MINI Clubman

2.0 Diesel Turbo 150CP Aut8 Cooper D

Motor / Transmisie

4.5

Am plecat de la ideea că ”vom testa un fel de BMW Seria 7 al gamei Mini”. Un marketing bun, care se strecoară ușor în subconștient și care te ajută să-l vezi superior pe noul Clubman. În fond, nici nu e prea greu să-l vezi ca o limuzină a gamei Mini: este cel mai lung model și are un motor diesel de 2.0 litri, care ar merge liniștit și pe Seria 7.

Tocmai de acest diesel ne-am ocupat și noi, încercând să profităm de cei 150 de cai putere și 330 de Nm. Cum se simte, așadar, noul Clubman? Fix cum ar trebui să se simtă o compactă: agilă, voioasă și destul de economică.

Cei 330 de Nm se trezesc la viață destul de devreme, adică înainte de 2000 de rotații și păstrează plaja de cuplu maxim până aproape de 3000 rpm. Motorul de 2.0 litri nu dă semne de sufocare și poate urca la turații înalte. Condiția este să vă obișnuiți cu spiritul gutural, specific oricărui diesel. Sunetul acestuia poate deveni intruziv în habitaclu.

Resursele generoase sunt administrate cu ajutorul unei transmisii automate cu șase trepte, care tinde să fie extrem de zeloasă atunci când rulezi în modul economic. Adică face ca motorul să fie subturat și să se trească la viață ceva mai greu. În modul Sport însă, accelerația și transmisia își schimbă complet comportamentul și retrogradează prompt.

Mie, personal, mi-a plăcut să retrogradez în modul manual, folosindu-mă de levierul destul de lung al transmisiei, creat pentru a te duce cu gândul la eforturile piloților de raliu.

  • Tony_LPP, vineri, 05.02.2016 11:44

    Tocmai am dat o ''raita'' la configuratorul de pe website-ul oficial Mini Romania. Am configurat un Clubman dupa bunul plac, iar pretul mi-a iesit fix 32.187 euro. Ceea ce ori am scapat eu, ori nu exista in lista de optiuni pt varianta respectiva de motorizare este cotiera spate cu suport pt pahare. Lucrul acesta l-am mai observat si la alte modele de masini de la diferite marci, cum ar fi VW Passat sau Skoda Superb. Nu pot sa cred ca pentru a-ti pune o cotiera pt locurile din spate trebuie sa optezi pentru o versiune mai potenta de motorizare care este cu 4 mii mai scumpa . Chiar si acolo, cotiera este trecuta optional . Dar probabil se poate traii si fara dupa ce pasagerii se vor obisnui. Absolut fantastic Clubman, cu motoare mult mai responsive, fata de generatia precedenta. Iar combinatia motor-cutie de viteze mi se pare exceptionala. O mare bila alba !

  • Nelu.Pantofaru, vineri, 05.02.2016 12:17

    Bai frate, ce preturi ...

  • Kirotractor, vineri, 05.02.2016 12:59

    Articol f. bine scris "per se" apropo de tratarea detaliilor, dar cam grabit in concluzii (poate-i doar parerea mea, evident.) Nu pot fi asadar de acord ca "Fără îndoială, Clubman rămâne un Mini autentic" din simplul motiv ca noul Clubman nu mai e deloc... Mini. Si asta nu doar din p.d.v. dimensional, ci mai ales prin prisma deja decedatului mortal :-) "spirit Mini" (al reducerii masinii la esentza), odata cu sofisticarea extrema a echiparilor si/sau adoptarea unor mega-motoare ca dieselul asta de doi litri - deloc "rezonabil" si la capitolul consum, dar asta-i alta poveste. ...Sa mai carcotesc despre pretul masinii testate, mai mult decit dublat prin optiuni?! N-are rost, fiindca cei sedusi de un BMW "altfel ambalat" or sa-l cumpere in continuare, indiferenti la vreun glas al ratiunii. Traiasca deci libertatea alegerilor ! - zic asta cu speranta ca si pe la noi o sa creasca-n curind numarul celor nu doar auto/moto-visatori, ci si capabili=solvabili sa-si concretizeze visele.

