Opel Corsa OPC -

1.6 Benzina Turbo 207CP Man6 OPC

Interior

4.5

Opel Corsa OPC se bucură de habitaclul noii generaţii a surorii sale standard şi vine în plus cu dotările variantei de vârf şi cu un set de scaune sport Recaro. La fel ca la o Corsa normală, majoritatea materialelor de la bord sunt destul de moi şi plăcute la atingere. Excepţie face plasticul lucios de pe consola centrală.

Recunoaştem la bordul lui Corsa OPC şi câteva elemente de la Adam, afişajul central al unităţii multimedia fiind cel mai evident. Ceasurile de bord nu debordează de sportivitate, dar arată ok, în timp ce afişajele digitale ale temperaturii lichidului de răcire şi al nivelului de carburant sunt integrate plăcut în planşa de bord. Fiind vorba despre un motor turbo şi despre un Hot Hatch în general, am fi dorit să găsim la bord şi un indicator al temperaturii uleiului, al presiunii uleiului şi, dacă nu cerem prea mult, un indicator care să-ţi arate presiunea asigurată de turbosuflantă.

Spaţiul asigurat de habitaclu este suficient pentru doi adulţi, iar Corsa OPC poate chiar să transporte un total de cinci pasageri adulţi dacă aceştia nu sunt tocmai corpolenţi. Locurile din faţă sunt excelente şi asigură un nivel foarte bun de suport lateral şi confort, fiind superioare celor găsite în modelele rivale. Pe bancheta din spate, spaţiul este ceva mai limitat, mai ales dacă şoferul este mai înalt. Am fi dorit ceva mai multe accente sportive în habitaclul lui Corsa OPC, cum ar fi fost un plafon vopsit în negru, nu acel gri deschis de care ne-am plictisit rapid. Portbagajul asigură 285 de litri, ca la o Corsa normală, fiind depăşit doar de Clio RS, cu ai lui 300 de litri.

  • Sam93, luni, 04.05.2015 13:38

    Fiind fan GM, imi place enorm de mult masina asta. Arata foarte fain, motorizare faina, performante bune. Pun pariu ca ar fi destul de distractiva in viata de zi cu zi. Dar, totusi, ii mai grea ca un Duster 1.6 benzina in versiune 4x2. Bahahhahah, sa mor io de stiu cum Opel reuseste sa faca masini stupid de grele. On the plus side, masa ridicata iti ofera in avantaj in cazul unui impact cu o masina mai usoara si de dimensiuni similare.

  • ok, luni, 04.05.2015 14:25

    Cel mai puternic motor din segment? Entuziasm de scurta durata ptr Opel. Din iunie 2015 discutam de Clio RS Trophy 220

  • @Sam93, luni, 04.05.2015 16:15

    Cum poti fi fan GM in Romania? Explica-mi si mie, te rog. Buick, GMC, Cadillac? Serios?

  • Andy, luni, 04.05.2015 17:00

    Pai in primul rand in Romania exista foarte multe masini clasice GM care pot fi vizionate la paradele Retromobil. Din ele fac parte (ca sa dau cateva exemple mai interesante) un Cadillac De Ville din 59, un Chevrolet Corvette Stingray decapotabil din 64, un Chevrolet Corvair de la inceputul anilor 60 (una din putinele masini americane cu motorul racit prin aer, motor ampasat in spate). In al doilea rand pana acum cativa ani a existat si Chevrolet in Europa. Inclusiv cu noua linie globala introdusa dupa 2009-2010 cand au renuntat la modelele bazate pe Daewoo si care au venit inclusiv cu platforme noi impromutate ulterior si de alti membrii ai grupului: Cruze, Spark, Aveo (Sonic in America), Trax, Malibu. Personal detin un Aveo My 2012 de care sunt foarte multumit. In al treilea rand si probabil cel mai important: Opel. Tine de GM din anii 20...Probabil ca urmatorul brand spre care ma voi indrepta cand voi schima actuala masina prin 2022... Asa ca intrebarea ta, predecesorul meu, e ciudata ca sa fiu finut. P.S. N-am mai zis de Cadillac si de Chevrolet Camaro si Corvette care inca pot fi achizitionate in Europa Vestica si vor continua sa vina pe batranul continent. Camaro are un succes foarte mare in Europa Vestica (au vandut mii de bucati anual - mai multe decat Mustang) si luna asta lanseaza generatia urmatoare :-)

