Motor / Transmisie

4.0

Noul Qashqai marchează și intrarea în era eco a industriei. Dacă primele versiuni erau preferate de marea majoritate a clienților în echipări cu motoare diesel, acum această opțiune nici nu mai există în gamă.

În schimb, pe Qashqai ai la dispoziție, practic, doar un propulsor, cu două cutii de viteze și două niveluri de putere. Este vorba de faimosul motor de 1.33 litri, în patru cilindri, dezvoltat de Nissan în colaborare cu Renault și Daimler. Pe Qashqai, acesta e disponibil cu 138 sau 158 CP. În același timp, ai la dispoziție două tipuri de transmisie: manuală cu 6 trepte sau automată de tip CVT.

E important de notat că, momentan, motorul de putere mai mică este disponibil doar cu transmisia manuală cu 6 rapoarte. Mai mult, dacă dorești tracțiune integrală pe Qashqai, vei avea la dispoziție doar cutia automată și motorul de 158 CP. Aceasta a fost și combinația testată de noi, exemplarul fiind și în echiparea de top, Tekna Plus.

Motorul de sub capotă este de ajuns pentru cea mai mare parte a clienților care vor cumpăra Qashqai. Resursele sunt la un nivel adecvat pentru o mașină de aceste dimensuni, care cântărește un pic peste 1500 de kilograme. Mai mult, rafinamentul acestuia e greu de bătut. Pe alocuri, atunci când mașina rula la ralanti, mi-a fost destul de greu să discern dacă motorul era pornit sau nu, abuzând ocazional de butonul de pornire al mașinii.

Cutia de viteze te va menține în plaja optimă de cuplu tot timpul, cei 270 Nm fiind disponibili de la doar 1800 RPM. Așadar, nu vei fi forțat să accelerezi prea tare decât foarte rar. Atunci când o vei face însă, vei observa modul în care au setat inginerii Nissan cutia de viteze. Aceasta, deși este o soluție tehnică tip CVT, simulează foarte bine 7 trepte convenționale, livrând o experiență foarte bună și familiară în majoritatea timpului.

Noul Qashqai se descurcă foarte bine chiar și la viteze mai mari, cutia CVT având un răspuns ireproșabil în pedală pentru o astfel de soluție tehnică, simulând comportamentul unei cutii convenționale, mai ales sub accelerare puternică.

Motorul și cutia de viteze au resurse îndestulătoare atât pentru depășiri pe distanțe scurte, în afara orașului. Așa cum ziceam, cutia CVT simulează comportamentul unor trepte de viteză fixe, iar răspunsul acesteia la stimularea suplimentară a pedalei de accelerație este impresionant de rapid pentru o astfel de soluție tehnică. Ești tentat să crezi că ai de-a face cu o cutie cu convertizor de cuplu, pe alocuri, iar pentru asta inginerii Nissan merită aplauze.

 

  • MuresMures, joi, 09.12.2021 17:57

    astept comenturile "cunoscatorilor" despre CVT

  • Edikkk, joi, 09.12.2021 20:32

    Nissan, Nissan .... să vii în 202x cu motor termic nici măcar hibrid E-power (precum fratele Nissan Note care se vinde DOAR în Japonia), ce să mai zicem de un plugin... este o mare ruşine. Faruri LED, stopuri LED dar zero electrificare, dovada incompetenţei Nissan şi în general a producătorilor japonezi. Trist tare Păcat că este arătoasă, dar inutilă, uzată moral PS sperăm că nu cenzurăm PS2 în rest, foarte bun articolul

  • @edi, vineri, 10.12.2021 10:09

    Te rog eu,du-te mai repede la doza 4 ca nu te mai suportam!

  • ds, vineri, 10.12.2021 10:53

    Cred că ar fi util de specificat că modelul de bază, cel de 22.990 euro este un mild hibrid. Ceea ce nu e rău, pentru că concurența pleacă, e drept cu hibrid, Arkana, de la 26.000 în sus, iar Hyundai, tot cu mild hibrid, sare de 30.000, dar ai avantajul unui configurări premium, 4 wd cu cutie dct.

