Opel Astra facelift

Opel Astra 1.2 benzină 130 CP Man6

Tinuta de drum

4.0

Opel a efectuat o serie de modificări și la nivelul șasiului, încercând să rafineze cât mai bine modul în care Astra facelift interacționează cu suprafața de rulare. Pentru asta, Opel a instalat un nou set de amortizoare. Ele sunt ceva mai rigide și caută să planteze mai bine mașina pe șosea. De asemenea, germanii au redesenat componentele suspensiei spate pentru a fi cât mai aerodinamice. Există însă în continuare un ruliu al caroseriei în virajele abordate cu prea mult aplomb.

Pentru cei care vor mai multă sportivitate, Opel poate oferi, opțional, și un braț Watts pe puntea spate. Acesta caută să mai îndulcească situația pentru cei care și-ar fi dorit o compactă cu punte spate independentă.

Atunci când rulați în oraș, gropile sau denivelările pronunțate s-ar putea să mai scoată suspensia din zona de confort și să o forțeze să trădeze anumite zgomote. Direcția a fost și ea revizuită pentru a câștiga mai multă precizie. Personal, cred că a câștigat mai mult la capitolul manevrabilitate și ajută mașina să se descurce bine în mediul urban.

  • Mihai C, vineri, 27.09.2019 10:31

    Consumurile de combustibil pentru acest motor mi se par cam optimiste. Am un Astra k ST 1.4, 150 cp, cutie automata si pe DN-uri si autostrada consuma 5.6 litri/suta, 2 adulti + bagaje pentru un concediu. Sper ca modelul facelift sa nu lase impresia de masina facuta pe repede inainte.

  • Adrian M, vineri, 27.09.2019 11:16

    poate la vechea Mazda 3 e acceleratia in 8.9sec ...la noul motor si model e penibila...10,4 sec.

  • zamaraii, vineri, 27.09.2019 11:20

    Probabil e de la manuala. Eu am 1.4T 125 cai si pe DN am reusit sa scot, mergand babeste, 4.2%. De obicei nu merg babeste si scot intre 4.7-5%. Pe autostrada intre 5-6% in functie de cum apas pedala.

  • x, vineri, 27.09.2019 11:22

    Honda Civic are cutie automata 9 trepte pe versiunea diesel de aproximativ 2 ani...

  • jiji, vineri, 27.09.2019 11:25

    Ford are 375L...si spatiu interior mai mare. Bine, comparatia corecta se face stiind exact cu ce fel de suport vin ambele masini pentru o eventuala pana (kit, roata de dimensiuni reduse sau normala), si care afecteaza bineinteles capacitatea totala de incarcare. Din nefericire, aceste info nu se regasesc in material, asa incat corectia mea este pe deplin justificata. Iarasi, din cate stiu, ford focus cu motor de 1.0L 125 cp ajunge la 100 in 10 sec, nu 11... Oricum, opel pare sa aiba cuplu mai mare (ford 170Nm; 200 cu overboost). Si greutatea e mai mica, dar nu cu mult. Cred ca rapoartele cutiei de viteze sunt relevante in ecuatie, dar ma astept sa nu fie diferente prea mari. In alta ordine de idei, cred ca teste un pic mai detaliate, si care sa treaca prin toata gama de echipari/motorizari ar fi mai interesante (si cu siguranta ar creste audienta Automarket). Cateva exemple de astfel de teste puteti gasi pe site-uri de genul carwow, autoexpress, sau chiar topgear.

  • traian, vineri, 27.09.2019 11:29

    Una dintre cele mai reusite compacte disponibile astazi, imediat dupa Corolla, Golf si Mazda 3. Acestea 3 din urma se ingramadesc pe prima treapta a podiumului si le vad la egalitate, opinia mea. Avantajele clare ale Astrei sunt: interiorul calitativ cu scaune foarte bine proiectate, consum excelent, probabil cele mai bune lumini din clasa, siguranta pasiva si activa de top, confort la drum intins si peste toate un pret care va fi tentant, cum zice si in articol, in buna traditie Opel. Daca pentru cele 3 masini pomenite anterior nu v-ar ajunge bugetul, cea mai buna varianta Astra ar fi. Orice altceva ar insemna bani nu foarte bine cheltuiti. Sigur, ar mai fi si Octavia, dar e mult prea mare ca sa o incadrez la compacte.

