Renault Koleos

2.0 Diesel Turbo (dCi) 175CP 4x2 Aut1 Life

Motor / Transmisie

4.0

Am primit cheile unui motor diesel de 2.0 litri și 175 de cai putere, singurul care se vinde, momentan, și pe piața din România.

Înainte de a trece la disecția lui trebuie să precizez că am apucat să conduc puțin și versiunea de 1.6 litri și 130 de cai putere. Este propunerea modestă, așteptată în cursul acestui an și pe piața din România. Pe cei 40 de kilometri parcurși, marea lor majoritate în regim de drum național și autostradă, unitatea de 130 de cai pare să gâfâie la viteze mari. Prin urmare, versiunea de 2.0 litri este o alegere mai potrivită.

Asta chiar dacă izolarea fonică a dieselului începe să dea semne de slăbiciune după 2500 de rotații. E un detaliu cu care te obișnuiești, pentru că sunt mai importanți cei 380 de Nm, resimțiți după 2000 rpm.

Sunt suficienți pentru o mașină care depășește 1.6 tone? Sunt. Iar mașina se simte, clar, mult mai bine decât alături de motorul de 1.6 litri. În fond, vorbim despre un SUV de segment D. Resursele sunt suficiente pentru depășiri mai curajoase și un ritm de mers ceva mai susținut.

Este nevoie însă de o ușoară acomodare cu transmisia X-Tronic, adică un CVT de care mulți clienți fug. Acesta a fost ușor recalibrat și se apropie mai mult de o cutie automată clasică. Nu mai sunt așa dese momentele în care acul turometrului aleargă către zona roșie fără să simți un impuls considerabil.

Nu încape îndoială că transmisia CVT este utilă pentru o mașină cu un asemenea gabarit, însă o manuală ar exploata mult mai bine resursele.

  • oli, joi, 15.06.2017 12:29

    peste tot il comparati cu kodiaq, ca ce nemaipomenit e cehul dar aluia i-ati dat 4.1 si astuia 4.2. La final trebuia sa ziceti: bun dar luat kodiaq.

  • eu, joi, 15.06.2017 12:39

    Aceeasi masina cu vechiul Koleos, din punct de vedere mecanic... adusa la zi cu design-ul, interiorul, tehnologia. Evolutie, nu revolutie. La bani e corect, se va vinde cu 25k la oferte si cu 15k la sh peste 3-4 ani. Overall Kadjar e o oferta mai buna in gama, dar cine vrea putere va merge pe Koleos. Motorul de 1.6 160cp va fi o afacere mai buna.

  • caro_90, joi, 15.06.2017 12:54

    Mda......Se pare ca doar DRL-urile ( cu smd-uri ori neon led, dupa caz ) schimba intreg aspectul masinilor moderne, fara acestea trec neobservate pe strada ca si cum le-ai confunda cu niste modele aparute acum 5 ani ( acest lucru valabil doar pentru cei care nu prea se pricep la masini ). Tin minte si acum un caz in care mergeam cu prietena mea pe trotuar si am vazut o Skoda Octavia 3 ( tocmai se lansase pe atunci ) in echiparea basic, si am intrebat-o daca-i place - mi-a raspuns fix asa : Asta e demult aparuta ! Apoi mai mergem cativa metrii iar in timp ce asteptam la trecere vine tot o Octavia 3 de TOP cu acele DRL-uri cu neon LED integrate in blocurile optice fata, si imi zice : uite modelul asta nou de Skoda imi place ! Am ras cu pofta :) . Din pacate constructorii se zgarcesc la a pune aceste DRL-uri cu neon LED in basic ( desi U.E o cere ) , unii dintre ei ori pun DRL cu bec clasic, ori cu SMD LED , cea cu neon LED este optionala cam la majoritatea impreuna cu farurile full LED ( adaptive dupa caz ) sau la versiunile de top la marci japoneze ori frantuzesti. In cazul Renault am observat asta la intreaga gama : la Clio benzile LED de zi vin pe echiparile superioare in timp ce basic-ul ofera doar DRL cu SMD ( banda de led-uri destul de puternice care lumineaza pe timp de zi, integrat in bara fata nu in far ca cele cu neon led ), la Megane 3 , in basic dispare acest neon Led tip ''C'' si lumineaza cu SMD-uri LED doar partea de jos adica ''_'' , codita la ''C'' . Feeling-ul acestor DRL-uri este evidentiat doar ziua, fiindca noaptea odata aprinsa faza scurta, se vede doar o lumina alba si cam atat, le poti confunda cu niste banale faruri cu xenon, dotare care a aparut pe orice cazan germana gen : Foltzfaghen la mana a doua din 1900 toamna, care iti ''rupe'' ochi cand le aprinde ( neomologate )

  • mircea, joi, 15.06.2017 13:13

    @Oli E foarte bine că ai analizat și observat notele, dar cu ocazia asta era perfect să analizezi și versiunile testate: 1.4 TSI de 150 CP vs. 2.0 dCi de 175 CP. Ușor incomparabile, de unde și diferențele de note. Fiecare se referă la zona sa din segment.