  • Kirotractor, vineri, 05.02.2016 13:16

    P.S. Doar unul din nenumaratele argumente in sprijinul afirmatiei de mai sus: primul Mini (cel proiectat de genialul Alec Isigonis in anii '50) cintarea doar 587kg. ...Asa ca pina la cele 1.435 kg (!!!) ale Clubman-ului actual e o adevarata prapastie. OK, se poate contra-argumenta cu aportul noilor echipamente de siguranta, al structurilor ranforsate pt. crash-teste etc., dar tot e un salt inacceptabil zic eu - pentru un Mini, clar.

  • @Tony, vineri, 05.02.2016 15:11

    Tony, se vede ca nu ai cumparat niciodata o masina din clasa de care amintesti. Nici Vw si nici Skoda nu pun dotarea asta in lista pentru ca este de la sine inteleasa, nu o considera ca fiind dotare standard ci un lucru normal (ca de ex. stergatoarele sau rotile). La fel am vazut ca procedeaza si Ford. Faptul ca tu la japo sau frantuzesti le regasesti in listele date cu dotari tine de marketingul lor, ca sa para lista mai "bogata" si sa zica fraieru....asta...clientul ca uite ce dotari ale masina lui. Uite, de ex. Peugeot are ca dotare optionala faruri de ceata sau geamuri electrice spate, dotari care la germani sunt standard fara sa iti aminteasca de acest lucru. Sau la Mazda, dotare standard inchidere centralizata, a treia lampa de frana sau faruri cu halogen.

  • Tony_LPP, vineri, 05.02.2016 17:57

    @@Tony asta-i tot ? Adica doar atat ai inteles tu din comentariul meu ? Eu zic ca Bruce Lee a fost, este si va fi mai tare ca Van Damme...

  • c, vineri, 05.02.2016 18:35

    Cu banii astia cumperi berlina premium.

  • vianu, vineri, 05.02.2016 19:34

    @@Tony nu te supara, nu vreau sa intru intr-o polemica inutila dar uite, iti dau exemple de ceva marketing sa para lista de dotari mai lunga "si sa zica fraieru....asta...clientul ca uite ce dotari ale masina lui": - Fara inscriptionare motorizare pe caroserie - Caroserie in 5 usi - Inele amarare in portbagaj - Suport tichet de parcare la nivelul parbrizului - Lampa ceata spate sunt doar cateva dotari inutil a fi trecute in lista sau, asa cum ziceai sunt standard DAR AMINTITE de cei pe care ii lauzi tu. Dintre toti producatorii, acestia (ce pretinzi ca sunt cei mai corecti cu clentii) au cele mai lungi liste de dotari standard si care sunt trecute negru pe alb de parca ceilalti producatori nu le-ar oferi. Trebuie sa vii din alta lume sa crezi, prietene, ca "inele de amarare in portbagaj" sau "lampa ceata" e o dotare pe care o gasesti DOAR la marele constructor. Sau ca suportul pentru tichet este un avantaj de piata. Dar ai dreptate, sunt puse acolo "sa zica fraieru....asta...clientul ca uite ce dotari ale masina lui". and off-topic

