Renault Koleos

2.0 Diesel Turbo (dCi) 175CP 4x2 Aut1 Life

Tehnologie

4.0

Soluțiile propuse de Renault pentru a-ți face viața mai ușoară în parcările strâmte sunt clasice: senzori optici, o cameră pentru marșarier cu o calitate destul de bună. Însă, pentru cei cu buzunarele deschise, există și soluții ceva mai avansate: un asistent la parcare, capabil să facă aproape totul în locul tău.

Pe lista de tehnologii trecem un sistem audio Bose cu 13 difuzoare, gândit special pentru Koleos. Ar mai fi și pachetul care influențează categoric confortul celor din interior în cazul temperaturilor extreme: scaune și banchetă spate încălzite, volan încălzit și, bineînțeles, scaune ventilate.

În spatele volanului apare același ecran digital ca cel găsit pe Megane și Talisman. La fel și în cazul ecranului amplasat în centrul planșei de bord. Are o dimensiune de 8.7 inch și vine cu multe posibilități de conectivitate. Pe lângă clasicul suport USB, AUX și Bluetooth, Koleos oferă acum și suport Apple Car Play și Android Auto.

Navigația 3D are indicații prețioase, dar sunt momente în care procesează ceva mai greu. Din fericire, funcțiile tactile răspund bine la comenzi.

  • oli, joi, 15.06.2017 12:29

    peste tot il comparati cu kodiaq, ca ce nemaipomenit e cehul dar aluia i-ati dat 4.1 si astuia 4.2. La final trebuia sa ziceti: bun dar luat kodiaq.

  • eu, joi, 15.06.2017 12:39

    Aceeasi masina cu vechiul Koleos, din punct de vedere mecanic... adusa la zi cu design-ul, interiorul, tehnologia. Evolutie, nu revolutie. La bani e corect, se va vinde cu 25k la oferte si cu 15k la sh peste 3-4 ani. Overall Kadjar e o oferta mai buna in gama, dar cine vrea putere va merge pe Koleos. Motorul de 1.6 160cp va fi o afacere mai buna.

  • caro_90, joi, 15.06.2017 12:54

    Mda......Se pare ca doar DRL-urile ( cu smd-uri ori neon led, dupa caz ) schimba intreg aspectul masinilor moderne, fara acestea trec neobservate pe strada ca si cum le-ai confunda cu niste modele aparute acum 5 ani ( acest lucru valabil doar pentru cei care nu prea se pricep la masini ). Tin minte si acum un caz in care mergeam cu prietena mea pe trotuar si am vazut o Skoda Octavia 3 ( tocmai se lansase pe atunci ) in echiparea basic, si am intrebat-o daca-i place - mi-a raspuns fix asa : Asta e demult aparuta ! Apoi mai mergem cativa metrii iar in timp ce asteptam la trecere vine tot o Octavia 3 de TOP cu acele DRL-uri cu neon LED integrate in blocurile optice fata, si imi zice : uite modelul asta nou de Skoda imi place ! Am ras cu pofta :) . Din pacate constructorii se zgarcesc la a pune aceste DRL-uri cu neon LED in basic ( desi U.E o cere ) , unii dintre ei ori pun DRL cu bec clasic, ori cu SMD LED , cea cu neon LED este optionala cam la majoritatea impreuna cu farurile full LED ( adaptive dupa caz ) sau la versiunile de top la marci japoneze ori frantuzesti. In cazul Renault am observat asta la intreaga gama : la Clio benzile LED de zi vin pe echiparile superioare in timp ce basic-ul ofera doar DRL cu SMD ( banda de led-uri destul de puternice care lumineaza pe timp de zi, integrat in bara fata nu in far ca cele cu neon led ), la Megane 3 , in basic dispare acest neon Led tip ''C'' si lumineaza cu SMD-uri LED doar partea de jos adica ''_'' , codita la ''C'' . Feeling-ul acestor DRL-uri este evidentiat doar ziua, fiindca noaptea odata aprinsa faza scurta, se vede doar o lumina alba si cam atat, le poti confunda cu niste banale faruri cu xenon, dotare care a aparut pe orice cazan germana gen : Foltzfaghen la mana a doua din 1900 toamna, care iti ''rupe'' ochi cand le aprinde ( neomologate )

  • mircea, joi, 15.06.2017 13:13

    @Oli E foarte bine că ai analizat și observat notele, dar cu ocazia asta era perfect să analizezi și versiunile testate: 1.4 TSI de 150 CP vs. 2.0 dCi de 175 CP. Ușor incomparabile, de unde și diferențele de note. Fiecare se referă la zona sa din segment.

