BMW Seria 7

4.4 Benzina Turbo (750i) 450CP 4x4 Aut8 Amp. Lung

Motor / Transmisie

5.0

Pe la 1789, când deja se afirmase ca unul dintre cei mai mari poeți germani din lume, Goethe și-a descoperit o pasiune pentru chimie. Prin urmare, ca un neamț autentic, a pus bazele primului laborator de chimie din Europa, la Universitatea din Jena, experimentând tot timpul substanțe noi alături de prietenul său Jons Berzelius, un nume de care am auzit abia atunci când am spart primul vas cu o formă ciudată în laboratorul liceului.

Amestecul benzinei cu aerul și scânteia care declanșează pasiunile a fost și preocuparea ”chimiștilor” BMW, care și-au dorit întotdeauna perfecțiune în interiorul conglomeratului de metal, botezat ”motor”. Iar în cazul lui BMW Seria 7, conglomeratul este un V8 de 4.4 litri, pe care îl cunoaștem de multă vreme și pe care germanii l-au desăvârșit de-a lungul anilor.

Opt cilindri așezați în V, care dau naștere unei alchimii gata să îți îmbete simțurile cu cel mai frumos drog: cel al resurselor infinite. Fișa tehnică anunță sec: 450 de cai putere și un cuplu motor de 650 Nm. Cum se traduc aceste cifre? Problema este că nu se pot traduce perfect în cuvinte.

Cuplul motor se simte devreme și este livrat foarte liniar. Aproape că nu realizezi potențialul pe care îl ai sub capotă, atunci când urci prima dată la volan. Aproape că ești gata să te întrebi unde e acea explozie care îți înfige tot corpul în scaune. E nevoie însă doar să izbești pedala de accelerație de podea. Iadul se dezlănțuie și simți injecția de adrenalină. Plaja de cuplu pare a fi infinită și, în căutarea acestui infinit, ai putea să derulezi mult prea repede și ilegal decorul din jurul tău. Așa că BMW Seria 7 se conduce ponderat.

Transmisia automată cu opt rapoarte pare să fi împrumutat din pluralismul lui Goethe, ca și ținuta de drum. Asemeni poetului, naturistului și chimistului german, cutia automată poate anestezia pedala de accelerație în modul EcoPro, sau poate să mențină mereu o turație alertă în modul Sport. De fiecare dată alternarea rapoartelor se face liniar. Ar trebui să fii un robot ca să poți sesiza urcarea în trepte. Până și retrogradarea se face ușor, fără smucituri.

Cât privește sunetul motorului cu opt cilindri, oricât de mult ar fi vrut să-l lege la gură inginerii BMW, zăngănitul metalic îți va ridica părul de pe mâini și îți va trimite furnicături până în călcâie.

  • Scorpionul.negru, luni, 07.03.2016 19:05

    O limuzina aproape perfecta pt. categoria premium dar pretul mi se pare nesimtit de mare pt. un BMW. CU banii aia te cam incadrezi sa iti cumperi un Bentley Continental. F.S....si e superior oricum. Unde mai pui ca in 5 ani apare un alt model si cam trebuie sa faci schimbarea iar pretul pe care il mai iei pe ea e undeva la 20 de mii maxim. Pierzi foarte multi bani ... asa daca o configurezi pe la 120 de mii tot pe la 20 de mii o dai peste 5 ani si scutesti niste zieci de mii bune. Eu zic ca un BMW mai mult de 120 de mii nu merita orice ti-ar oferii el !

  • ....., luni, 07.03.2016 19:16

    prefer Lexus !

  • dan_grc, luni, 07.03.2016 19:20

    Acum am inteles de ce nu a testat AM noul seria 7, cu toate ca exista pe piata noastra de cateva luni bune. Dupa parerea mea, dar nu doar a mea, pare o masina perfecta, nu sunt prea multe de reprosat, exista un mic efect de "wow" la vederea pretului, dar nu conteaza, putea sa fie si la jumatate de pret, tot cam aia era pentru majoritate, mai ales cu aceasta motorizare. Astept un test si cu 760i, daca se poate va rog sa nu mai afisati pretul:).

