reacţionează mai lent la stimuli, oricât de adecvaţi. De regulă, dacă vrei să devii celebru pentru ei, mai întâi trebuie să fii faimos. De aceea nu va avea succes pe bătrânul continent…Cadillac, chiar şi îmbrăcat în haine electrizate. “Nu-l ştie lumea”. Mă rog, dacă i s-ar face o reclamă atât de agresivă precum în cazul Teslei, poate că…Dar aici ne referim la Opel. Şi la ultima lui minune din istorie: Insignia.

  • Tatraurs, marţi, 24.03.2020 21:59

    @bulz. Ti-am zis,chiar imi place Isignia si cred ca isi merita si banii. Am condus si eu seria3 de 1.6 si stiu cat co suma,ce dracu. 25% consuma un 1.6 aspirat de 1200kg doar daca e stricat si are si rezervorul fisurat.Ti.am spus,12,hai 12.5 in oras.Isignia 2.0 benzina,4x4 min 18.

  • virgil, miercuri, 25.03.2020 08:23

    @ Tudor Rus. În caseta cu date tehice i-ai acordat 480 NM. În text, motorul are 400. Ne alegem noi o valoare care ne place mai mult? :)

  • virgil, miercuri, 25.03.2020 12:05

    @ Tudor Rus. De asemenea, puterea maximă e obținută la 4000 rot/min, nu la 5800.

  • cornel.socariciu, miercuri, 25.03.2020 12:27

    @Virgil Mulțumim pentru observații. Am corectat în text și în fișa tehnică. :)

  • Eric, vineri, 03.04.2020 01:45

    Cel mai frumos model din segment de departe . Mi am adus din Germania in 2018 o Insignia st opc line 2.0 cdti 170 caluti , jante pe 20, incalzire scaune fata spate , panoramica ,culoarea rosie, o frumusete care intoarce multe capete pe strada fiind totusi un simplu break si cu care nu am avut nici cea mai mica problema in aproape 2 ani . Nu stiu cum si de ce au unii o parere asa proasta despre Opel si nici nu ma intereseaza dar pentru mine este mult peste vw si skoda , in primul rand la design interior si exterior tinand cont din ce concern fac parte cele 2 pai sunt slabe rau la interior , de exterior numai vobesc amandoua in varianta estate arata ca doua masini mortuare din pacate . Nu stiu ce cutie ati avut in test dar eu varianta de 8 trepte automata dar cu padele si se misca foarte lin, practic nici nu simti cand schimba, iar in modul sport e simtitor diferita in sensul bun. Am scris pentru ca am vazut foarte multe comentarii negative cand de fapt este o masina foarte corecta . In Germania se vinde bine modelul si chiar am vazut flote pe black cab ceea ce inseamna ca e o masina fiabila. Drumuri bune !

  • ssd, duminică, 02.08.2020 01:14

    insignia 2T 260 cai awd am si eu, consumul mediu dupa 50 mii km e 8,9 l/100.