  • iny, vineri, 05.02.2016 19:53

    @@Tony Scrii numai ineptii, nu-i de mirare ca Tony nu si-a mai batut capul cu tine, in plus ai primit numai ''aprecieri'' pe partea de votare. 1. Te legi de utilizatori aiurea, ca si cum ar trebui ca toti sa aibe cel putin un Lamgorghini in garaj ca sa poata comenta aici, iar tu probabil nici permis nu detii. 2. Eu zic ca Skoda si VW sa nu mai puna nici A/C in lista fiindca va fi si asta de la sine inteleasa, nu ca doar nici Loganul n-are standard nu? Patetic. PS Nu pune datorita costurilor , iar cum VAG baleste dupa multi bani , face rabat la multe, cum ar mai fi fiabilitatea si calitatea materialelor perceputa . Intri la ei in showroom cerandu-i dealerului niste dotari mai de Doamne ajuta, nu se poate , trebuie sa iei un nivel de echipare mai bogat care costa cu cateva mii euro in plus doar ca sa ai o cotiera spate si un sistem de navigatie de 8 inch ( pe care mai dai inca 2mii si ceva euro )nu un ecran de telefon Nokia ( cu toate ca ii explici ca detesti consumul ridicat de carburant si nu ai nevoie si de un motor mai puternic cand circuli 99% din timp bara la bara ), consultantul ridica din umeri si repeta trebuie nivelul de echipare Comfortline t cotiera si navigatie , si cand iti spune ca nici astea nu vin standard te apuca deja plansul, fiindca pe langa pretul deja mare dat pe un Passat trebuie sa mai adaugi pt astea doua .. 3. In cultura mea automobilistica nu am auzit pana acum de dotarea asta : ''lucru normal'', ca sa te citez pe tine. 4. Japonezele, Coreenele, americanele si cele frantuzesti ofera multe dotari standard si motoare performante. PS: Nu-i marketing sa adaugi niste dotari standard corecte pt pretul 'N'. Marketing este atunci cand oferi o masina colplet ''cheala'' in varianta de baza in care altii ofera dotari demne de acel pret, doar ca fraierul de tine sa adauge ''dotarile alea jmekere''' in numar mare, iar la final cand vei vedea pretul vei spune - Pai o platesc de 3 ori ? 4. Peugeot nu are ca dotare optionala faruri de ceata si geamuri electrice spate, Peugeot are ca dotare standard aceste dotari inclusiv clima Bi-zone, etc ( asta in cazul in care ne referim la clasa medie ) PS : ''dotari care la germani sunt standard fara sa iti aminteasca de acest lucru'', serios? Tu te auzi ce bazaconii spui ? Arunca un ochi la Insignia , Passat si Superb si dupa mai vb. 5. ''Sau la Mazda, dotare standard inchidere centralizata, a treia lampa de frana sau faruri cu halogen''. Ba esty idiot ? Faruri cu halogen are si Logan ...... WOW......greu la deal cu boii mici.

  • @iny, sâmbătă, 06.02.2016 02:03

    Limbajul de needucat caracterizeaza tipul de om ce se pare ca nu esti. Iti demontez toate aberatiile: 1. Ce e gresit in ce am spus? Da, in clasa D nu exista masini fara cotiera spate si suportul aferent. 2. Nu mai minti, japonezele merg pe pachete de dotari care nu iti permit sa alegi alte optionale si nu germanele. Exemple: Toyota, Mazda unde pielea este disponibila doar la ultimul nivel de echipare si iti baga pe gat o gramada de prostii in plus. Iar aia cu obligatia alegerii motorizarii pentru a avea navigatie este o minciuna gogonata, tu n-ai fost in viata ta sa faci o configuratie. 3. Spune-le asta si producatorilor auto. 4. Serios? Ia pune mana si fa un test-drive cu un Peugeot si vorbeste cu un consultant. O sa-ti schimbi parerea! 5. Nu stiu cine e idiotul aici, dar prin remarca facuta se pare ca tu esti. Eu ti-am spus ce scrie pe site-ul Mazda la dotarile masinii. Faptul ca ei au simtit nevoia sa precizeze asta pentru a parea lista de dotari mai bogata iar alte marci (de regula europene) nu o fac este doar marketing japonez de 2 bani. PS In comentariu ma refer doar la masini din clasa D vandute in Romania.

  • Andy, sâmbătă, 06.02.2016 02:45

    @anonimul care nu se semneaza. Geamuri electrice spate standard la nemti? Ia da o tura la VW si vezi la Up si Polo daca sunt standard. Doar de la Golf in sus sunt standard si pe Trendline. Nu-mi da exemple firme premium, pentru ca acolo e alta macare de peste. Opel nu se pune pentru ca e un Buick/Chevrolet chiar daca e produsa in Germania. E la fel de nemteasca ca Ford-ul made in Germany si la fel de britanica ca Vauxhall sau Ford. Opel e un copil rasfatat care papa banii GM de ani buni fiind pe pierderi marete. Japonezii au boala sa puna absolut tot in lista din cauza ca folosesc aceeasi politica ca-n SUA unde sunt obligati sa faca asa ceva. VW face ceva in SUA si altceva in EU (asta apropo de cum trateaza separat si clientii de pe cele doua parti ale oceanului dupa Dieselgate; la americani isi dau pantalonii jos, la europeni dau ei jos pantalonii clientilor - asta cel putin cat mai au vanzari ca probabil ca 2016-2019 vor fi ani grei si in Europa pentru asa-zisa masina a poporului)

  • @Andy, sâmbătă, 06.02.2016 09:51

    Citeste ce am scris mai sus: masini din clasa D. Ce aduci in discutie Polo sau Golf? Intelege odata ca fiecare clasa are standardele ei la dotari si te faci de ras ca producator cand scrii "a treia lampa spate" et co.

