Opel Grandland X

2.0 Diesel Turbo (CDTi) 177CP Aut8 Ultimate

Tinuta de drum

4.0

Nici cu ocazia lansării noului motor de 2.0 litri nu avem parte de un sistem de tracțiune integrală. Opel amână acest sistem până la introducerea versiunii hibride, după cum ziceam și mai sus. Prin urmare, Grandland X rămâne o mașină care se va simți mult mai bine pe asfalt. Off-road-ul rămâne pentru mai târziu. Poate să vă facă cu ochiul doar un drum forestier, fără să exagerați cu noroaie sau zăpadă.

Pe asfalt, suspensia filtrează destul de bine gropile, chiar și cu noile jante de 19 inch, disponibile pe echipare Ultimate. E drept că lucrurile sunt o idee mai rigide, dar ținuta de drum rămâne una confortabilă. De aici și ruliul pe care îl resimți în viraje, acolo unde Grandland X se înclină și nu prea se înrudește cu sportivitatea fraților Insignia sau Astra.

Suspensia nu transmite foarte multe zgomote la interior în momentul trecerii peste denivelări. De asemenea, direcția nu oferă feedback despre suprafața de rulare, fiind destul de artificială. Abia la viteză mai mare, ea devine ușor rigidă, oferind celui de la volan ceva mai multă implicare.

  • adi, vineri, 30.03.2018 11:09

    de ce sa imi iau SUV si sa dau 33.000 de euro daca nici macar nu am 4x4 pe ea...ca sa urc borduri?nu multumesc. in rest masina pare interesanta.

  • vianu, vineri, 30.03.2018 11:19

    @adi ca lungime poate fi cat un sedan la lungimea unui sedan spatiul de incarcare depaseste un break gura de incarcare mai ergonomoca garda la sol iti permite abordarea unor suprafete mai putin bune senzatia de siguranta ergonomia - pozitia inalta cat off-road faci ?

  • pipo, vineri, 30.03.2018 11:56

    O miscare mai mult decat indrazneata pt. Opel. Dar asta arata pretul real la care se ajunge la Opel. Si intr-un fel miscarea este logica, fiindca daca te duci la un dealer Opel si nu esti atent la toate optionalele risti sa-ti alegi o masina in echiparea cea mai avansata dar careia-i lipsesc dotari elementare. Au patit-o multi. Dar totusi , la peste 30.000 euro este riscant pt. Grandland cred, si n-are nici 4 x 4 . Deja intra in teritoriul si asa restrans al lui 3008 dar care-l depaseste net pe neamt , zic eu, din cam toate punctele de vedere care conteaza pt. SUV-urile astea "de oras" -imagine, design, originalitate ,dinamism. Ca sa nu mai zic ca sub 30.000 este GT Line-ul de la Sportage care are si 4 x 4 si o doza sanatoasa de experienta in spate si vreo 3 ani in plus ca si garantie. Dar ma rog, or fi avut nemtii ceva cereri, nu cred ca-l aruncau ei asa intamplator pe piata pe "Ultimate" asta , sunt inca multi fani Opel in toata Europa. Dar cred ca anuntatul 1.6 benzina turbo o sa aiba mai mult succes , daca tot nu e 4x4. Eu unul inca nu pot sa-nteleg pt. ce ti-ai lua o astfel de masina fara 4 x 4, dar se pare ca exista acest trend.

  • @pipi, vineri, 30.03.2018 12:32

    ai pus sportage in aceiasi fraza cu 3008 si grandland. serios acum...pe bune? mai lipsea sa zici de hyundai sau ford kuga conceput in anul 2011 si vandut si in zilele noastre. vorbim totusi de masina anului in europa sau platforma tehnica a acesteia.

  • someone, vineri, 30.03.2018 12:32

    intr-adevar, ciudate alegeri face psa pentru modele opel. pret mare dar fara 4x4 la un suv? vianu are dreptate, daca vrei off-road nici unul din modele enumerate in articol nu e potrivit pt asa ceva, si trebuie sa te indrepti catre altceva. @ pipo: stii de ce ti-ai lua un grandland fara 4x4? pentru ca PSA

  • Academicianul, vineri, 30.03.2018 12:42

    33 mii euro ?? Pe un SUV fara 4x4 si cu bara de torsiune pe spate ? Astia au innebunit la cap ? Se iau dupa VAG ? Daca vor face masini in stilul asta doar chinezii ii vor mai resuscita .

