Opel Grandland X

Interior

4.0

Primul lucru pe care îl vor observa cei care sunt obișnuiți cu modelele Opel? Nu miroase a Opel. Asta și pentru că plasticul folosit cred că este diferit de cel pe care îl foloseau nemții înainte de colaborarea cu PSA.

Pe planșa de bord avem un plastic moale, pe care sunt care imitate cusăturile. Pe consola centrală sunt zone cu plastic tare, dar și zone salvate de o tapițerie din piele sintetică. Fețele de uși sunt și ele îmbrăcate într-un plastic ușor neprietenos.

Designul este unul simplist, care pune accentul pe ergonomie. Așa că nu te vei rătăci printre butoane, iar acomodarea se va face foarte rapid. Spațiile de depozitare sunt numeroase. Avem un loc pentru telefonul mobil la baza planșei de bord, suport pentru pahare mari pe consola centrală, suficient spațiu în portierele față și chiar în cele din spate.

Pe al doilea rând de scaune se stă decent, cu spațiu la picioare suficient, însă nu berechet. Cam ce găsești de obicei în segmentul compact.

Portbagajul este însă extrem de încăpător. Are o gură de încărcare generoasă și o capacitate totală de 514 litri. Este mai mult decât ce oferă Nissan Qashqai, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Renault Kadjar, Seat Ateca și Kia Sportage.

Cea mai încăpătoare opțione este reprezentată de Volkswagen Tiguan, urmat îndeaproape de Honda CR-V. Și Peugeot 3008 și Toyota RAV4 sunt ceva mai generoase decât Grandland X. Însă nu cu mult.

  • why, vineri, 29.09.2017 11:10

    De ce ai alege acest motor diesel in defavoarea celui pe benzina ? Pentru 1 litru de combustibil in plus la 100 de km ? Si mai dai si aproximativ 2.000 euro in plus pe el. Ah. si sa nu uit: 1.2-ul pe benzina este mai performant decat acest 1.6 diesel.

  • Kirotractor, vineri, 29.09.2017 11:16

    Nașterea struțo-cămilei PSA/Opel va duce din păcate nu doar la concedierea a 800 ingineri germani, ci și la dispariția unor motoare excelente (ex.: dieselul 1.6 CDTi de 136 CP; superior după mine HDI-ului ăsta PSA de 120 CP.) În fine, ne-am pierde doar timpul cu disecarea intereselor obscure ale unor acționari putrezi de bogați - fiindcă-n definitiv doar astea-s mecanismele din spatele preluărilor, asocierilor, fuzionărilor și altor mangleli permise-n așa-zisa economie liberă. Preluarea platformei galice nu-i totuși rea pentru portofelele cumpărătorilor (pardon, pt. carduri - asta e, mi-s un boșorog retrograd :-)), deși nu-mi pot imagina motivele pentru care prețul clonelor Cross / Grandland-X cu fulgeru-n siglă în loc de leu...ștean :-) e mult sub cel al originalelor (Pug 2 / 3 / 5008). ...Fenomen evident și-n cazul Crossland-X, pe care abia aștept să-l văd testat și de voi, stimabili redactori AM - fiindcă l-am probat și eu recent (versiunea 1.2 Puretech 130 CP, echipare medie) și-s tare curios dacă veți sesiza aceleași plusuri/minusuri vs. fratele semi-geamăn 2008.

  • Kirotractor, vineri, 29.09.2017 11:32

    @why - subscriu opiniei tale (că benzinarele 1.2 PSA sînt preferabile dieselelor, din destule motive.) ...Și totuși, evoluția pieței auto sugerează că dieselul e-n... pre-comă, dar nu mort - încă. OK, procentul vînzărilor e în scădere vizibilă în toată Europa (spre 40% de la 60% aprox.) și va continua să scadă, însă nu prea abrupt, fiindcă cei cu rulaje anuale mari încă preferă motorina. Vom trăi și vom vedea însă reacția catastrofică consecutivă primei aplicari efective a interzicerii dieselurilor - fie și într-un singur oraș cunoscut.

  • mircea, vineri, 29.09.2017 15:37

    @Kirotractor Crossland X e programat la test în octombrie. Deci vine asap.

  • someone, vineri, 29.09.2017 16:38

    @kiro: de acord cu tine in ceea ce ai scris la primul comment citeam azi intr-o revista auto de viitorul opel in cadrul psa: grupul va renunta total la toate platformele si motoarele opel, urmand a fi folosite doar cele psa pt toate marcile. intrebarea mea este cum draq un grup al carui cel mai mare si performant motor benzina este 1.6 sa renunte la motoarele de 1.5 si 2.0 benzina , mai noi si mai performante pe care tocmai le-a achizitionat ?