  • Sam93, luni, 04.05.2015 20:15

    @@Sam93 De ce sa nu pot fi fan GM in Romania? Nu stiam ca romanii au voie sa fie fanii numai unor anumite marci. Sunt fan GM pentru ca imi plac masinile care le-au facut si le fac, imi place istoria lor si tot asa. Imi plac masinile Americane in general. Imi place si Opel destul de mult. Mai sunt si fan Mopar pe deasupra, si de obicei incerc sa nu ostracizez nici o marca anume (in afara de alea chinezesti, pentru ca merita). Iubesc masinile britanice de lux. Iubesc Mercedes si BMW, si chiar si Audi pe alocuri. Iubesc supercarurile italiene. Iubesc Mazda si alte masini japoneze pline de caracter. Is o gramada de chestii faine in industria auto, inclusiv la GM. GM ii o companie cu multe defecte, dar de asta o si iubesc. Are un caracter anume. Plus, masinile americane clasice sunt superbe. Si in prezent, Cadillac, Chevy, Buick, GMC, toate au modele grozave. Mi-ar placea la nebunie un Escalade pentru vacantele cu familia, sau un CTS-V, un Corvette sau Camaro pentru condusul sportiv, and so on. Deci da, sunt fan GM.

  • OPC, luni, 04.05.2015 22:57

    masina este o bomba sexy pe roti , am mers cu varianta nur' edition si mi a placut extrem de mult . Este clar zic eu ca ok nu are cele mai bune performante din segment dar e diferenta de 1,2 sutimi fata de alti concurenti deci nu conteaza decat pe foaie - este clar ca au lasat -o mai moale putin pentru a face o diferenta notabila fata de varianta nurburgring ce va aparea !

  • Claudiu, marţi, 05.05.2015 08:31

    @Sam93 @Andy Sunteti fani al unor masini din postere pe care nu le-ai atins niciodata? Super! Cati ani aveti? 15 , 20?

  • Sam93, marţi, 05.05.2015 13:01

    @Claudiu You know what they say, you should never meet your heroes. Serios acuma, de unde stii tu ca nu le-am atins niciodata? Am atins destule Opel-uri la viata mea ca sa fiu fan GM :)) Cat despre unele modele mai exotice, in gen Corvette, Camaro, Cadillac-uri, unele le-am atins iar altele nu. Asta nu inseamna ca nu pot fi fanul lor.

  • mowgli, marţi, 05.05.2015 14:06

    @Sam93 poti fi fanul a ce vrei tu, fie ca le-ai atins, fie ca nu. Insa nu cred ca realizezi cat de proaste sunt majoritatea masinilor Americane. Stai linistit ca si eu am facut greseala asta, si am crezut cu tarie pana la 25-26 de ani, ca toti jurnalistii, toate revistele, toti posesorii sunt de fapt niste prosti, sigur legendele astea Americane sunt printre cele mai bune masini din lume. Ei bine... nu-i asa. Ti-am mai spus, cauta documentariul facut de Clarkson in SUA: the good, the bad and the ugly. Cat despre Escalade, iti dau cuvantul meu ca mai mult mi-as dori un Duster. Incearca aici https://www.youtube.com/watch?v=sRYNZ1o9ryM

  • Andy, marţi, 05.05.2015 14:14

    @Claudiu Si tu cati ani ai? 5? Cred ca 5 pentru ca daca citeai comentariul meu nu puneau o intrebare stupida legata de postere. P.S. Daca Aveo-ul meu poti zice ca e made in Coreea desi e model global identic cu Sonic-ul american - difera doar motorizarile - si apartine unui brand american, tin sa te anunt ca am condus si Opel Corsa (stiu, e made in Germany si firma are origini nemtesti insa e tot GM) si Chevrolet Astro si Van 20 (2 modele get beget americane de la mijlocul anilor 90).