  • zet, vineri, 27.09.2019 12:33

    @traian interior calitativ la opel? banuiesc ca trolezi. siguranta pasiva si activa de top au toate in zilele noastre, Focus sta mai bine decat Astra la capitolul asta. La capitolul confort si dinamica la fel, Focus sta mai bine. In concluzie, Mazda 3, Focus si tristul Golf sunt intr-adevar inaintea Astrei. Corolla e o gluma buna si sper ca trollezi. Toyota inca se zbate cu motoare si transmisii ridicole.

  • zet, vineri, 27.09.2019 12:37

    a, si as adauga si CEED acolo, imediat dupa Mazda3, Golf si Focus. CEED e evident o alegere mai buna decat Astra.

  • PMC, vineri, 27.09.2019 15:54

    De cand a aparut acest model Astra mi-a placut (actualul facelift e invizibil pt mine...) E o masina reusita, dar intr-adevar, cum zice si Zet, Ceed ii pune probleme mari. Poate sa-l bata prin prisma pretului, cred eu. Din nou, nu pricep de ce nu pune Opel motoare mai mari pe el. De ce pot sa iau doar Golf cu 2 L Diesel. De ce nu e si pe Astra, Ceed, Mazda3 samd... Apoi se mira ca vand germanii pe rupte...

  • Un cititor, vineri, 27.09.2019 16:55

    @Zet Poate ne si explici cu ce este superior interiorul de la Focus: cu o tableta infipta in bord si plastice negre, anoste si cat se poate de dure? Legat de dinamica nu ma exprim pentru ca nu am condus noua generatie a celor de la Ford. Si da, Astra este o alternativa potrivita pentru cineva care isi doreste o masina corecta in clasa ei.

  • Adrian M, sâmbătă, 28.09.2019 09:42

    Si sa nu uitam ca Honda Civic si Kia Ceed sunt singurele modele din cele enumerate care ofera suspensie independenta spate indiferent de motorizare...Respect celor care ne respecta!

  • @Zet, sâmbătă, 28.09.2019 15:01

    Nu stiu cum vezi tu Cceed ul e ok dar in nici un caz peste Astra cu nimic . In schimb Astra in cateva comparative respectabile a iesit clar o masina mai interesanta decat Golf si de Focus numai zic . Desi e model 2019 arata absolut hidos cu faruri fara xenon sau leduri in versiunile cele mai intalnite zici ca n au mai avut bani sa o termine . E absolut hidoasa :))

  • Spill, sâmbătă, 28.09.2019 15:04

    De departe cel mai frumos model din segment. Ca de obicei Opel la design da lectii multor constructori . Nu vorbesc daca e mai buna sau mai rea decat altele desi in ziua de azi nu mai exista diferente prea mari intre marci dar strict ca aspect nota 10 !

  • Parere, duminică, 29.09.2019 10:16

    Mie din segmentul asta imi plac Corolla, Astra si Mazda 3. Mi se par oribile Focus si Golf. Neutre sunt Kia Ceed si Hyundai i30 de la coreeni si 308 si C4 de la Citroen.

  • Ducu, duminică, 29.09.2019 21:32

    Daca au pus emblema de Opel nu mai sunt motoare PSA :)) Este clar ca pe viitor partea tehnica va fi 100% PSA cu design diferit. Asta nu inseamna ca este ceva rau, chiar din contra

  • @Ducu, vineri, 04.10.2019 23:47

    Exact, nu e ceva rau , e doar globalizare si eficienta ! Altfel ce de nu ne miram ca poti lua audi A4 cu volan de Polo sau ca Tiguan , Ateca si Karoq sunt cam aceeasi masina cu alte faruri stopuri ? Acolo nimeni nu se mai mira e o normalitate. Ei bine poate de data asta Opel chiar va incepe sa straluceasca din nou pentru ca vanzari au si inca destul de bune . Vom vedea cum evolueaza sub umbrela PSA . Eu zic ca momentan destul de bine.