Interior
Pentru a putea lua parte la confruntarea din segmentul compact, noua generație Astra trebuia să se scuture de câteva defecte ale generației anterioare. Competiția din această clasă a devenit din ce în ce mai dură, iar un model fără tehnologie și grijă la detalii este un model care nu contează.
Designerii Astra au reținut acest detaliu și au mai aerisit planșa de bord a mașinii. Amalgamul de butoane de pe planșa de bord s-a evaporat. Au mai rămas câteva comenzi generaliste pentru sistemul multimedia și unele dedicate sistemului de climatizare. Deși acestea din urmă pot părea multe, acomodarea se face ușor.
Nu același lucru se întâmplă cu comenzile de pe volan, destul de multe și nu tocmai intuitive. E nevoie de acomodare pentru a stăpâni toate funcțiile și pentru a accesa ușor computerul de bord color, amplasat în spatele volanului. Chiar și așa, ceasurile de bord rămân analog și păstrează designul vechiului model.
În ceea ce privește materialele, lucrurile s-au îmbunătățit. Ele au devenit mai moi și au o textură plăcută la atingere, mai ales plasticul de pe fețele de uși. Rămâne tare și neprietenos plasticul de pe consola centrală. Finisajele au crescut considerabil, inserțiile cromate fiind acum mult mai bine integrate.
Dacă antifonarea nu este tocmai fericită, zgomotul de vânt și rulare fiind resimțit destul de bine după 120 de km/h, când vine vorba despre spațiu interior, Astra plusează: pe locurile din spate genunchii pasagerilor au primit 3.5 cm în plus, iar pe locurile din față spațiul pentru cap a crescut cu 2.2 cm. Per total, feelingul pe locurile din spate este de spațiu suficient, mai ales că acum scaunele față, certificate în continuare pentru confortul și forma lor anatomică, au devenit și ceva mai subțiri.
Spațiile de depozitare nu par să convingă foarte tare: avem suporturi simplificate pe consola centrală și avem o fantă ingenioasă, dar nu tocmai practică, pentru stocarea telefonului mobil, pe planșa de bord. La nivelul portierelor avem spațiu pentru sticle destul de mari, însă arhitectura acestuia nu mai permite depozitarea a altceva.
Portbagajul este destul de încăpător, cu o capacitate totală de 370 de litri. Dacă ne uităm totuși în segment, vedem că rivali precum Honda Civic, Renault Megane sau Peugeot 308 sunt cu mult mai generoși.
e impresionanta suma de salturi MARI fata de generatia anterioara . amintesc scaderea in greutate, performantele aduse de aceasta, noile faruri ce sant revolutionare, dar care fata de audi sant puse pe clasa COMPACTA. intrebarece solutie au ales opel pt suspensia spate?