  • Sam93, marţi, 05.05.2015 18:46

    @Mowgli Pot fi enorm de proaste ca mie tot imi plac. Ca sa fiu clar, mie imi plac masinile Americane in general si GM-urile in special din motive total subiective. Nu imi pasa ca nu se conduc foarte bine, ca au defecte grave, ca unele modele nu-s cele mai fiabile. Nimic nu conteaza. Ii pura pasiune si atat. Asta in primul rand. In al doilea rand, masinile Americane chiar nu sunt atat de proaste precum zici tu, si nu cred ca poti sa-ti sustii afirmatia cu dovezi obiective.

  • newsflash, marţi, 05.05.2015 19:37

    Chevrolet NU MAI EXISTA pe piata europeana!

  • mowgli, marţi, 05.05.2015 22:16

    @Sam93 pot sa-mi sustin afirmatia cu zeci de teste comparative care releva cam acelasi lucru. Tu ce dovezi obiective ai ca nu este asa ?

  • Sam93, miercuri, 06.05.2015 23:46

    @mowgli Testele comparative sunt foarte subiective. Mai ales cand sunt facute de britanici, care toata lumea stie ca sunt biased impotriva masinilor americane. Oricum, eu n-am observat faptul ca pierd asa de mult. Defapt, de multe ori castiga. De exemplu, anul trecut Chevy Camaro Z28 o castigat driver's car of the year. De obicei prefer sa ma uit la date concrete. Statistici, numere, chestii cuantificabile. Asta cand incerc sa decid ce ii mai bun din punct de vedere obiectiv. Asa personal pentru mine, nu prea conteaza astea. Chiar daca ar fi mai proaste, tot as fi fanul lor. Dar nu cred ca masinile americane sunt in general mai proaste. Nici neaparat mai bune. Toata modelele au punctele lor forte si slabe.

  • Roswell, joi, 07.05.2015 09:16

    F subiective? Daaa...CONSPIRATIE ! are cineva ceva cu masinile americane. Pleaca mah de aici !

  • Sam93, joi, 07.05.2015 15:45

    Testele auto sunt prin natura lor subiective pentru ca exprima parerile si concluziile personale are celui care face testul. Cand un reviewer britanic face un comparativ intre un Jaguar si o masina care nu-i britanica, intotdeauna o sa se incline in favoarea masinii britanice. La fel si la germani sau americani. Asa ca, better STFU !

  • mowgli, vineri, 08.05.2015 13:22

    @Sam masinile americane intotdeauna au avut cifre foarte bune la toate capitolele, problema apare la primul ac de par, iar pentru asta nu exista cifre prea relevante, care sa-ti spuna cum se comporta masina. Nu stiu cat de biased e Clarkson care a avut un Ford GT si lauda Corvette-ul in repetate randuri.

  • wolferin0, duminică, 10.05.2015 21:54

    Da, sunt destul de proaste Opel-urile. Cu Corsa mea am ajuns la 200.000, fara sa schimb altceva decat lamelele stergatoarelor fata si intercooler-ul. In 8 ani. Si cand ma gandesc la faptul ca a fost lovita de 3 ori in spate si cu ocazia unui imprumut catre un coleg a ajuns cu rotile in sus ....... Noroc cu CASCO. Da, nu am atins cu ea 200 km/ora, nu am ajuns la 100 km/ora in X secunde, insa am vazut intreaga tara si multe altele cu ea. Fara surprize si fara consumuri exagerate (inca pot sa scot cu ea in anumite conditii sub 4 litri / 100 km. Scuze, am uitat ca am inlocuit si acumulatorul + bobina demaror. O noapte minunata va doresc.