  • iny, sâmbătă, 06.02.2016 11:36

    @@iny Mai lasa-ne bre cu nemtii tai, si pune mana si mai citeste cate ceva care ar putea sa iti ridice IQ-ul. Nemtii nu ofera nici macar A/C in standar vezi : Polo, Fabia, Ibiza, tripleta UP!. Nu ofera nici macar computer de bord in standard , si multe altele, iar tu vii sa spui baloane precum ca ''japonezele merg pe pachete de dotari care nu iti permit sa alegi alte optionale si nu germanele'' ? Bai zi sa mori tu ? Si da, la VW ( Passat care s-a dat exemplu ) este o obligatie de a avea o motorizare superioara pt a-ti adauga cu inca ATENTIE : 2.176,80 euro sistemul de navigatie Discover Pro de 8 inch. Acesta se achizitioneaza optional incepand cu nivelul de echipare Comfortline, care costa cu 3.190 euro in plus fata de Active-ul caruia nu-i poti instala acest sistem de navigatie optional. Per total valoarea totala a masinii doar ca sa obtii acest sistem de navigatie se ridica cu 5.366,80 euro. Asta ar insemna ca pretul masinii sa ajunga la 27.472,80. Un Passat in varianta de Baza Active costa 22.029,60 euro .Daca ''nemtii'' ar fi fost atat de ''darnici'' in dotari si optiuni asa cum afirma ''primatele'' care-i sustin. Acest Passat ar fi costat 24.206,4 euro . Pret cu care iti cumperi Mazda 6 nivelul de echipare Challenge 2.0 145CP care costa 23.590 + 500 euro sistemul de navigatie optional MZD ( mult mai ieftin fata de +2 mii euro cat e la Passat ) masina ajunge la 24.090 euro. Pe langa asta are climatizare Bi-Zone ceea ce Passatul nu ofera nici la 27.472,80 ( doar optional ) , Sistem Start/Stop , oglinzi pliabile electric la buton, si multe altele.

  • @iny, duminică, 07.02.2016 10:39

    Imi place de tine: perseverezi, perseverezi in prostie asa cum spune si vorba din popor. 1. Nivelul de echipare Active nu exista in Romania, nu stiu de unde vii tu cu aberatiile astea. 2. Iarasi te raportezi la Polo, Fabia et co.- eu ti-am explicat mai sus ca vorbesc de clasa D. Ia vezi tu daca japo ofera pentru Aygo, Mazda 2 si altele lucrurile alea de care vorbesti in standard. Ti-o spun eu ca nu, pentru ca sotia are Toyota si nu are in dotarile nivelului de echipare decat computer-basic si atat. 3. Discover Pro este navigatia de top de la VW, este hilar sa compari cu navigatiile de 500 de euro de la Mazda. Tu stii care e diferenta intre ea si ce ofera japo? Poti lua navigatia de 585 de euro care are exact acelasi functii ale navigatiilor de top de la marcile enumerate mai sus+ un al doilea cititor USB. 3. Climatronicul este standard, te costa in plus daca vrei 3 zone. La Mazda e clima manuala (adica aer conditionat simplu) la varianta aia pe care o tot mentionezi, nu mai minti! 5.Sistem start-stop are si Vw. 6. Nu neg ca pretul Mazdei pentru varianta de baza este mai ieftin. Dar deja daca vrei dotari piele, Active Display (de care apropo Mazda nu a auzit niciodata), 4X4 (iarasi o aberatie la Mazda, e disponibila doar in varianta de top si pentru motorul de 2,2 litri diesel) Vw il bate de nu se vede. 7. Anul asta imi schimba masina la firma, trebuie sa ma incadrez intr-un buget asa incat am testat cam tot ce se poate de pe piata. In teorie japo si frantuzismele stau bine, in practica atunci cand e vorba de discount-uri si flexibilitate in alegerea optionalelor sunt la pamant. Skoda si Vw au venit cu reduceri consistente de 2 cifre asa incat am iesit muuult sub Mazda sau Toyota la pretul final. VAG au termene de livrare pentru anumite echipari de 4-5 luni, la japo e pustiu prin show-room-uri. Cand or sa fie si ei mai flexibili, cand or sa schimbe motoarele alea antice de 2.2 si or sa aiba o retea de service normala mai vorbim.