  • dan_grc, luni, 07.03.2016 19:38

    @Scorpionul.negru Pretul este foarte mare, dar mai are putin pana sa ajunga la Bentley F.S, care este cam 210.000 euro, apoi ai exagerat putin cu devalorizarea, nu gasesti modele in clasa de lux, care de noi au sarit bine de 100-120 mii, iar la sh sa le gasesti la 20.000 dupa 5 ani, pana si seria 5 F10 este foarte greu de gasit astazi sub 20 mii, la 4-5 ani vechime, media este de 25-30 mii, de noi costand 80 mii.

  • ~, luni, 07.03.2016 19:43

    Indubitabil o masina ce se apropie extrem de mult de idea perfectiune si lux. Probabil ca inca nu se ridica la nivelul de confort oferit de S Classe, dar cu siguranta este cel mai tehnologizat model disponibil pe piata. Pretul, intr-adevar, are un efect de wow si nu cred ca are rost o comparatie de genul ca in 5 ani o iei cu 20k. Afirmatia asta cam e valabila pentru tot ce inseamna segment premium, unde deprecierea este cea mai mare. Per total o masina excelenta destinata posesorilor cu o foarte mare libertate financiara unde date de genul consum sau costuri de intretinere sunt irelevante. Jos palaria BMW!!!

  • boby, luni, 07.03.2016 19:49

    actuala serie 7 mi se pare un altfel de bmw mult mai tehnologizat si cu multe chestii interesante.recunoaste semnele de circulatie si adapteaza viteza in f de acestea,te atentioneaza dc nu ai mainile pe volan.te poate ajunge si in jur de 100000 de euro.

  • vld, luni, 07.03.2016 20:55

    pentru varianta aceasta pretul poate fi considerat wow, dar configurati o varianta 3.0 d echivalenta cu Clasa S testata de automarket si preturile vor fi pe acolo, poate chiar mai jos

  • Scorpionul.negru, luni, 07.03.2016 21:04

    @..... Se putea sa nu comentezi si sa intoxici forumul cu japonismele tale mai Madalina Madalescu ? Bine ca preferi Lexus. Esti liber sa il cuperi si sa stai in el ca de condus nu ai voie momentan....mai ai pana la 18 ani !

  • VALI, luni, 07.03.2016 21:44

    Mare casa ce.mi iau de 170000!!!!!!!!

  • nume, luni, 07.03.2016 22:46

    Hai ca nu e chiar scump. Ce mai iei in ziua de astazi cu 170.000 de euro? Abia daca te incadrezi la un Maybach S500 cu niste amarate de optiuni de 35.000 de euro. PS: Nimic despre Carbon Core? Pai asta e singura smecherie legata de noul BMW Seria 7. O lumina a plafonierei mai puternica decat toate becurile tale clasice din sufragerie gasesti cel mai probabil pe orice masina.

  • Scorpionul.negru, marţi, 08.03.2016 02:22

    @dan_grc http://autovit.ro/anunt/bentley-continental-ID7Ggf9t.html#e36f27ac00 180 de mii nou.

  • zarnesteanu, marţi, 08.03.2016 06:19

    @scorpion, o masina la peste $120.000 o sa coste $20.000 in 5 ani doar daca e facuta din doua masini diferite. A. M. daca imi iau BMW data viitoare e din cauza voastra.

  • Kirotractor, marţi, 08.03.2016 08:53

    Hmm, culmea e ca taman Seria 7 e "campioana" pierderii de valoare (Wertverlust) in Germania... si nu numai: http://www.shortnews.de/id/385354/wertverlust-bmw-7er-klar-an-der-spitze Statistica respectiva spune deci ca un 750iL pierde 63% dupa numai 3 ani, asa ca dupa cinci n-o costa doar 20K euro un septar luat de nou cu 120K, da' vreo 30K mai mult ca sigur... Oricum, pe cei capabili sa-l cumpere nou (fiindca evident personalizabil cum vrea muschiu' lor snob) ii doare-n bashketzi cati bani pierd, asa ca noi putem doar sa vorbim discutii. Ontopic acum, desi masinile de genul asta-mi par inutile in traficul actual, ritmul avansului tehnologic se pare ca doar prin ele poate fi mentinut. De mentinerea impulsului moristii capitaliste nu mai zic insa nimic. P.S. Remarcabila (de data asta :-)) abordarea scriiturii de catre B. Mirica - felicitari pentru mica lectie de cultura / istorie suprapusa testului !

