Tinuta de drum
Ajungem și acolo unde Nissan promite să nu facă nici un fel de compromis: ținuta de drum. Un pick-up trebuie să ajungă oriunde, iar japonezii nu au vrut să își trădeze pedigreeul. Motiv pentru care au păstrat abilitățile modelului în off-road.
E drept că nu s-au putut abține și au făcut din noul Navara o mașină ceva mai confortabilă. Nimic de condamnat aici. Mai ales că suspensia multi-link pe puntea spate, cu cinci brațe, este binevenită mai ales în teren accidentat, acolo unde scapi de zdruncinăturile clasice.
Și pentru că tot am vorbit de teren accidentat, trebuie să amintim și de tracțiunea integrală a noului Navara. Avem o configurație esențială pentru astfel de modele, cu un mod 4x2 care trimite resursele punții spate și un mod 4x4 care alternează între cele două axe în funcție de aderență. Trecerea din modul 4x2 în modul 4x4 se poate face și în mers, până la o viteză de 100 de km/h. Pentru modul 4LO, adică clasicul 4x4 Low, e nevoie să oprim mașina, iar roțile trebuie să fie drepte. Odată cuplată, funcția 4LO te ajută în situații dificile, când aderența este precară.
Pe drumul de 6 kilometri în urcare, cu 57 de viraje și mulți bolovani n-am avut parte de porțiuni ude sau de șleauri adânci. Am văzut însă că modul 4x4 clasic își face treaba bine și chiar îți oferă uneori posibilitatea de a simți cum se transmite cuplu către roțile cu aderență mai bună.
Unghiurile de atac (30.4) și degajare (25.6), precum și garda la sol de peste 20 de centimetri fac din Navara o mașină care atinge rar suprafața denivelată. Poate doar pragurile laterale să cadă cadă victime.
N-am încercat noi potențialul deplin al noului Navara în off-road, dar ne-am propus să ne convingem pe asfalt. Aici senzația de ruliu există, având în vedere că vorbim de dimensiuni mari, însă ea nu dă impresia de nesiguranță.
Navara stă bine pe șosea și poate ar fi avut nevoie de o rază de bracare ceva mai mică (deși a fost îmbunătățită față de vechiul model) și de o direcție ceva mai precisă. În rest, confortul și siguranța păstrează un nivel apropiat celui pe care îl găsim într-un crossover.
As avea de argumentat ceva in primul rand la modul in care dvs domn Bogdan ati tetat acest exemplar si pe langa el alte cateva sute de exemplare concurente ori precedente . ''Zgomotul de vânt'' isi face simtita prezenta la orice SUV, SAV sau Pick-up, aici tine de coeficientul aerodinamic care la masinile de teren nu este cel mai bun. Nu vad nici un ''minus'' in argumentul dvs. Stima ! On Topic : Am avut onoarea sa testez vechiul Navara. Este un Pick-UP formidabil pe teren accidentat. Poate trece fara probleme sleauri care cu alte SUV-uri ''serioase Bavareze'' nu poti, oricat s-ar ''straduii'' proprietarii. Noua generatie NAVARA, vine sa demonstreze ca un pick-up poate insemna mai mult decat atat, iar suita de tehnologii de pe modele premium este omniprezenta. Din acest .p.d.v, NAVARA este cel mai HI-TECH Pick-up la momentul de fata de pe piata, si pot paria ca Pathfinder va fi la fel. Practic Pathfinder va fi tot un Navara, doar ca fara bena ( ca si vechea generatie ) . Nu ma mira dc modelele Nissan sunt foarte bine vandute in Europa . Asta nu se intampla datorita catorva motorizari supraalimentate cum zicea un ''meserias'' de pe aici ( in cazul de fata se poate vedea ca Navara nu are tocmai o motorizare mica ). Asta se intampla datorita faptului ca Nissan are cea mai extinsa gama 4x4 din Europa, iar intreaga gama este un punct de referinta pe diferite segmente, spre exemplu : Navara nu are un concurent pe masura in prezent ( poate noul Hilux, dar inca nu a aparut pe piata deocamdata, chiar si asa nu este prea HI-TECH, dar structura lui este indestructibila ), Juke nu are un concurent pe masura , Qashqai la fel, Xtrail la fel, Murano la fel si va urma Pathfinder curand.