  • @Academicianul, vineri, 30.03.2018 12:59

    Torsionatule, iar vorbeste Madalescu din tine???? :)))))))

  • pipo, vineri, 30.03.2018 13:06

    @@pipi : din pura curiozitate , esti idiot sau doar iti place asa sa jignesti gratuit din spatele unei tastaturi ?

  • ANDREI, vineri, 30.03.2018 13:08

    senzatia de siguranta? loool. intr-o masina mai inalta? chiar asa? de cand? s-au rescris legile fizicii si nu stiu eu? ma simt de 10 ori mai in siguranta ca e mai aproape de sosea, nu mai departe. iar ca si spatiu, sorry, dar nu ma convinge, as prefera un break daca tot vreau spatiu. exceptand spatiul pentru cap. dar nu bat spre 1,90 deci nu e problema.

  • vianu, vineri, 30.03.2018 13:22

    @Andrei am spus bine SENZATIA. pentru ca despre asta e vorba...despre senzatie. Cu toate ca in conditiile actuale unde majoritatea sunt sedanuri, hatch, etc, un accident cu asa ceva te poate scapa relativ nesifonat. am vorbit de spatiu dar am vorbit si despre lungime...20-30cm lungime in plus in oras conteaza. Daca nu vrei sa mergi cu un dric lung cat soseaua poti face compromisul unei masini mai inalte dar mai scurte si cu mai mult spatiu decat break-ul. Una peste alta tu ai dreptate cat mai aproape de sosea cu atat mai placut (personal am dat scaunul in Focus dat la minim pe inaltime si spatarul cam pe spate) dar vine un moment (varsta, situatia familiala, etc) in care un SUV de asta e o alegere rezonabila. PLus ca SUV-urile astea tind sa aiba un design mai interesant decat sedanurile/hatchurile ori breakurile. Dar exista si exceptii (personal zic, Mazda cam da ceata)

  • nume, vineri, 30.03.2018 20:05

    Opel s-a gândit să creeze un Grandland X all-inclusive. Pe românește, cu de toate. Așa a apărut Grandland X Ultimate, unde primești standard cam toate opționalele existente în gama Opel. Rasu' plansu'. Pai ori e cu de toate, ori e cu APROAPEde toate? Parca am fi intr-un anunt auto cu full fara piele.

  • Octavian, vineri, 30.03.2018 22:32

    Va plangeti de pret... Eu v-am spus ca majoritatea celor lansate in ultimul an s-au dus in balari cu preturile. Sau poate am ramas noi prea in urma cu inflatia. Sugestia mea ar fi, pentru cine vrea sa cumpere acum ceva, sa caute modele lansate pe piata acum min 2-3 ani. Parca sunt mai rezolnabile la pret. (vorbesc strict de masini noi, nu sh. sh-ul este o alta discutie).

  • Academicianul, sâmbătă, 31.03.2018 00:52

    @@Academicianul N-am habar cu cine ma confunzi . Dar spre linistea ta , saptamana trecuta am condus spre munte Skoda Octavia 1.0 tsi , dotata cu oa astfel de arhitectura low cost pe spate ( pe romaneste "țavă de metal" dependenta) , nu ai vrea sa stii felul in care m-am panicat cand efectuam viraje pe Paraul Rece , pe langa faptul ca am transpirat la niste depasiri in care motorul anemic turbo se opintea serios cand depaseam carute la urcare. Masina avand 6 pasageri ( inghesuiti ) + bagaje + portbagaj plafon , fiind versiunea estate. Capisci macmuazele ?