  • Nissan, joi, 15.06.2017 14:51

    Aici apare cutie CVT, iar in oferta Renault apare automata cu 7 trepte. Care este adevarul?

  • zagado26, joi, 15.06.2017 15:31

    Mă omoară moda asta a tabletelor lipite în bord, gen Tesla. Iar cu cele două butoane rotunde zici că-i un radio antic.

  • Pana, joi, 15.06.2017 16:04

    Cel mai frumos "Samsungault".

  • MarchenM, joi, 15.06.2017 18:57

    La consum AM a uitat sa puna in comparatie Honda CR-V, care are un 4x4 nepermanent (deci tot un 4x2 mai tot timpul) si un consum mai mic de 5.1 oficial, 6,8 la test, iar Koleos are de 5,4 oficial si 7,5 la test. E drept ca are si mai putini cai, doar 160. Insa mie mi se pare ca AM s-a cam suparat pe cititori pentru comentariile negative la testul cu Mazda CX-5 si a incercat sa justifice oarecum nota mica primita de japoneza de a tot bagat-o la comparatie, cand sint multe alte modele care pot fi comparate mai usor si se apropie mai mult de ceea ce ofera Renault. Zic si eu o parere acuma, nu dau cu parul...

  • Elizei, joi, 15.06.2017 19:46

    Ce o fi fost in capul lor cand au gandit farurile si stopurile alea...De la Megane in sus, toate sunt identice si arata ca dracu' cu prelungirea aia inutila in sus. Stopurile sunt supradimensionate si arata ca un pom de Craciun. De interior nu mai vorbesc, tableta aia da ca nuca in perete in ergonomia bordului.

  • Pana, vineri, 16.06.2017 11:24

    @Elizei, mai multe modele de la Renault (Kadjar, Talisman, Koleos fostul Latitude), nu sunt niste modele Renault 100%. Se vand cu sigla diferita in Asia, sub brandul Samsung Motors. Ori aici vorbim de un design care trebuie sa prinda si pe piata de acolo. Cam asta e treaba si cumva e normal. Pentru ca nu de putine ori coreenilor le-au placut luminitele multe si impozane. Iar modelele astea de la Renault nu duc lipsa de asa ceva. :))

  • Gabi, vineri, 16.06.2017 12:31

    Eu salut decizia Renault de a creste garda la sol fata de generatia veche, de la 187 mm la 210 mm. Nu cum a facut Mazda cu noul CX-5, caruia i-a scazut garda la sol de la 215 mm la 192 mm pt jante de 17 inch, respectiv 200 mm pentru cele de 19 inch.

  • prostii, vineri, 16.06.2017 19:17

    Mazda CX5 diesel face vreo 8 secunde, nu face 9,5

  • octav71, vineri, 16.06.2017 23:25

    De ce nu apare rubrica "Am testat in acelasi segment" si la acest Renault? Apare doar la celelalte SUVuri. Este cumva Koleos unic in segmentul sau? Eu nu salut decizia Renault de a creste garda la sol! Este un SUV de asfalt, la ce iti trebuie 210mm? Ah, peste toate astea mai este si 4x2 exclusiv! So?

  • Coco, duminică, 18.06.2017 09:46

    Am văzut noul noul Koleos și după o analiză și o informare profundă cred că acest model, deși are progrese uriașe, față de cel pe care îl înlocuiește, totuși nu este cea mai inspirată alegere în segment. După părerea mea este total inferior modelului Kodiaq și modelului Outlander și nu se ridică nici peste frățiorul X-Trail ajuns acum la facelift. Raportat chiar și la Sorento apreciez că oferta coreeană este mai completă având în vedere pretențiile segmentului De al SUV. Comparația făcută de autorul testului cu CX - 5 este doar că să fie, cele două mașini fiind în segmente auto diferite. Totuși pentru o achiziție Koleos combinația cea mai reușită este alături de motorizarea 1.6 de 160cp motorul de 1.6 fiind mai rafinat decât cel de 2.0, iar în varianta de 160cp este o alegere mai bună decât același motor în varianta de 130cp.