  • edi80, marţi, 08.03.2016 10:58

    O masina spectaculoasa insa inutila daca o iei doar sa mergi in tara.. plus ca pretul depaseste cu mult venitul chiar si unui corporatist sau unui patron mediu! O sa ajunga peste cativa ani in targurile de masini la vanzare insa probabil peste 5 ani privirile o sa fie atintite spre alta masina mult superioara acesteia! Modelul acesta e facut pentru placerea de a sta in spate si a calatori mult,,in concluzie se pierde placerea de a conduce o masina...si in cazul acesta cu siguranta cel ce sta pe locul din spate este complet dezinteresat de tehnologia de pe ea , care o foloseste doar 20% si va fi interesat de confort! in concluzie o masina spectaculoasa adresata unui segment destul de rastrans...cel putin in tara noastra!

  • miki, marţi, 08.03.2016 11:58

    Nu pot să înțeleg cum o mașină cu un post de condus impecabil, cu 450 de cai și aprox 5 secunde 0-100 nu ar fi plăcută la condus ci numai în locul din spate? adică un golf gti de 250 de cai e super fun de condus iar o mașină cu aprox dublul puterii (și mai puțin decât dublul masei) nu este? Pe lângă asta nu e doar ce se vede. mai sunt suspensiile, roțile, cauciucurile, frânele care toate sunt top-notch! dar nu, este o mașină de stat în spate, de ce? De unde snobismul ăsta că astea sunt doar mașini la care să ai șofer? pe principiul ăsta îți iei mai bine un mercedes Vito super-personalizat unde în spate îți faci un mini birou cu ce vrei tu și ajungi la bani mai puțini, dacă ar fi de condus în spate. Tocami asta mi se pare fantastic la clasa de lux că absolut orice loc din mașina asta e bun, în oricare din cele 5 locuri te simți mai bine decât pe oricare loc dintr orice mașină de sub 40k. Numai sistemul audio în mașina asta costă mai mult decât multe mașini la mâna a doua, și nu mă refer la prețul cu care ți-l dau ei, ci efectiv costul lui de design și producție. Aceste mașini sunt exerciții de inginerie maximă pe absolut toate planurile. Fiecare buton este gândit în primul rând pentru confort și abia după aia pentru costuri. De asta ajung să coste atât. Că suntem noi săraci este altă poveste, dar e blasfemie să zici că nu e mișto să conduci mașina asta, sau că din poze ”nu se ridică la nivelul de confrot al unui S-klasse”. de unde această concluzie? Nu sunt fan BMW și nu sunt biased spre nici o marcă, dar să judeci în astfel de termeni astfel de mașini este jignitor la adresa inginerilor de au lucrat la ele

  • Agamita Poetum Lucitchi, marţi, 08.03.2016 12:26

    Este nesimtire curata sa ceri pretul unui Bentley . Vorbim de BMW aici, oricare ar fi el este o masina mediocra din multe puncte de vedere, primul ar fi : fiabilitatea sub media pietei. Cu 172.000 cumperi Un Lexus LS600HL cu motor hybrid, si tot atat de performant. De restul banilor iti poti cumpara si un avion privat, si tot iti mai raman si de intretinere. http://www.bizoo.ro/firma/nct1/vanzare/13631169/avion-ultra-usor

  • guys, marţi, 08.03.2016 13:54

    Urata cu spume ever.....

  • mowgli, marţi, 08.03.2016 15:36

    Mai, eu pe Goethe asta nu l-am citit. O fi un fel de Flick al nemtilor, nu stiu, dar l-am citit pe Mirica. E ok. Daca Goethe ar fi scris astazi ceva, aici pe pagina, ar fi spus printre randuri ca un 750IL xDrive va costa 30.000 de coco in 5 ani doar daca Rammstein va canta in deschidere la Jean de la Craiova, cu Arsenie Boca la tambal si Elvis Presley la acordeon. @Agamita Mafiotu: cu 172.000 nu-ti cumperi nici macar o bucata de hartie pictata frumos prin secolul 18.