  • iny, luni, 08.02.2016 10:28

    Mai sa fie, mai sus spuneai ca sunt eu needucat, asta in ciuda in care am purtat o polemica decenta si civilizata cu tine ( cu toate ca nu meritai ). Acum cine este ala' necivilizatu' ? 1.Nivelul de echipare ACTIVE ( exista in RO ) si este varianta entry-level a modelul de clasa medie Skoda Superb ( din grupul VW ) 2. Eu nu stiu ca Aygo sa fie in segment cu Polo, Fabia, etc. Eu stiu ca Aygo sa fie in segment cu VW UP, respectiv Skoda Citigo ( din Grupul VAG ) , iar spre deosebire de concurentul nipon, cele doua din urma nu au standard A/C , lumini de zi cu LED , geamuri electrice fata si nici macar Radio ( doar optionale ) . Cat despre Mazda 2 si Yaris , spre deosebire de Polo si Fabia ele au standard computer de bord, ceamuri electrice fata, lumini de zi LED si un motor mai de Doamne ajuta ( 70 CP si respectiv 75 CP fata de 60 CP suratele VAG ) . 3. Discover Pro este Navigatia de top de la VW ( intr-adevar ), dar ca sa o obtii trebuie OBLIGATORIU sa cumperi varianta superioara de motorizare Confortline care costa cu aprox 3 mii euro mai mult+ peste 2mii ( optional ) Navigatia Discover Pro ........ iar pretul masini ajunge la 27.472,80, bani cu care iti cumperi Mazda 6 2.0 165HP cu faruri Full LED , Blind Spot, si multe altele. Sistemul MZD conect costa 500 euro Optional la Mazda, si este cel mai bun sistem de navigatie pus pe o marca de volum, are cea mai buna rezolutie si functioneaza de la buton rotativ precum la masinile premium . 4. Climatronicul la Passat si Superb nu este standard. Ele au clima manuala (adica aer conditionat simplu) .Mazda 6 pe care am mentionat-o mai sus era nivelul de echipare Challenge care costa 23.590 + 500 euro sistemul de navigatie optional MZD , adica cat Passat ''chel'' ( fara nimic ) .Si DA, are clima Bi-Zone si multe alte dorati care la Passat trebuie sa le adaugi ca optionale, iar pretul va creste considerabil. 5. Nu ai inteles 6. Tu negi ulte, inclusiv pe tine insuti. Daca vrei piele, si multe altele Mazda 6 ajunge la pretul final de 31k euro , pe cand Passat cu ''de toate'' ajunge la aprox 60k euro, pret dublu . Ce obtii in plus ? Active Display ? HA-HA-HA-HA-HA ........ O alta poleiala a la' VAG . Active Display este pe Passat doar pt motivul ca sistemul multimedia este pozitionat foarte prost, asa cum au afirmat multi oameni din presa. Trebuie sa-ti iei atentia de la drum ca sa verifici navigatia.

  • arhitect, marţi, 09.02.2016 08:56

    designul original (usile din spate ) e practic si unic ! forma si amplasarea lampilor spate e nefericita !!!

  • Kirotractor, joi, 11.02.2016 18:11

    @arhitect: Sistemul usilor in loc de hayon e intr-adevar unic (in segmentul compactelor non-utilitare), dar nu-i tocmai practic in caz de parcari... inghesuite.

  • xxx, luni, 15.02.2016 09:28

    Au făcut acelaşi lucru ca cei de la Fiat (modelul 500), pentru mine mașina este un fiss....... mare si scump

  • dew, duminică, 20.03.2016 13:59

    La banii astia iti iei Range Rover Evoque...