  • cmusat2000, vineri, 29.09.2017 17:06

    Nu inteleg de ce se insista pe motoarele diesel. Totusi, trebuie sa intelegem si noi, romanii, ca lumea civilizata se indreapta spre electric, hibrid, iar benzina nu va muri niciodata. Am avut 3 masini diesel. Vandute toate in urma cu multi ani. De atunci am 2 masini benzina (Sportage 2015 si Terios 2009). Incomparabil-inegalabil-iremediabil indrogostit de f***ing gasoline. Greetings

  • @cmusat2000, vineri, 29.09.2017 20:31

    daca aveai diesel nu mai aveai timp sa fii indragostit, pentru ca erai in masina acum si te plimbai pe undeva. Asa la 15% oras cat ia sportage-ul, o sa tot fii indragostit de benzina.

  • nume, vineri, 29.09.2017 22:47

    Si ia zi ma, v-au placut cele 5 stele obtinute de masina la Euro NCAP, ha? La Renault Clio cum de nu v-a placut acest aspect? Dar la Hyundai Ioniq? Iar referitor la afirmatia 'publicul prefera in continuare motorina', Mirica, tu nu prea citesti stirile colegilor tai: http://www.automarket.ro/stiri/premiera-dupa-8-ani-vanzarile-de-masini-cu-motoare-pe-benzina-au-depasit-80019.html

  • hazard, sâmbătă, 30.09.2017 11:03

    inca un rateu marca Opel

  • Dinu, sâmbătă, 30.09.2017 12:02

    PSA face masini slabe. Bye bye Opel, nu stiu cine o sa mai cumpere marca asta.

  • cmusat2000, sâmbătă, 30.09.2017 15:29

    @cmusat2000 Daca mai aveam diesel cred ca eram cu masina prin vreun service pt un DPF off sau ii dadeam "in gura" cu vreo 170 la ora sa o desfund... Se estimeaza ca in Europa ar fi undeva la cca 270 mil masini diesel. America de Nord, Sud, Asia, Africa, Australia, Orient de toate felurile, masini pe benzina in jur de 3,5mld vehicule. Aer curat tuturor P.S. A si 15% pe Sportage, e o legenda prietene, undeva intre 12-13 si aia bara la bara in oras si 6,5-75 afara. Am avut Antara cutie automata, 2 tone inutile, sub 13,5-14 nu coboram in oras, afara 7,5-8 la 110 pe ora.

  • adi, miercuri, 11.10.2017 11:34

    Nu inteleg de ce faci un Crossover fara varianta de tractiune integrala...care mai e avantajul?ca e mai inalta??Nu are sens...

  • ACE - Craiova, joi, 16.11.2017 18:31

    Foarte probabil modelul OPEL Grandland va primi si el o varianta PHEV cu autonomia electrica de 60 km (practic un pseudo 4X4), aidoma fratilor de concern si platforma - PEUGEOT 3008 si CITROEN C5 Aircross, in anul 2019. De asemenea GARDA LA SOL, de 22 cm, este un punct forte .... Versiunea pe benzina 1.6 - 165 CP este posibil sa apara si ea in curand pe acest model.

  • Eugen, vineri, 29.12.2017 09:47

    Motorizari slabe, fara performante, pentru un SUV de clasa compacta. Depasirile la viteza mai mare sunt riscante si nu vad motivul pentru care as opta pentru asemenea motorizari. Este un paradox cum o marca ca Opel, care se batea pe piata constructorilor cu VW si Ford a ajuns atat de jos dupa ce a fost cumparata de Pegeot, stiam ca opel avea motoare diesel si benzina de mare putere, acum are doar 2 motorizari de putere mica care nu stiu daca au ce cauta pe un suv compact de peste 1500 Kg. Pacat!

  • Eugen, vineri, 29.12.2017 10:11

    Desi ar trebui sa fiu mai ingaduitor cu laudele la adresa noului Grandland X, deoarece sunt posesor de opel Astra de 10 ani, consider ca nota 6/10 acordata de revista britanica Top Gear este una realista si obiectiva. Aceeasi revista auto acorda nota 8 unor marci mai putin consacrate in categoria suv-urilor cum ar fi skoda karoq sau seat ateca. Lipsa tractiunii integrale si a motorizarilor performante fac ca acest pseudo-suv sa nu conteze in plaja masinilor SUV. Pacat ca opel a ajuns aici,