Interior

4.5

Odată cu noua generație, Nissan a decis să ofere luptătorului său din segmentul compact un interior demn de anul 2021. Totul a fost modificat, iar materialele au primit un upgrade considerabil. Echiparea Tekna Plus este incredibil de aproape de ceea ce este definit în industrie drept „premium”. 

Practic, avem de-a face cu un interior complet redesenat, o creștere a calității materialelor folosite peste tot, precum și o reorganizare concentrată pe ergonomie a butoanelor, funcțiilor și afisajelor. Primul lucru care o să îți atragă atenția este noua planșă de bord, ce afișează acum țanțoșă un ecran mai mare și mai colorat, poziționat mai sus, în linia ta vizuală.

E o mișcare importantă din partea designerilor, vechiul Qashqai folosind o soluție integrată în partea de jos a planșei de bord. Ecranul măsoară 9 inch și are scurtături la baza sa, pentru diverse funcții, o soluție tradițională, dar binevenită într-o lume care pare că a pornit o adevărată cruciadă împotriva simplității de odinioară.

Materialele folosite pe versiunea Tekna Plus sunt demne de prețul cerut. Ești răsfățat de o piele moale, regăsită pe scaune, dar și pe anumite zone din restul mașinii, atent selecționate de designeri. Printre ele se află cotierele ușilor, precum și zone de pe consola centrală, zona mediană de pe panourile ușilor, dar și pe bord, mai ales în dreptul pasagerului. Singurele zone care par să fi rămas în urmă sunt cele din zona spațiilor de stocare din uși, unde plasticul este în continuare destul de rugos.

Spațiul din interiorul lui Qashqai este mai mult decât adecvat chiar și pentru persoanele mai înalte și cu forme rubensiene. Scaunele din spate pot acomoda doi adulți în toată firea, fără probleme, dar adăugarea unui pasager suplimentar nu e recomandată.

În ceea ce privește spațiul de stocare, în portbagaj numerele variază în funcție de versiunea aleasă. Dacă modelul este dotat cu tracțiune integrală, ai la dispoziție un total de 436 de litri, în timp ce versiunea cu tracțiune pur față beneficiază de un total de 504 litri.

Volkswagen Tiguan oferă un portbagaj de 615 litri, în timp ce Mazda CX-5 are doar 2 litri în plus față de Qashqai. Hyundai Tucson este fix la mijloc, cu 577 de litri. Una peste alta, Qashqai pare să nu fie la fel de generos cu spațiul din portbagaj, atunci când îl comparăm cu rivalii săi.

  • MuresMures, joi, 09.12.2021 17:57

    astept comenturile "cunoscatorilor" despre CVT

  • Edikkk, joi, 09.12.2021 20:32

    Nissan, Nissan .... să vii în 202x cu motor termic nici măcar hibrid E-power (precum fratele Nissan Note care se vinde DOAR în Japonia), ce să mai zicem de un plugin... este o mare ruşine. Faruri LED, stopuri LED dar zero electrificare, dovada incompetenţei Nissan şi în general a producătorilor japonezi. Trist tare Păcat că este arătoasă, dar inutilă, uzată moral PS sperăm că nu cenzurăm PS2 în rest, foarte bun articolul

  • @edi, vineri, 10.12.2021 10:09

    Te rog eu,du-te mai repede la doza 4 ca nu te mai suportam!

  • ds, vineri, 10.12.2021 10:53

    Cred că ar fi util de specificat că modelul de bază, cel de 22.990 euro este un mild hibrid. Ceea ce nu e rău, pentru că concurența pleacă, e drept cu hibrid, Arkana, de la 26.000 în sus, iar Hyundai, tot cu mild hibrid, sare de 30.000, dar ai avantajul unui configurări premium, 4 wd cu cutie dct.

