Interior
Dacă ești familiarizat cu (relativ) noua familie de crossovere Nissan, începând cu Qashqai și terminând cu X-Trail, te vei simți ca acasă în noul Navara. Designul e asemănător, soluțiile tehnologice sunt și ele din același film, iar comenzile pe care le ai la îndemânî te fac să te simți ca-ntr-o mașină mult mai prietenoasă cu asfaltul decât se întâmplă în mod real.
Am avut ocazia de călători în Navara în versiunea cu cabină dublă (Nissan oferă și Single Cab (două locuri și benă mai lungă) sau King Cab (patru locuri, dar doar două uși) și am apreciat confortul pe care ți-l oferă scaunele în spate. Aveam să aflu mai târziu că feeling-ul meu a fost corect, pentru că Nissan a decis să îmbunătățească net confortul pasagerilor de pe locurile posterioare înclinând spătarul scaunelor cu 27 de grade față de generația precedentă a pick-up-ului său.
Pe un pick-up nu prea contează materialele și calitatea lor, pentru că dacă te apuci să-ți montezi piele pe bord vei regreta imediat mișcarea în momentul în care intri în off-road adevărat și mângâi suav cusăturile cu mâinile pline de noroi. În Navara, nivelul calității percepute a crescut față de generația anterioară - Noblesse oblige! - dar există zone în care aș fi preferat ca în locul plasticului masiv să am de-a face cu suprafețe ceva mai prietenoase.
Dacă am ajuns la capitolul interior nu trecem peste subiect fără a aminti și despre benă, cea mai importantă parte a unui pick-up. Spațiul de încărcare poate găzdui până la 1200 de kilograme, iar la nivel de dimensiuni s-a ajuns la o benă mai lungă cu 7 centimetri față de generația anterioară. Dacă adăugăm și faptul că Navara poate trage după ea 3500 de kilograme, ajungem la numere care-i fac cinste modelului japonez când vine vorba de scopul primar pentru care a fost conceput.
Evident, Nissan se laudă cu o gamă largă de accesorii pentru benă: de la podele din metal la sertare care ușurează încărcarea și descărcarea. De la caroserii de origine cu geamuri laterale și capitonaj interior până la capace retractabile. De la suporturi pentru biciclete la prelate de benă. De la organizatoare de spațiu la tot ceea ce-ți poate trece prin cap la nivel de elemente ajutătoare. Bani să fie.
Nu va speriati de impozit.....dar speriati-va de rovignieta, caci ca sa ajungi pe culmi noroioase iti cam trebuie. Adunate fac cam cat impozitul anual al unui SUV 2.3 normal. "Afacere" cu "utilitara" e de la 3.0 in sus.