  • Coco, sâmbătă, 31.03.2018 09:11

    @ Academicianul Așa se întâmplă când se folosesc mașini de către persoane care nu au suficiente date sau cunoștințe despre fiecare tip al unui model. Pentru a fi mai clar Octavia cu motorul de 1.0 TSI 115 cuplu 200 Nm este gândită de producator pentru utilizare preponderent în mediu urban și deplasări de utilitate medie ( vezi datele tehnice ) Foarte multi producători optează la motorizările mici / medii standard putere pentru acest tip de arhitectură pe spate ( pentru două argumente simple - reducere costuri și faptul că sunt suficiente raportat la nivelul motorizării nefiind mari diferențe în explorarea față de o arhitectură superioară dacă ne raportăm la target-ul de utilizare ) sigur cu diferențele de rigoare și din punct de vedere al tehnologiei cât și din punctul de vedere al confortului și reacțiilor în deplasare. Dar oricum am vedea lucrurile este o opțiune nefericită să utilizezi o astfel de mașină ( tip de configurație auto aleasă de cel ce o deține ) la astfel de destinații, supraîncărcată poate și greșit echilibrată și că să fiu și puțin răutăcios.... și de către un conducător auto cu alte așteptări de la un auto sau care poate nu scoate maximum dintr-o astfel de motorizare . Am scis aceasta postare nu pentru a crea vreo supărare ci pentru simplului motiv că este bine să ne alegem mașina în funcție de necesități și pretenții nu doar sa scriem de dragul de a scrie sau de a critica

  • @Academicianul, sâmbătă, 31.03.2018 10:48

    Dupa cum spui tu ca s-a intamplat am impresia ca vorbesti de o masina de serviciu, adica "ti se rupe". Cum ai vrea sa mearga o masina de 1litru cu 6 persoane (apropo e ilegal) + bagaje + portbagaj plafon? Bine ca nu ai agatat si o remorca. Motorul ala e cel mai mic de pe Octavia si e ok atat timp cat merg 2-3 persoane. Ocazional 5 prin oras. Daca vrei sa faci ce ai facut tu pune un 2litri si o sa vezi ca e altceva.

  • dan_grc, sâmbătă, 31.03.2018 11:18

    Eu nu înțeleg de ce să cumperi așa ceva în locul unei Insigna Tourer, în afară de o gardă la sol mai mare, nu are nimic în plus, dimpotrivă

  • Academicianul, sâmbătă, 31.03.2018 23:17

    @coco Cand spui ca foarte multi producatori opteaza la motorizarile mici pt o asemenea arhitectura esti sigur ? Honda Civic 1.0 ofera suspensie independenta pe spate , in cazul in care face parte din aceeasi clasa cu Octavia , unde mai pui motorizarea de cilindree asemanatoare . Mai vrei exemple ? Ford Focus 1.0 Ecoboost ce sa vezi ? Are si el suspensie independenta spate ......deci se poate si la motorizari mici ? Ce face Vag e pur si simplu mitocanie curata. Intr-alta ordine de idei nu prea am inteles ce-ai vrut sa spui cu faptul ca o astfel de arhitectura ar fii suficienta raportat la motorizare ? Cand eu m-am referit strict ca o astfel de arhitectura a suapensiei ( low cost ) a fst un adevarat cosmar la confort tot drumul. Dar daca tot vorbeai de performanta pai 200 NM sunt putini ? Sau spune-mi de Audi TT 1.8 TFSI 180 CP care vine tot pe arhitectura asemanatoare . Sau si la asta e suficient sa ai bara de torsiune ? Sau uite hai sa lasam VAG . La Megane RS tot suficienta ti se pare la 280 CP ? @@academicianul Cum as vrea sa mearga o masina de 1l cu 6 persoane si incarcata ? Pai intreaba Grupul VAG treaba asta , ei sunt cei care se bat cu pumnii in piept de performantele motoarelor turbo mici . Capisci ? E ilegal zici ? Dar sa fumezi canabis seara de seara si sa spui numai aberatii aici la comentarii nu-i ilegal ? Stii ca drogurile sunt substante interzise ? Stiai asta ?

  • Academicianul, sâmbătă, 31.03.2018 23:24

    Ar mai fi ceva @coco Poate ne spui si cum multe modele premium din VAG ofera suspensie MacPherson pe fata in loc de multi-link , ce zici ? Dar nu doar VAG . BMW seria 3 ofera MecPherson , revenind , Audi TT la fel, Audi Q3, A3, etc ofera arhitectura non premium pe fata . MacPherson are si Dacia , pai ce facem ? Ori e premium ori volum ? Reamintesc Lexus IS ofera suspensie multi-link pe fata ......opss.....Mai sa fie ? VW Touareg , Porsche Macan, Porsche Cayenne ofera MacPherson .