  • raz, vineri, 10.12.2021 12:02

    just another Datsun :) cum le placea celor de la Top Gear sa spuna

  • Anonim, vineri, 10.12.2021 12:56

    La genul asta de masini se pretea foarte bine si un diesel mai ales daca vrei sa cari o rulota . Sistemul multimedia din alt film portbagal ca la clasa mica de ce ai cumpara asa ceva ? Nu mai pun valoarea de revanzare care nu exceleaza in cazul Nissan

  • MarDark, vineri, 10.12.2021 13:47

    @ds cred ca Kadjar e concurent, nu Arkana.

  • Seriff, vineri, 10.12.2021 14:05

    Inca un suvulet care e ca si dimensiuni cat un Golf, Astra, Focus, evident doar pe benzina, ca na diesel polueaza si mor bebelusii de ciuma, o masina total inutila din multe puncte de vedere, dar na, bine ca vor sa scoata Passat si Mondeo din fabricatie.

  • ds, vineri, 10.12.2021 14:15

    @MarDark, da, ca preț cam asa ar fi.

  • Syl, vineri, 10.12.2021 22:48

    pret de achizitie 4.5/5 ? glumiti cred. Vechea versiune N-Connecta 1.3 158cp cu automata (dublu ambreiaj nu CVT) era 21.900e in primavara. Acum e 29.400 euro - Rabla. Si in plus are doar farurile led si motorul mild hybrid (care e un fas de marketing). Dar nu are camera 360. Ok, inteleg, generatie noua, dar diferenta de 5200 euro? inseamna o crestere de aproape 25% la pret fata de generatia precedenta. Stiu ca e un trend ascendent al preturilor, dar mi se pare cam mare diferenta dintr-o singura mutare. Daca nu baga niste discounturi generoase, n-o sa o cumpere nimeni. Pretul ala de care vorbiti voi la Tiguan (30 mii pt 1.5 tsi si manuala) e orice numai adevarat nu. Si-a luat un coleg (am vazut factura) Tiguan e-hybrid dotat bine de tot cu 29.600 euro (prin Rabla). Nu sunt vreun profet VAG, nici nu detin asa ceva, dar intre Tiguan e-hybrid si qashqai n-connecta cu motor 1.3 si cutie cvt, inclin sa cred ca decizia nu prea sta in balanta. Cand vor veni cu discounturi de macar 2500e, atunci mai au sanse. Altfel o sa se vanda la fel de bine ca si noul Juke: adica "mostrul din lochness", vorbeste lumea despre el pe net dar nu l-a vazut nimeni pe strada.

  • rotila, duminică, 12.12.2021 09:51

    bravo gabi. cand ne povestesti despre seppuku?

  • adi_10, miercuri, 15.12.2021 11:25

    @Syl vorbesti numai prostii. Macar daca nu aveti habar taceti din gura, avem asa un stil de rahat noi romanii sa dam din gura desi n-avem habar de nimic. Preturile la toate masinile au crescut si vor creste foarte mult din cauza noilor sisteme de siguranta impuse de UE. Uitati-va cat costa noua Kia Sportage si o sa va dati seama de ce vorbesc. Zici ca nu o sa cumpere nimeni masina asta? Nissan a vandut peste 3 milioane de Qashqai-uri de cand l-au lansat, fiind pe locul 2 dupa Toyota la vanzari, iar noul Nissan, cel despre care spui tu ca nu se vinde, defapt se vinde ca painea calda. am facut un test drive cu el acum o luna si spuneau ca le trebuie mai multe masini de test in tara ca nu fac fata, deci despre ce vorbim? Masina arata super bine, ma asteptam la motorul de 1.3 158 CP sa fie mai fasnet sincer si nici consumul nu e extraordinar trebuie sa va spun, cu toate acestea este o masina care se pliaza pe ce vrea lumea in zilele noastre. Fiabilitate, cocotzata, 4x4 si mild hybrid. deci o sa se vanda foarte bine nu va faceti griji.