  • xxx, marţi, 08.03.2016 15:43

    @Kirotractor Si bashketzi trebuie sa fie personalizați ca ai lumini la picioare Daca printr-o minune mi-o pune cineva gratis in curte mă gândesc bine daca mă sui in ea. Oricum nu contează, pentru ca banii de întreținere/RCA/asigurări m-ar dobori . Oricum la o mașină de 170 000€ bănuiesc ca îți trebuie șofer, acum nu știu daca levierul din dotare este suficient

  • flavius, marţi, 08.03.2016 17:32

    Asta este BMW/Un BMW nu este adevarat cu motoare sub 6 cilindri.Cat despre maimutele in 3 cilindri cu preturi de la 40 k in sus nu sunt decat niste centuriste fardate violent.

  • @flaviu, marţi, 08.03.2016 18:48

    Dar de ce doar 6 litri, dece nu 8 sau 10 sau 100?! de ce să te oprești la 6 litri? eu consider că orice motor sub 8.2 litri e de câcat de exemplu. Ce e cu troacele astea de 2 litri și 200 de cai? niște porcării! mult mai bine era pe vremuri, cu motor de 6 litri și 200 de cai, cu consum de 30 de litri la sută, cu volan fără servodirecție și cutie de aia cât mai manuală de îți trebuia un MANUAL ca să înveți doar cu se închide ușa la o mașina. Nu porcăriile astea nio supra-tehnologizate. auzi amg 45, motor de 2 litri, păi pe vremea mea numai sticla de cola la 2 litri se considera mare. O mașină bună terbuie să fie cu motor mare, să fie ieftină, să fie cu tracțiune musai spate și fără electronică, că astea sunt porcării, abs, esp, frână de mână asistată, ce naiba sunt astea? Eu l a mașină am nevoie doar de ștergătoare și atât. aaa și numărul de cilindri, ce-i cu porcăriile astea de 4 cilindtri? unde s-a văzut așa ceva. Și îm imai plac televizoarele alea vechi cu tub, erau mult mai mișto decât câcaturile astea de plasmă și lcd și ce o mai fi. și îmi place mult mai mult să citesc din ziar, nu de pă internet unde se exprimă toți proștii. Și îmi place și Nea Nicu, că ăla era patriot, nu ca hoții de acum și el chiar ave amașină cu motor cumsecade nu sticlele astea de cola de pocnitori ce aveți voi. Bine, hai că m-am exprimat acum mă întorc la Loganul meu 1.6 tunat mijto

  • Scorpionul.negru, marţi, 08.03.2016 19:18

    @@flaviu V-urile si W-urile L-urile de 3 si peste 3 litri sunt motoare nu jucarii. Restu sunt motorase...asta e realitatea !

  • Scorpionul.negru, marţi, 08.03.2016 19:20

    @AM La S class ati scris ca nu va place Preț exemplar testat ! La asta de ce nu ati mai scris la fel ? Sa inteleg ca va place pretul de 180 de mii ?

  • mowgli, marţi, 08.03.2016 21:17

    @@flaviu, cred ca noi am fi prieteni buni. Esti genul meu clar! Desi ascult muzica pe vinil, chiar la televizoare cu tub nu m-as intoarce. In rest, esti ok.

  • ....., marţi, 08.03.2016 21:20

    Ma Scorpioane , tu nu ai cu ce sa mergi la scoala si ai ajuns sa dai sfaturi ? NU sunt Madalescu chiar daca il respect si ... chiar am o masina japoneza de care sunt foarte multumit , nu are calculator si la parbriz ca *trompetele* hitleriste de care esti asa multumit .... ??? In locul tau , as vorbi doar despre masinile cumparate pe MUNCA ta ... daca stii ce este aceea MUNCA .... stiu ca aceasta postare va fi stearsa de un moderator *minuscul* dar sper sa fie citita de cat mai multi utilizatori ! Nu astept raspuns, mergi in baie si staorce-ti cosurile ....