  • Kotegaeshi, duminică, 01.04.2018 00:10

    @academicianul doctor hormonis pauza, iar ai aparut? https://www.autoevolution.com/news/how-multi-link-suspension-works-7804.html Ia de aici, nu sta la coada. Poate te luminezi si tu un pic. Timpul trece , scleroza se mareste. Dar mai ai timp. https://www.quora.com/Cars-and-Automobiles-What-are-the-advantages-and-disadvantages-of-double-wishbone-macpherson-strut-and-solid-axle-suspensions. Poate vei reusi sa intelegi care este treaba cu suspensiile. Sa nu le mai confunzi. Mai ales cele fata cu cele spate, asa cum ai facut mai de mult cu suspensia de la un cacat de toyota. Tot in tensiune si fara siguranta esti? Du-te la un electrician......

  • Coco, duminică, 01.04.2018 11:02

    @ Academicianul Să le luăm pe rând că să fie lămurite 1. Faptul că unui producători oferă suspensie independenta este un lucru bun dar trebuie să comparăm modul de reacție al suspensiilor la modele echivalente și atunci se va vedea că în multe cazuri nu există diferențe notabile de comportament și trasă astfel încât investiția nu se justifică ( se poate vedeam de exemplul comparativul Octavia vs Focus, unde cele menționate de mine se confirmă de specialiștii testatori că să amintesc de eșecul suspensiilor superioare de pe modelele coreene ) 2. La celelalte aspecte nu mai răspund că ar trebui să vorbesc de cele menționate în postarea colegului Kotegaeshi 3. Deși capitolul suspensiilor a născut de mult timp multe discuții și chiar controverse totuși trebuie să acceptăm realitatea și anume că din cele 15 criterii de evaluare, unanim acceptat de toți constructorii auto, fiecare cu ponderea sa clar stabilită în aprecierea unui auto, că relevanță și punctaj criteriul la care se analizează și suspensiile deși important ( criteriul 8 de punctare ) nu este determinant ci doar apreciativ astfel încât ponderea sa în algoritmul punctajului final este submediu fiind mai mult un aspect de nivel tehnologic și mai puțin un aspect determinant raportat la criteriul de utilizare ( aspect ce reiese și mai clar din analiza modelului Golf VII ce poate fi configurat cu suspensii de diferite concepții tehnologice și unde diferențele sunt clare dar nu semnificative ) ori aprecierea unui model se face in ansamblul său , cu plusuri și minusuri, că niciun auto nu este perfect....cu excepția celui pe care-l deținem sau iubim.

  • @Academicianul, duminică, 01.04.2018 15:56

    Răspunsul e simplu: nu ai habar de reguli de circulație și nici să conduci. Ar fi mai întelep pentru toți dacă nu ai mai conduce.

  • Sam93, duminică, 01.04.2018 16:34

    Eu am doua masini. Una cu bara de torsiune pe spate si alta cu suspensie independenta. Pe aia cu bara de torsiune simt la unele curbe stranse pe drumurile locale ca sunt la limita aderentei la 60-65 km/h si ca masina ar putea intra intr-un derapaj oricand pe cand cu aia cu suspensie independenta nici nu simt ca sunt aproape de limita aderentei. Imi pare rau dar nu se compara. O masina cu suspensie independenta parca e nava spatiala fata de una fara. E inacceptabil ca in 2018 sa mai avem masini cand nu sunt low cost fara suspensie independenta spate, in special de la producatori mitocani jecmanitori, gen Mercedes.

  • Sam93, duminică, 01.04.2018 16:36

    On Topic: In segmentul asta se merita doar Kia Sportage in versiunile mai bine echipate. E singura care nu te jecmaneste la preturi.

  • kid, luni, 02.04.2018 11:18

    @automarket La sectiunea design ati scris asa: "Nu că Opel Grandland X ar fi avut neapărată nevoie. Este, fără îndoială, unul dintre cele mai arătoase SUV-uri din segmentul compact." Iar la COOLNESS EFFECT ati scris: "Neobservabila" Eu mereu am zis ca voi face testele astea pe ghicite. Sa dai 4.3 stele unei masini de 33.000 euro, fara 4x4..... asa ceva.....

  • Tino, joi, 23.01.2020 10:10

    Pacat ca Opel, care aveau tractiune integrala pe Insignia , Mokka, Antara, au ajuns sa permita noilor propietari(PSA )sa ii arunce doar" firmituri "ce cad de la masa lui Peugeot. Sa am un SUV, care nuare 4x4 ma face sa ma orientez spre Suzuki Vitara, unde la 20.000 euro, primesc 4x4 si sisteme de siguranta premium. Dragostea dintai, ramane doar in amintirile mele..PACAT!