  • raz, vineri, 10.12.2021 12:02

    just another Datsun :) cum le placea celor de la Top Gear sa spuna

  • Anonim, vineri, 10.12.2021 12:56

    La genul asta de masini se pretea foarte bine si un diesel mai ales daca vrei sa cari o rulota . Sistemul multimedia din alt film portbagal ca la clasa mica de ce ai cumpara asa ceva ? Nu mai pun valoarea de revanzare care nu exceleaza in cazul Nissan

  • MarDark, vineri, 10.12.2021 13:47

    @ds cred ca Kadjar e concurent, nu Arkana.

  • Seriff, vineri, 10.12.2021 14:05

    Inca un suvulet care e ca si dimensiuni cat un Golf, Astra, Focus, evident doar pe benzina, ca na diesel polueaza si mor bebelusii de ciuma, o masina total inutila din multe puncte de vedere, dar na, bine ca vor sa scoata Passat si Mondeo din fabricatie.

  • ds, vineri, 10.12.2021 14:15

    @MarDark, da, ca preț cam asa ar fi.

  • Syl, vineri, 10.12.2021 22:48

    pret de achizitie 4.5/5 ? glumiti cred. Vechea versiune N-Connecta 1.3 158cp cu automata (dublu ambreiaj nu CVT) era 21.900e in primavara. Acum e 29.400 euro - Rabla. Si in plus are doar farurile led si motorul mild hybrid (care e un fas de marketing). Dar nu are camera 360. Ok, inteleg, generatie noua, dar diferenta de 5200 euro? inseamna o crestere de aproape 25% la pret fata de generatia precedenta. Stiu ca e un trend ascendent al preturilor, dar mi se pare cam mare diferenta dintr-o singura mutare. Daca nu baga niste discounturi generoase, n-o sa o cumpere nimeni. Pretul ala de care vorbiti voi la Tiguan (30 mii pt 1.5 tsi si manuala) e orice numai adevarat nu. Si-a luat un coleg (am vazut factura) Tiguan e-hybrid dotat bine de tot cu 29.600 euro (prin Rabla). Nu sunt vreun profet VAG, nici nu detin asa ceva, dar intre Tiguan e-hybrid si qashqai n-connecta cu motor 1.3 si cutie cvt, inclin sa cred ca decizia nu prea sta in balanta. Cand vor veni cu discounturi de macar 2500e, atunci mai au sanse. Altfel o sa se vanda la fel de bine ca si noul Juke: adica "mostrul din lochness", vorbeste lumea despre el pe net dar nu l-a vazut nimeni pe strada.

  • rotila, duminică, 12.12.2021 09:51

    bravo gabi. cand ne povestesti despre seppuku?

  • adi_10, miercuri, 15.12.2021 11:25

    @Syl vorbesti numai prostii. Macar daca nu aveti habar taceti din gura, avem asa un stil de rahat noi romanii sa dam din gura desi n-avem habar de nimic. Preturile la toate masinile au crescut si vor creste foarte mult din cauza noilor sisteme de siguranta impuse de UE. Uitati-va cat costa noua Kia Sportage si o sa va dati seama de ce vorbesc. Zici ca nu o sa cumpere nimeni masina asta? Nissan a vandut peste 3 milioane de Qashqai-uri de cand l-au lansat, fiind pe locul 2 dupa Toyota la vanzari, iar noul Nissan, cel despre care spui tu ca nu se vinde, defapt se vinde ca painea calda. am facut un test drive cu el acum o luna si spuneau ca le trebuie mai multe masini de test in tara ca nu fac fata, deci despre ce vorbim? Masina arata super bine, ma asteptam la motorul de 1.3 158 CP sa fie mai fasnet sincer si nici consumul nu e extraordinar trebuie sa va spun, cu toate acestea este o masina care se pliaza pe ce vrea lumea in zilele noastre. Fiabilitate, cocotzata, 4x4 si mild hybrid. deci o sa se vanda foarte bine nu va faceti griji.