Opel Astra Sports Tourer

1.6 T 200CP S/S Man Innovation

Motor / Transmisie

4.5

Am testat declinarea Turbo a actulului Opel Astra ST vreme de o săptămână și am ajuns la o concluzie: toți avem nevoie de un motor pe benzină cu asemenea resurse. Chiar și pe o mașină de familie. Break-ul german promite 200 de cai și un cuplu motor de 300 Nm, disponibil foarte devreme, adică de pe la 1700 de rotații.

Resursele pot părea intimidante la prima vedere, mai ales pentru familiștii care erau obișnuiți cu valori mai mici. Vă asigurăm că nu este așa. Ba chiar suntem de părere că acest motor se potrivește cel mai bine pe Astra Sports Tourer în termeni de rafinament și resurse.

Nu este un motor care te îndeamnă la exagerări. Ar trebui să fie alegerea normală pentru cei care dispun de resursele financiare necesare.

Cuplul motor face ca break-ul să fie dinamic pe o plajă de turații generoasă și să îți garanteze că nu rămâi fără resurse atunci când ai decis să faci o depășire. Rafinamentul motorului este dat de o antifonare foarte bună, tulburată timid abia atunci când îndrăznești să cauți zona roșie a turometrului.

Ce tulbură însă acest echilibru perfect? O transmisie cu o timonerie prea lungă pentru o mașină care vrea să-ți ofere sportivitate. Etajarea este bună, însă precizia lasă și ea de dorit.

  • Leo, vineri, 21.04.2017 11:09

    Cea mai buna masina din clasa compacta.Poate ca nu foloseste doar materiale moi la interior dar cu siguranta vor rezista mai bine in timp decat la alte marci.

  • vianu, vineri, 21.04.2017 11:12

    probabil unul dintre cele mai meseriashe break-uri accesibile de pe piata. Cu timoneria se rezolva ca si cu comportamentul de barcuta in viraje...pentru obsedati exista aftermarket. @Bogdan... n-am inteles tragedia legata de 'ünde imi pun telefonul", nu exista conexiune cu masina? Frate, cand urci in masina, telefonul trebuie sa devina persona non-grata. Il exilezi intr-un spatiu oarecare si iti aduci aminte de el cand cobori. Mama lui de telefon, parca ii tub de respirat.

  • mishazaitev, vineri, 21.04.2017 11:15

    Mie pretul de 23 000 de euro mi se pare foarte bun. Desi imi place mult Skoda, cred ca dotarile masinii acesteia se regasesc abia pe versiunea L&K ...

  • mishazaitev, vineri, 21.04.2017 11:16

    Mie pretul de 23 000 de euro mi se pare foarte bun. Desi imi place mult Skoda, cred ca dotarile masinii acesteia se regasesc abia pe versiunea L&K ...

  • IonCuCalu, vineri, 21.04.2017 13:37

    Arata ca un dric...poate pentru pompe funebre este ideala...in rest e urata si costa cam mult.

  • Barto, vineri, 21.04.2017 14:07

    ce va mai place sa umpleti de photoshop niste poze care ar trebui sa fie cat mai naturale...

  • ioi, vineri, 21.04.2017 14:19

    Arata chiar f bine. Pana acum imi placea interiorul de Golf, in echiparea de top-evident, dar acum vad ca in pozele astea arata superB interiorul Kadett-ului. Exteriorul e peste Golf, n-are rost sa vorbim. In schimb de cei 200 de cai poate ar fi fost maio misto sa teie vreo 0,5 sec din timpul 0-100km/h. ;-)

  • axl07, vineri, 21.04.2017 14:19

    "Sunt puțini rivali care se pot măsura cu un Opel Astra ST de 200 de cai. Sunt însă doi și par a fi ceva mai economici." De Focus ST ati auzit?

  • razvan, vineri, 21.04.2017 14:47

    Eu as prefera noul megane break.

  • @AM, vineri, 21.04.2017 20:07

    Ce buton e cel situat pe usa stanga (poza 22) deasupra boxei si langa spatiul de depozitare? Merci

  • Opel, vineri, 21.04.2017 23:36

    De fiecare data cand vad noul model de Astra break ma gandesc la un cortegiu funerar. Atata lipsa de inspiratie la designeri nu am vazut de mult...Vine cu briz-briz-uri, faruri cu LED si nu sunt in stare sa puna un plastic mai bun in masina sau o suspensie independenta. Asta ca da nu mai vorbim de performantele tehnice, care sunt iarasi sub ale concurentei. Pana acum aveau scuza ca vechea generatie era mai grea, acum a intrat la cura de slabire si degeaba!