  • Tony_LPP, miercuri, 09.03.2016 10:02

    Interesanta masina. Desi nu sunt nici pe departe fan BMW, exista totusi in portofoliul marcii acest model, 750i , care merita intreaga atentie a pasionatilor auto si de ce nu, laudat pentru calitatea inalta oferita la un pret inferior unui Mercedes-Benz S65AMG . Pacat insa, ca aceast exemplar nu va fi respectat de toti asa cum ar merita orice BMW . Unii isi vor baga unghia in gat pentru a scoate la vanzare terenuri, apartamente ori case de patrimoniu mostenite legal de la stra stra stra..... pentru achzitia acestui model emblema din curtea BMW Group. Dupa care, reviziile se vor efectua la intervale mult prea putin recomandate de centrele autorizate BMW, iar efectuarea acestora se va face la colt de strada de un angajat Fast Food care se ''pricepe si la mecanica'' , ca doar asa va costa mai putin. Piesele de schimb vor fi cumparate ori de la : citez '' cunosc un tovaras care la randul sau cunoaste un amic la dezmembrari auto din strainatate '' , ori piese aftermarket din targul auto din vitan, acolo unde isi va monta ''xenoane mai puternice'' si lupe aftermarket pentru a nu face ''split'' fasciculul de lumina ca cele originale, doar asa ''va oferii o lectie nesimtitilor'' care vin din sens opus cu faza lunga. Asta-i realitatea din pacate.

  • Tony_LPP, miercuri, 09.03.2016 10:21

    @..... Cu consideratie! Nu stiu cine esti, prea putin conteaza. Nu as fi deschis aceasta polemica daca nu ai fi spus spus ceva care poarta un mare sambure de adevar in comentariul tau.Nu tin partea nimanui, sunt neutru. Din pacate ( doar ) pentru Romania, numarul tinerilor care sa isi permita o masina noua pe bani ''munciti'' de la varste fragede precum 18-25 ani, este total nul . Bazandu-ne pe salariile oricum derizorii, un tanar va beneficia de un salariu net inferior unui adult , ori respectiv unei persoane cu minim 10 ani experienta. Te duci sa te angajezi ca tanar la varsta sus mentionata, automat vei fi considerat drept un intrebuintator fara experienta, iar asta va face un gol in salariu deja mic. Incercand sa strangi bani, nu vei avea nici o sansa fara ajutorul ''sponsorilor'' care ti-au dat viata, decat la varsta maturitatii cand vei avansa, iar salariul tau va fi evaluat ca cel al unui om cu experienta ( din nou mic pentru Romania ) , insa atunci vor aparea alte proritati inaintea achizitionarii unei masini noi. Lucrurile nu prea decurg cum vrem noi. Mi-a parut bine !

