Tinuta de drum

4.0

Dacă modelul termic m-a impresionat prin ușurința cu care l-am condus, versiunea electrică duce lucrurile la un nivel și mai înalt. Răspunsul instantaneu al motorului electric la orice atingere a pedalei de accelerație face din Astra Electric un model incredibil de agil.

Nu mai ai de-a face cu ocazionala latență a cutiei de viteze, iar resursele, așa cum am spus și mai sus, sunt îndestulătoare pentru acest model. Asta și pentru că greutatea a fost ținută sub control.

Conform celor de la Opel, versiunea electrică este fix la fel de grea precum cea plug-in hybrid, acul cântarului oprindu-se sub borna de 1.7 tone la gol. Mai precis, la 1.680 de kilograme.

Ei bine, chiar și așa, am simțit modelul electric ceva mai rigid decât versiunea convențională. Și nu e o coincidență. Suspensia a fost ranforsată și se simte ceva mai tare, mai ales peste denivelările dese și scurte. Șasiul pare un pic mai deranjant. Pe de altă parte, cumva, am simțit mai puțin ruliu și tangaj în viraje.

Controlul greutății pe cele două punți este ușor de realizat, iar tranziția acesteia de pe o parte pe cealaltă se face fluid, predictibil. Nu vei fi luat prin surprindere de o rupere de aderență în mijlocul virajului.

Per total, însă, nu am avut parte de multe momente în care să putem examina foarte bine modul în care filtrează imperfecțiunile din asfalt suspensia noului Astra Electric. Dați vina pe asfaltul impecabil din Germania pentru asta, nu pe mine.

Utilizarea modurilor de condus modifică simțitor comportamentul mașinii, mai ales în modul Sport. Simți cei 20 de cai putere extra imediat, dar suspensia rămâne la fel, amortizoarele adaptive lipsind din arsenalului lui Astra. Direcția devine ceva mai grea, dar fără o îmbunătățire drastică a feedback-ului oferit.

  • PMC, luni, 07.08.2023 11:39

    "Masinile electrice se vor ieftini. Tehnologia evolueaza. Apar noi baterii ieftine si eficiente. Totm timpul se inoveaza, lucrurile se schimba, electrificarea e viitorul". ZBAAAAANG! Opel (dez)Astra pe baterii 45000 de eur :))))))))))

  • Nu știm să citim dar exageram, luni, 07.08.2023 12:35

    "un Opel Astra Electric, asemeni celui din poză, ar putea să sară de 40.000 de euro. Cu toate opționalele. Ceea ce înseamnă că alături de bonusul oferit de stat, hatchback-ul electric poate scădea sub 30.000 de euro"

  • Nsrei, luni, 07.08.2023 12:41

    Domnilor redactori va rog schimbați acest titlu deoarece cuvintele diversitate și incluziune mă duc cu gândul la ceva influente lgbt ori aici suntem pe un forum auto.

  • @pmc, luni, 07.08.2023 12:54

    Mda ca și cum fiecare ar avea de dat 45 de mii pe o compacta. Fratele meu dar ce salariu ar trebui sa ai? Acum câțiva ani de banii ăștia luai audi A6 3.0 tdi versiunea aia cu 210 cai parca. Și a luat un coleg de facultate așa că știu ce zic.

  • "Diversitate și incluziune", luni, 07.08.2023 13:50

    Ce inseamna titlul asta aici? Aici este pt auto nu pentru lozinci politice

  • nsrei, luni, 07.08.2023 13:54

    o intrebare pentru autorul articolului, de alminteri foarte placut scris, multumim... Cumva pachetul de siguranta a fost adus la zi, adica franarea automata ? fiindca atunci cand a fost testata NCAP nu prea a excelat la acest capitol...

  • @alin, luni, 07.08.2023 15:09

    Aline aline numai mikke e ca tine... Daca nu te as suspecta a fi un fel de emikke in general ai dreptate ce zici, mai puțin că e o mașină urâtă. Mașina urâtă se pot considera alea care poarta numele unui obiect de fasonat lemnul, in rest de acord cu tine, mai puțin consumurile fanteziste date de tine. Apropo și tesla le înflorește la capitolul asta așa că sunteți pe aceiași "lungime de unda"

  • Andrei, luni, 07.08.2023 16:25

    Sa lauzi Tesla si sa spui ca Astra e urata asta da confuzie. Nu e Astra vreo frumusete, dar Tesla e greu de privit si digerat. Cat despre performantele uluitoare in timp ce mergi cu 100km/h pe autostrada iar nu are rost sa vorbim. Problema cu Astra nu e legata de performante (100km/h nu conteaza ca ii faci in 5 secunde sau in 9 secunde), nici de aspectul exterior, ci de pret si spatiu. Masina e scumpa, autonomia teoretica este de 400km, dar vei merge maximum 300km si te vei opri sa realimentezi, si are un portbagaj mic. Interiorul e insipid, ca la orice Astra de pana acum.

  • duar fani, marţi, 08.08.2023 02:03

    tu veorico, am crezut ca e dogi fa. ca alea americane. vrea cineva sa ma marit cu el? pemece sau serif prefer. nu electrice.

  • Moldovean, marţi, 08.08.2023 17:06

    Au trecut 2 ani de la lansarea lui Astra L. Am văzut unul sau două pe străzi tot timpul ăsta. La fel și în cazul lui Peugeot 308. De Golf 8 nu mai zic, dacă am văzut 5-6 în aproape 4 ani de când e pe piață. Dar japoneze și coreene sunt cu duiumul.

  • Chelbilă e-208, miercuri, 09.08.2023 09:02

    https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/o-casa-si-o-masina-electrica-au-ars-complet-in-urma-unui-incendiu-in-iasi-de-la-ce-ar-fi-focul.html Groundhog day Suta in 9 secunde, tehnologie uzată moral, preț fantasmagoric, riscuri clasice. Statul stă crape, subvenția atârnă de un fir de păr de pe capul chel al manipulatorului de serviciu.

  • Seriff, miercuri, 09.08.2023 12:02

    @Moldovean, cam ai dreptate, toti au dat de gard cu ele, as adauga si noul Focus pe lista, problema este ca la banii de Opel Astra iti iei Hyundai Tucson, sau mai ieftin Elantra, sa nu mai zic de i30, e normal ca oamenii sa nu dea atatia bani pe un banal Opel Astra, Golf, 308 sau Focus, nu mai zic ca la banii aia au si motoare de drujba.