  • Nissan, joi, 15.06.2017 14:51

    Aici apare cutie CVT, iar in oferta Renault apare automata cu 7 trepte. Care este adevarul?

  • zagado26, joi, 15.06.2017 15:31

    Mă omoară moda asta a tabletelor lipite în bord, gen Tesla. Iar cu cele două butoane rotunde zici că-i un radio antic.

  • Pana, joi, 15.06.2017 16:04

    Cel mai frumos "Samsungault".

  • MarchenM, joi, 15.06.2017 18:57

    La consum AM a uitat sa puna in comparatie Honda CR-V, care are un 4x4 nepermanent (deci tot un 4x2 mai tot timpul) si un consum mai mic de 5.1 oficial, 6,8 la test, iar Koleos are de 5,4 oficial si 7,5 la test. E drept ca are si mai putini cai, doar 160. Insa mie mi se pare ca AM s-a cam suparat pe cititori pentru comentariile negative la testul cu Mazda CX-5 si a incercat sa justifice oarecum nota mica primita de japoneza de a tot bagat-o la comparatie, cand sint multe alte modele care pot fi comparate mai usor si se apropie mai mult de ceea ce ofera Renault. Zic si eu o parere acuma, nu dau cu parul...

  • Elizei, joi, 15.06.2017 19:46

    Ce o fi fost in capul lor cand au gandit farurile si stopurile alea...De la Megane in sus, toate sunt identice si arata ca dracu' cu prelungirea aia inutila in sus. Stopurile sunt supradimensionate si arata ca un pom de Craciun. De interior nu mai vorbesc, tableta aia da ca nuca in perete in ergonomia bordului.

  • Pana, vineri, 16.06.2017 11:24

    @Elizei, mai multe modele de la Renault (Kadjar, Talisman, Koleos fostul Latitude), nu sunt niste modele Renault 100%. Se vand cu sigla diferita in Asia, sub brandul Samsung Motors. Ori aici vorbim de un design care trebuie sa prinda si pe piata de acolo. Cam asta e treaba si cumva e normal. Pentru ca nu de putine ori coreenilor le-au placut luminitele multe si impozane. Iar modelele astea de la Renault nu duc lipsa de asa ceva. :))

  • Gabi, vineri, 16.06.2017 12:31

    Eu salut decizia Renault de a creste garda la sol fata de generatia veche, de la 187 mm la 210 mm. Nu cum a facut Mazda cu noul CX-5, caruia i-a scazut garda la sol de la 215 mm la 192 mm pt jante de 17 inch, respectiv 200 mm pentru cele de 19 inch.

  • prostii, vineri, 16.06.2017 19:17

    Mazda CX5 diesel face vreo 8 secunde, nu face 9,5

  • octav71, vineri, 16.06.2017 23:25

    De ce nu apare rubrica "Am testat in acelasi segment" si la acest Renault? Apare doar la celelalte SUVuri. Este cumva Koleos unic in segmentul sau? Eu nu salut decizia Renault de a creste garda la sol! Este un SUV de asfalt, la ce iti trebuie 210mm? Ah, peste toate astea mai este si 4x2 exclusiv! So?

  • Coco, duminică, 18.06.2017 09:46

    Am văzut noul noul Koleos și după o analiză și o informare profundă cred că acest model, deși are progrese uriașe, față de cel pe care îl înlocuiește, totuși nu este cea mai inspirată alegere în segment. După părerea mea este total inferior modelului Kodiaq și modelului Outlander și nu se ridică nici peste frățiorul X-Trail ajuns acum la facelift. Raportat chiar și la Sorento apreciez că oferta coreeană este mai completă având în vedere pretențiile segmentului De al SUV. Comparația făcută de autorul testului cu CX - 5 este doar că să fie, cele două mașini fiind în segmente auto diferite. Totuși pentru o achiziție Koleos combinația cea mai reușită este alături de motorizarea 1.6 de 160cp motorul de 1.6 fiind mai rafinat decât cel de 2.0, iar în varianta de 160cp este o alegere mai bună decât același motor în varianta de 130cp.