  • @ BOGDAN MIRICA, sâmbătă, 22.04.2017 22:03

    Ce buton e cel situat pe usa stanga (poza 22) deasupra boxei si langa spatiul de depozitare? Merci

  • @ BOGDAN MIRICA, duminică, 23.04.2017 19:42

    Bine ca in loc sa raspunda, cei destepti si cunoscatori dau minus.LOL Ce e de dat minus la aceasta intrebare?

  • Cylinder, luni, 24.04.2017 09:30

    Butonul din poza 22 este butonul de comanda pentru deschiderea hayonului.

  • @ BOGDAN MIRICA, luni, 24.04.2017 09:51

    @ Cylinder Merci de raspuns. Mai sunt si oameni de omenie pe aici.

  • costy, luni, 24.04.2017 13:17

    linia cromata care merge pina in spate nu e inspirata deloc zic eu...in rest masina arata bine

  • Vlad, luni, 24.04.2017 19:14

    Inainte am avut un Astra J ST - 1.4 140 CP cu FlexRide si personal am fost extrem de multumit de masina, aveai si confort si un pic de sportivitate. Imi imaginez ca acest K cu 200 de kg mai putin si 60 CP in plus cred ca este alta masina, cu toate minusurile date de AM. Mi-as lua una acum :) Legat de pret, acela e pret de lista, la dealer cred ca o scoti la 20k Euro.

  • Cristi, marţi, 25.04.2017 09:30

    Unul dintre cele mai nereusite break-uri ale momentului, din punct de vedere al design-ului exterior. Spatele ala e de-a dreptul hidos.

  • Dan, marţi, 25.04.2017 14:21

    "Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 7.7 secunde, insuficient pentru a depăși un Octavia Kombi 1.8 TSI cu 20 de cai putere mai puțin." Ar trebui sa precizati ca cei 180 de cai declarati ai motorului 1.8 TSI sunt sub beneficiu de inventar. Pentru ca unii au facut inventarul si le-au dat mai multi ! http://www.audi-sport.net/xf/threads/something-for-the-non-s3-guys-1-8tfsi-180ps-tuning.207515/ Doar vorbim de o marca a grupului auto care ar merita schimbarea numelui din VAG in MAG. M de la Munchausen.

  • @Dan, marţi, 25.04.2017 22:11

    Tu esti sanatos la cap? Care e logica in a declara mai putini CP decat are masina?

  • LUCCI, marţi, 25.04.2017 23:18

    Nici un cuvant la comparativ despre Megane break GT, cate tot 1.6 are motorul si cam aceeasi putee. Ciudat...Bine, tot 23000 costa , dar e o alternativa totusi. Probabil ca scandalul cutiilor cazute pe piata germana(unde poti sa te dai la un GT) l-au indepartat din grupul vizat. Aud numai de bine despre actualul Astra. Mai vedem peste 5-6 ani cand se va exprima viaPeugeot....

  • Zorba, miercuri, 26.04.2017 16:33

    @ Ion: ca dora no costa cat un cal....

  • Zorba, miercuri, 26.04.2017 16:34

    @ Opel: se vede ca te pricepi la masini :-)

  • Zorba, miercuri, 26.04.2017 16:56

    @Dan: draga Dane, la acceleratie nu caii putere sunt amportanti ci cuplu motor si de desfasurarea lui peste rpm - si poti pleca de la premiza ca un Motor de 1,6 va fi aici in principiu mai deficitar decat un Motor de 1,8! La viteza max. in schimb este peste Skoda cu vreo 5-8km/h (aici conteaza caii putere)

  • Nume, joi, 18.05.2017 10:32

    Sunt tare curios cum vor reusi avocatii benzinei sa justifice faptul ca e normal ca un break ca asta sa consume 10-11-12 in oras in conditiile in care un diesel similar consuma 8-9. Eu am un break imens de 1.7 tone, automat si in oras ma descurc cu sub 10% cu viteza medie 22-25 km/h. Le doresc succes.