  • inexorabil, miercuri, 09.03.2016 20:17

    Reverență, Tony! Știi de ce cred eu că nu prea ne duce dovleacu’ pe niciunu’ ?...Simplu ca vaca: ne scăpăm ȋn boxeri de plăcere urmărind cu gura căscată, zi și noapte, “spectacolul” așa-zisei Justiții la rândul ei zice-se imanentă, care, de vreun an-doi, cică s-a trezit din hibernare precum ursul (ȋnsă tardiv, adică după ce “băieții (nespus de) deștepți” au mutat țara cu totul ȋn conturile lor bancare “ezoterice”, de nici mama investigației nu le va da de urmă vreodată și din care se vor ȋnfrupta bine mersi enșpe generații ulterioare de trântori “băftoși” născuți cu nasul direct ȋn puf), dar nu ne ȋntrebăm deloc și niciodată cine se va ocupa de infracțiunea extrem de gravă care se tot perpetuează și care se numește…subsalarizare (nefiind prevăzută ȋn legislație, normal că n-o va penaliza nici dracu’…). Ȋn decembrie 1989, acest popor urgisit a dovedit cu prisosință că poate dărâma munții, dacă ȋi ajunge cuțitul la os. La fel a părut și ȋn ianuarie 2012, numai că, ȋntre timp, intervenise un alt “context politic, social și economic”, ȋn sensul că amărâții cu salariile "tăiate" se luau de guler cu “forțele de ordine”, ȋn timp ce, puțin mai ȋncolo de “zona ȋncinsă”, circulația nu era ștrangulată, dimpotrivă, se desfășura fluent, cei cu ploile aranjate (nu la nivel “barosan”, ca politicienii și “oamenii de afaceri”, dar, orișicum, “peste media plebeică”) – majoritatea bișnițari, evazioniști și lucrători ȋn bănci sau ȋn “multinaționale” – călătorind netulburați spre pensiuni turistice confortabile sau chiar spre casele lor de vacanță, cu portofelele burdușite…Ne caracterizează “solidaritatea” națională, nu? Ar fi imposibil să nu rezulte ceva mirobolant punând laolaltă flămânzii și cei care, din fire, le cred acestora, adică sătuii! Ȋn van turuie emfatic Mafia despre muncă (punând accentul pe bunăvoință, cinste și aptitudini) – de pildă, am avut și ȋncă avem actori de calibru uriaș (deși au ajuns la vârste venerabile), care, după ’89, au fost plătiți ȋn batjocură, trăind cu te miri ce, iar unii dintre ei s-au văzut nevoiți să se prostitueze intelectual la tembeliziunile “comerciale” și/sau să interpreteze roluri care nu-i “prindeau” ȋn filme absolut porno-imbecile care cică reproduceau metehnele “realităților postdecembriste”. Sigur nu le plăcea ȋn sinea lor la ce se pretau, dar n-aveau de ales; vorba lui Creangă: “Rușinea ocolește, dar foamea dă de-a dreptul”. Oricum, am devenit o națiune de sclavi sadea – sclavii feluritelor compromisuri (compromis ȋnsemnând și acceptarea condițiilor de muncă și viață – ne exprimăm, și ȋncă limpede, punctul de vedere, propunem, protestăm, amenințăm, suduim printre dinți, dar, ȋn esență și ȋn final, acceptăm, punct). Iar dacă ȋnotăm cu toții ȋn același lac, mi se pare nostim să pretindă careva că el este perfect uscat (nu, Mădă?).

  • ADRIAN FLORARU, marţi, 15.03.2016 00:07

    WOW WOW WOW WOW WOW WOW WOW WOWWOW ....................................................ABECEDARUL AUTO.......................

  • Mecanicu', marţi, 15.03.2016 10:44

    Personal consider ca a luat prea multe puncte aceasta masina... Din punctul meu de vedere este inadmisibil ca la un asemenea nivel sa nu ai scaune acreditate AGR, aici modele acreditate: http://www.agr-ev.de/en/certified-and-recommended/tested-products/325-carseats Pana la urma, oricat de dotata ar fi o masina si de frumoasa, daca nu stai bine in scaune din punct de vedere medical. inseamna ca nu prea este demna de secolul in care traim...Din punctul meu de vedere urmatoarele dotari nu ar trebui sa fie optiuni la nicio masina de pe piata in secolul asta: - scaune acreditate medical AGR - geamuri, luneta si parbriz cu protectie termica si solara. - sistem complet de airbag-uri - lumini faruri standardizate - oglinzi retrovizoare cu sitem automat antiorbire - sistem automat de franare in caz de lipsa de reactie a soferului - grad de protectie ridicat in caz de accident, minim 4 stele EuroNcap - bine ar fi sa se uniformizeze standardele in SUA si Europa

  • Targa 911, miercuri, 05.10.2016 16:30

    Pretul e normal si firesc sa fie mare deoarece e cel ma nou din clasa lui, in 2009 cand a aparut Jaguar-ul Xj era cel mai scump din clasa lui singurul care depasea pe atunci pragul de 80000 euro, toate celelalte erau maxim 76000, acum e aproape cel mai ieftin din clasa sa daca nu chiar cel mai ieftin datorita tehnologiei invechite pe care o are si asa va fii si cu seria 7 la lansarea urmatorilor rivali peste cativa ani, preturile vor mai scadea nu va face-ti probleme